Min 06:a startade inte ens med 40 i lågfart, jag tror f-n att det står fel i specen för 650e? Med 45 gick den igång lätt som en plätt, men jag har haft lite problem med tomgången/låga varv. Nu är den utrustad med dubbla pipor och injusterad i bänk med 165/48, så 190 låter ju rätt stort med OBEKR-nålen?!?Satt o kollade orginal-spec:en på 650e och 650c. På min 650e är det fikusnålen och 160 hög samt 38 låg. På 650c är det OBEKR-nålen, 160 hög och 45 låg.
För en 650e med Akra helsys verkar gällande rekomendation vara 190 hög och 42 låg och OBEKR-nål. Varför vill man går ner i storlek på lågmunstycket jämfört med 650c orginal? Fattar att man inte inte bara kan ha hur stora munstycken som helst men kan inte hur dem här sakerna hänger ihop...
Vänligen förklara![]()
Med orginalhuvudmunstycke, 160, gick den som satan, men snålt så vi bestyckade upp den lite.
Dina frågor har jag tyvärr inget svar på för övrigt. =( Men vad jag inte riktigt fattar är varför du måste beställa en OBDVT-nål? Det är ju den som sitter i hojen när den levereras strypt...

Last edited: