Husqvarna 500CR Supermotard.

Blir det någon bänkning i samband med bestyckning? Den är säkerligen stark nog, men siffror är inte fel att dreggla över. :tungan

Det är möjligt.
Hojen är ju helt original, men märkligt nog passar inte bestyckningen på lågfart.
I papprena så står det 37kw.
I ett gammalt test har 83:an (luftkyld) 46hk på hjulet och denna ska ha fler.
 
Googla "Superbiker Mettet" från aktuell tidsera. Typ sent 80-tal / tidigt 90-tal. Kult! ;)

Jag brukar åka dit varje höst som sista rejs på säsongen.
 
Det här ju faktiskt ball på riktigt.
Riktigt hårt skulle ju va om du drog på cross sulorna o sparkade lite modern fyrtaktsstjärt på crossbanan:yoparty

Hehe, det där provade jag med min enduroreggade KTM 500 MX -91. Fan vad jag slog mig. Man blir så trööööööött överallt med en 500 zweitakt på crossbanan om man jämför med 125 eller 250. Iallafall jag. Så jag slog runt och drog båda axlarna ur led. Mysigt :D
 
Det är möjligt.
Hojen är ju helt original, men märkligt nog passar inte bestyckningen på lågfart.
I papprena så står det 37kw.
I ett gammalt test har 83:an (luftkyld) 46hk på hjulet och denna ska ha fler.

crossar är fettbestyckade för att få klipp i botten. Kolla om det skiljer mot enduro modellen..

jag fick gå ned på 250, n från 45 till 22,5 o då fyrtaktare hon lite fortfarande.. går jag ner mer så njuggar hon vid gas släpp skulle troligen byta trottel med annat cutt för att få fason.
 
crossar är fettbestyckade för att få klipp i botten. Kolla om det skiljer mot enduro modellen..

jag fick gå ned på 250, n från 45 till 22,5 o då fyrtaktare hon lite fortfarande.. går jag ner mer så njuggar hon vid gas släpp skulle troligen byta trottel med annat cutt för att få fason.

Eric hat pratat med Braigasen och dom rekommenderar #40.
Original har jag #55 och nu satte jag i #45.

Många brukar gå ner till 38mm förgasare för att få dom lite snällare, speciellt dom som har Mikuni 44mm.
Den går nästan inte att justera in förutom på fullgas.
 
Det är svårt att rekomendera någon speciell bestyckning. Det beror ju på vad luftfilter pipa kolvens utseende ev portning komp tändläge osv osv.

har lagt sanslöst med timmar på att få wr att vara stark o utan att få 2t kicken när avgas porten öppnar..

yz 250..n är helt anorlunda bestyckad o är som en dopad 125 på steroider .

prova med mindre lågfart ändå för allt över 2,5-3 varv öppnad lufftskruv ger ingen skillnad.

du har väll en vm mikuni rundtrottel? En ufo bricka under trotteln gör helt sjuk skillnad på beteendet braigasen har dessa..

Mvh.
 
Hojen är helt original inkl kolv cylinder och pipa.
Original bestyckning funkar bara på fullgas.

Gissar på att grapparna i Ödeshög inte trodde någon använde annat än fullgas.

Hittills har jag inte rört något annat än lågfartsmunstycket.
Jag kanske hinner prova att skruva lite på luftskruven imorgon.

Ufo bricka?
 
Ufo bricka gör trotteln slät på undersidan. Skaffa en Pwk39 kolla även vad som erbjuds i eftermarknads reeds. V-force3 gjorde underverk på min Honda 300-82. Sjukt mycket lugnare och bättre gång från tomgång tills den börjar gå på pipan
 
Ufo bricka gör trotteln slät på undersidan. Skaffa en Pwk39 kolla även vad som erbjuds i eftermarknads reeds. V-force3 gjorde underverk på min Honda 300-82. Sjukt mycket lugnare och bättre gång från tomgång tills den börjar gå på pipan

Jag satte mig ner och läste om ufo brickorna igår.
Kanske blir en sådan när jag fått den att gå bra med originalet.
Krävs ju en hel del ombestyckning med en sådan.

Nu sitter det nya Boyzen reeds i.
 
Då var mer eller mindre allt klart för vanlig besiktning imorgon.

Blinkers, Fram och baklkjus, Hastighetsmätare är monterade.
Tutan sattes på idag och fungerade såklart inte.

Kom precis på att jag behöver ett kedjeskydd med.....

Hur ska jag lösa det fort.:va
 
köp en gummibolltuta sen kan du väl alltid ta en aluminiumbit o vika över verkstadsbänken :)
 
Här kommer lite bilder.

Jag ber om ursäkt för kaoset i garaget, men jag har inte riktigt haft tid att städa.

Det blev ett litet kedjeskydd ändå och tutan än nu kopplad på halvljuset där jag vet det finns ström.
Den kanske funkar imorgon om jag har tur.

Jag svarvade/tiggade ihop en liten dieselböj för att rikta om ljudet lite.
Förhoppningsvis hjälper det på Bullertestet/Bana.

Bifogade även en liten bild på elfläktssystemet som sitter på.

DSC_0150.jpg
DSC_0152.jpg
DSC_0153.jpg
DSC_0155.jpg
DSC_0156.jpg
DSC_0160.jpg

Visst är den görvacker i gatutförande med den tidsenliga designen :lol
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top