Välja Supermotard för gatåka

Är själv i valet och kvalet att köpa en motard för gatkörning. Funderade först på en 625/640/660 kring -04/06, men efter att läst och läst på nätet funderar jag starkt på att satsa på en 690 istället. Tittar mest på 2010-2013 just nu.

Finns det någon bra lista över vilka förändringar man gjort på 690'n under respektive år?
 
Vad säger ni om en 2011 som gått nästan 1400mil? Är det för mycket eller inget att oroa sig för?
Om den är ordentligt servad, fint skick och med lite extra lull lull, vad är en sådan värd?
 
Men bör jag vara orolig för 1400mil på en 2011?

Finns det några riktlinjer på större service/renoveringar på 2011'ans LC4?
 
KTM 660 har 250-mils serviceintervaller har jag för mig, olja, oljefilter+luft och ventiler.
Min 625 har 500-mils intervaller, jag byter olja och filter vid 250-300 och kollar ventilerna varannan gång i stort sett.
660 har 654cc, väger liiiite mindre än 625an men saknar startmotor.

Nu är LC4 löjligt lätta att kicka, men kör du fast eller får motorstopp eller dylikt framför en bilkö så underlättar det ibland att ha elstart :hihi

Sikta på 660 eller 625 som sagt!

Lite sent men, 03 - 04 har 250 mil och 05 - 06 har 500 mil. Det är likadant med 625 och 640, det är därför din har 500 mil. ;)
 
Men bör jag vara orolig för 1400mil på en 2011?

Finns det några riktlinjer på större service/renoveringar på 2011'ans LC4?

1400mil ska inte vara några problem alls.
Jag hade en 690 enduro som hade gått runt 1700mil när jag köpte den och jag körde typ 200mil med den innan jag sålde den.
Den gick och lät helt perfekt.

Den 690 jag har nu har bara gått 800mil men där var slavcylindern sopslut till kopplingen..
Dock så kostade bara en ny slavcylinder typ 1200kr och tog kanske max 1h att byta.
 
Kanske OT, men har sett flera 690 med annan dekalset. Har ni några länkar till webshoppar som har coola dekalset?
 
Då var man med motard då! :hihi
Blev en 690 SMC -2011 i bra skick. Kan inte annat än att stämma in med alla andra att det är en skoj hoj! Uppmanar till bus, får testa sen hur det är att åka landsväg längre sträckar (5-10mil). Åkte bara 2mil landsväg (90 km/h väg) och det gick bra, men visst vibrerade det. Så om 625/640/660 vibrerar betydöigt mer skulle jag nog tycka de var jobbiga.
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top