Husaberg-tråden

hmm ja du de där ha jag sett hm å alltså man blir ju galen när man ser hur lätt dom slänger igång den å va gör man för fel ? alltså jag gå förbi de 1 tunga sen upp max å sen hoppa jag jävlar de jag ha å de blir inge brum brum =( . som ni kanske förstår e man ju lätt sugen på åka ut i stockholm å leka =) hehe mycket fin stad att leka i . å då få man inte igång den =/ . å alltså de e en jävla komp i den . killaen som sålde hade just justerat ventilerna så de skulle va bra . men ja som sakt jag e lätt knäckt nu
 
hej undrar om någon kan vet service intervaller på Husaberg fs 650 e -06 skulle gärna vilja veta allt om denna hoj då jag är riktigt sugen att köpa en sådan! svar uppskattas väldigt mycket! är min första mc :)
 
Då föreslår jag att du köper något annat. Oljebyte 5h. Ventiljustering 15h motorrenovering ala 10 000kr 150h. Är du ny köp något du kan köra mer än skruva
 
hej undrar om någon kan vet service intervaller på Husaberg fs 650 e -06 skulle gärna vilja veta allt om denna hoj då jag är riktigt sugen att köpa en sådan! svar uppskattas väldigt mycket! är min första mc :)

Beror väl på hur mycket du skruvat innan.. Och om du pallar med den täta servicen.. :yoparty Köpte min första väghoj för nån månad sen nu, Husa 501 motard.. Mekat sen jag var 13.. 3 mopeder, en minimoto, en 250 samt en bil har jag hunnit äga samt en kompis som ägt ungefär lika mycket av varje, så själv har man mekat en del :) och jag fyller 18 i Juli nästa år.. :) Dock så är känslan att äga en Husaberg ganska frän :Bugar
 
Finns det nån i närheten av Stockholm som är sugen på lite extra pengar? Behöver lite hjälp med min 450 -04 motor.
 
Tjena!
Skulle behöva lite info om 650 Husabergare 01 och framåt.
Vad är det för skillnad, vilken årsmodell ska man ha?
Har tidigare haft 625 motard, 525 motard och en 250 exc-f. Så skruva är inga problem.
Har länge velat ha en Husaberg så nu smids det planer!

Mvh Tommi
 
Har köpt mig en Fe 450 2005a.
Är i fullfärd med att plocka ner motorn för renovering.
Den startar inte, kände inget komp när jag kickade. Felen jag har hittat än så länge är: trasig topplockspackning och kamkedjan är slut (ej av).

Reagerade på att det va väldigt sotigt och blött (oförbränd soppa?) i utblåset på motorn.
Så va det inte på min 525a, någon som vet vad det kan bero på?

Någon som har tips på vart man köper motordelar till bra pris?
 
Tja!

Skulle vilja höra hur mycket jobb det är att byta kolv på en Husaberg 650 -06!
Något man skulle behöva tänka på? Andra saker man skulle byta när motorn ändå är nerplockad?
För man måste spräcka hela motorn för att byta kolv?
 
Tja!

Skulle vilja höra hur mycket jobb det är att byta kolv på en Husaberg 650 -06!
Något man skulle behöva tänka på? Andra saker man skulle byta när motorn ändå är nerplockad?
För man måste spräcka hela motorn för att byta kolv?

Man delar hela motorn....

Byt ramlager & co när du ändå har isär...
Har du historik på motorn? Hur långt har den gått?

Ladda ner manualen så ser du allt
 
Man delar hela motorn....

Byt ramlager & co när du ändå har isär...
Har du historik på motorn? Hur långt har den gått?

Ladda ner manualen så ser du allt

Ja vet inte så mycket om den alls! den ska ha gått 210 timmar enligt nuvarande ägare! Han säger nu att den ryker blårök och att kolven måste bytas! komme att få med en ny i köpet! Vad skulle du säga att hojen är värd? har inte sett hojen mer än på bilder! Kan man se lätt om det är rätt motor på den? blir lite osäker nu när du skriver att man måste dela hela motorn men enligt ägaren så tror han bara man inte behöver det!
 
Ja vet inte så mycket om den alls! den ska ha gått 210 timmar enligt nuvarande ägare! Han säger nu att den ryker blårök och att kolven måste bytas! komme att få med en ny i köpet! Vad skulle du säga att hojen är värd? har inte sett hojen mer än på bilder! Kan man se lätt om det är rätt motor på den? blir lite osäker nu när du skriver att man måste dela hela motorn men enligt ägaren så tror han bara man inte behöver det!
Jo man måste dela blockhalvorna för att byta kolv men om man av någon anledning endast vill byta den(+ev foder)kan man låta koppling och växellåda vara orört och bara lyfta av topplock och höger blockhalva.Att den blåryker kan vara allt från reedventilen 20:- till sönderrepat foder och kolv 6000:-
 
ska du lämna in och få det gjort, ca 15000:-

jag köpte lagerna lösa 5st för 2000:- finns några lager till, men dom kändes bra....
kolven är ju dyr, så det är ju bra att du får med den.
ramlager skall ha varit bytt 2 ggr vid dessa timmarna.
utan historik på service så faller ju priset i min värld !!

du kan ladda ner användarmanualen här & servicemanualen här
 
ska du lämna in och få det gjort, ca 15000:-

jag köpte lagerna lösa 5st för 2000:- finns några lager till, men dom kändes bra....
kolven är ju dyr, så det är ju bra att du får med den.
ramlager skall ha varit bytt 2 ggr vid dessa timmarna.
utan historik på service så faller ju priset i min värld !!

du kan ladda ner användarmanualen här & servicemanualen här

Vart köpte du dessa lager?:D Min 501:a börjar närma sig stor-service :yoparty
 
HJÄLP !! växeltrumman & "Stjärnan"

håller på att plocka ihop motorn (-06 650)

kommer inte ihåg hur stjärnan satt på växeltrumman....

finns ett märke, MISSTÄNKER att det hör ihop med den saknade tanden/spetesen på stjärnen.

se bild ifrån manualen
jag har inga färgade grejor, och i reservdelslistan finns ingen "mindre bricka"vaxeltrumma spareparts.JPGvaxeltrumma.JPG
 
Vart köpte du dessa lager?:D Min 501:a börjar närma sig stor-service :yoparty
jag handlade hos lokal lagerfirma i malmö (agera)
men det var inte många kronor det skiljde jämfört med karlstrlöms motor faktiskt.

jag har en 501 motor i delar som skall vara komplett om det finns intresse.
med en krokig topp och en som skall vara ok samt portat, inkl trimkamm....
kan ju alltid vara bra med en "extra" :-)

maila mig om du är intresserad, tar lite plats.....
 
håller på att plocka ihop motorn (-06 650)

kommer inte ihåg hur stjärnan satt på växeltrumman....

finns ett märke, MISSTÄNKER att det hör ihop med den saknade tanden/spetesen på stjärnen.

se bild ifrån manualen
jag har inga färgade grejor, och i reservdelslistan finns ingen "mindre bricka"View attachment 396032View attachment 396033
Vrid trumman tills du har ettans växel i. Vrid sedan trumman lite tills du får i första friläget. Där ska den "saknade" tanden på stjärnhjulet ligga i ingrepp med rullen på fjäderarmen. Gick det att förstå?
 
Vrid trumman tills du har ettans växel i. Vrid sedan trumman lite tills du får i första friläget. Där ska den "saknade" tanden på stjärnhjulet ligga i ingrepp med rullen på fjäderarmen. Gick det att förstå?

:rock:rock:Bugar:Bugar

Tackar !!

Men visst har dom klyddat till det i monteringsanvisningen !!
 
Är det några speciella verktyg jag behöver för att klara av att dela motorn och byta lager? förutom avdragare till svänghjul och för att dra ur lagerna?
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top