Husa 650 till Ktm 525

Gimpster

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2009
Hoj
Husaberg fs
Husan stulen och ny hoj är på g, Blir nog en ktm 525 risk att bli besviken eller kanske sparar man lite cash och får en galen motard ändå?

Eller nån som har tips om annan schysst motard förutom aprilias svx? xD

Jag gick från husa 650 till ktm 525 men effektskillnaden va för stor.. Var tvungen att byta tillbaka

ktm 660 kanske är ett alternativ? Jag är dock ingen motardexpert men den verkar skoj :)

Verte 570, roligare på alla sätt och vis ;-)

Näe men många iaf, största nackdelen e att du får ha tålamod med vissa delar.

Byter funkar inte om man gillar att busa. KTM´en är såpass slöare

Mycket CC är alltid bra om man skall åka gata så risken är att du lessnar på en 525a om du bara åker gata. Tröttnar du på din 525a som är 510cc så skicka motorn till mig för 613cc kitt så steker du Husaberg till frukost....

• Gilla
Reaktioner: MaG
Härligt att få era tips och tycke. Lutar mot ännu en Husabusa 650 igen.
Då börjar jakten(igen).

Tackar för hjälpen :D
Hoppas vi ses på gatan i sommar.

crf450 hm. bytte själv från husa till crf minimal skillnad på vridet. annars upplever jag hondan som rappare, enklare, krånglar inte som husorna gör, lättstartad, mer utvecklad

crf450 hm. bytte själv från husa till crf minimal skillnad på vridet. annars upplever jag hondan som rappare, enklare, krånglar inte som husorna gör, lättstartad, mer utvecklad

Jag protesterar inte mot din upplevelse men hur tänkte du då?

Den effekt en CRF450 ger som max har husabergen i mellanregistret. En mindre motor med mindre roterande massa och lägre utväxling kommer att kännas rappare subjektivt, men ställ de bredvid varandra så blir en CRF tröttare hur du än mäter....

Med tanke på motorns utformning har den snarare mer periodiskt underhåll än husan vid gatåka. Ingen av cyklarna har strulat för mig i racetrim....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park