Husqvarna 500CR Supermotard.

Hojen har använts ganska flitigt i år.
På semestern spederades dock den mesta tiden på att ordna ett bröllop :krama.

Jag och två kompisar åkte till Borås-Motorbana och var med på deras Motardläger.
Patrik Kerttu gjorde allt för att förklara och visa hur man kör kompromisshoj på grus och asfalt.
Han är riktigt duktig på det han gör.
Något vi inte var :D

Husqvarnan fick ganska rejält med stryk under dessa två dagar.
Förgasaren flödade, kopplingsvajern gick av, bakbromsen slutade fungera (Vilket var bra), frambromsen gillade inte Gokarbanan, och jag avslutade med att slita av hälften av skruvarna som fäster bakdrevet.

Annars var det en av mina bästa dagar på hoj.

https://www.youtube.com/watch?v=alTWAHoQPnE


Det senaste som hänt är att jag bytt tändsystemet till ett Chinkychonkawonka system till en Pit-Bike.
Ny tändspole samt en CDI med en programerad kurva.
Kan funka eller inte funka, återstår att se.
Det jag märkte var att det ger gnista på nästan noll varv vilket det gamla SEM syustemet inte gör.
Så det verkar lovande.

https://www.youtube.com/watch?v=-A8qy_-hjiY

Tjo
 
Funderar lite på att kanske byta ut Qvarnan mot något mindre rejsigt.
Typ Husaberg SM eller liknande.

Svårt beslut. :huvet
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top