Husaberg-tråden

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Lägg upp en bild på motorn så får du snart hjälp. Grundtipset är att 04 fick kokusantändning och delad kopplingskorg.

Jag var rätt sugen på mekanot du köpt men gissade att stora motorn var för gammal och jag vill ha något som är lv-reggat.

Det satt "SEM" tändning på den och 18mm tändstift (var hittar man så smal hylsa? )
Så det lär väl vara en 03...
Men det ät en massa märkningar på block, topp osv så jag misstänker att den ät renoverad på firma minstven gång :)

501:an är reggad och det står inget om några begränsningar! (hur ser man att det är enduroreggat? ?)

Som jag trodde då :D Kanske skulle ge sig på ett uppgraderingsprojekt i vinter då...

edit: vad får man slanta för 650 block+topp någorlunda komplett ?

Typ vag jag gav för mitt "mekano" ;-) :p
 

Nicke 479

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Ulricehamn
Hoj
1986 Yamaha DT
Har inte orkat gå igenom alla sidor så om frågan inte har varit uppe så kommer den nu :D
Jag ska snart skaffa större hoj och har många som ja vet är bra på förslag! Men så dök de upp en Husa, en FE 400 E -01 om man ska vara exakt :tummenupp Hur är dom maskinellt? E de nåt man kan åka på ett tag eller rasar de efter några mil? Även gällande elstarten och kicken som inte verkar vara de bästa på dom :va
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har inte orkat gå igenom alla sidor så om frågan inte har varit uppe så kommer den nu :D
Jag ska snart skaffa större hoj och har många som ja vet är bra på förslag! Men så dök de upp en Husa, en FE 400 E -01 om man ska vara exakt :tummenupp Hur är dom maskinellt? E de nåt man kan åka på ett tag eller rasar de efter några mil? Även gällande elstarten och kicken som inte verkar vara de bästa på dom :va

Det beror på vad du skall ha den till. Som en billig hoj att köra i enduroskogen är den bra men kanske något dyr att hålla liv i. För allt annat hade jag köpt något annat.
 

Nicke 479

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Ulricehamn
Hoj
1986 Yamaha DT
Jag bor ju på landet o har mycke skog så blir ju lätt att man dönar ut o har lite kul förmodligen, men den är ju tänkt som övningskörningshoj med farsan, o vi åker ju ganska långa sträckor ibland. Har funderat på Honda XR 600, Kawasaki klr 650 och suzuki dr 600 Är detta vettigare förslag? (passar väl inte o fråga här men ni verkar veta vad de e för grejer):)
 

Alledenstore

Medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Ulricehamn
Hoj
Husaberg FS570
Jag bor ju på landet o har mycke skog så blir ju lätt att man dönar ut o har lite kul förmodligen, men den är ju tänkt som övningskörningshoj med farsan, o vi åker ju ganska långa sträckor ibland. Har funderat på Honda XR 600, Kawasaki klr 650 och suzuki dr 600 Är detta vettigare förslag? (passar väl inte o fråga här men ni verkar veta vad de e för grejer):)

Niklas.... Köp:faktaen Husaberg så är du nästan lika frän som jag... ;):yoparty Så kör vi fullgas och fräser upp all er mark där ute i skogen... :arsele
 

Nicke 479

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Ulricehamn
Hoj
1986 Yamaha DT
Ihelvete! Jag vill ha nåt man KAN åka till göteborg med :yoparty:yoparty, Möjligvis den fe 400 men de verkar inte vara en höjdare med delar eller va tycker du Alle? :hihi
 

Jensa0798

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Nykvarn
Hoj
KTM Duke 790 -2018
Någon som har en fungerande startmotor till Husa som bara ligger? Ej nyare än 2008.. stora eller lilla spelar ingen roll!
:crash
 

RilleP

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2012
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg 650 fs
Körde Gelleråsen för en månad sedan. Cykeln fungerade perfekt hela dagen. Stod sedan ca en vecka i garaget.
Nu vill den inte starta, hoppr igång en halv sekund ungefär sen dör den.. Har haft dän stiftet och det ser bra ut. Någon som har någon ide vad det kan vara?
 

Tjita1

Guest
Är det immobilizer på en sån där? I bilvärlden är det precis sådär det blir när immobilizern inte känner igen nyckeln, den startar, sen kommer den på bättre tankar och stannar igen.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Är det immobilizer på en sån där? I bilvärlden är det precis sådär det blir när immobilizern inte känner igen nyckeln, den startar, sen kommer den på bättre tankar och stannar igen.

Ha ha ha, det finns inte ens tändningslås :)
 

RilleP

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2012
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg 650 fs
Glömde säga, det är en -04 så jo, det är tändningslås. Och jo det är rätt nyckel ;)
Grejen är väll den också att den ger livstecken ungefär var 10onde kick försök.. Brukar normalt sett få kicka 1-10 gånger för att få igång den..
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Glömde säga, det är en -04 så jo, det är tändningslås. Och jo det är rätt nyckel ;)
Grejen är väll den också att den ger livstecken ungefär var 10onde kick försök.. Brukar normalt sett få kicka 1-10 gånger för att få igång den..
Är ventilerna rätt justerade? Är tändsystemet schysst? Förvisso sitter det Kokusan på -04:eek:rna men även det kan gå sönder... Soppa i tanken? Soppakranarna öppna?
 

husqvarna650

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2013
Ort
norsborg
Hoj
2002 husqvarna 650
finns de nån i stockholm som skulle kunna ge mej en kick lektion på en 650 =/ 2 snart brutalt svullna fötter å sjukskriven .
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top