Underkänt chassinummer!

Dunderbalken

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2014
Ort
varberg
Hoj
2001, Yamaha R1
Jonte engdahl Fixar vin sticker. riktigt bra service.
Kan ej rekommendera resten dvs lelles och karlström. fruktansvärd service.
 

Dunderbalken

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2014
Ort
varberg
Hoj
2001, Yamaha R1
Fick tag i vinsticker utan Jonte engdahl.
450kr kostade den klisterlappen :fakta
Skaffade fram ett bevis som styrker att ramnummer och motornummer matchar ihop.
(delta mc ) Och ( Lelles )

Sedan bokat tid för registreringsbes.

Tyvärr ej godkänd..:huvet

Dom hänvisa mig till att ta kontakt med larmtjänst, där en avdankad polis skall bedöma om ramen skall kryssas eller ej.

Har just nu tappat all lust på denna skit och har definitivt lärt mig en läxa. Och hoppas andra kan ta lärdom av detta.

tackar för all hjälp.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det glädjer mig!

Ja, inte att du fått problem direkt - men att besiktningsstationen hänvisar till Larmtjänst när dom känner sig osäkra på fordonets identitet.
Det visar att systemet fungerar och att Larmtjänst når ut med informationen om sitt arbete.

Där finns nämligen kompetensen i ett sådant här ärende.
Ja, påfallande många av Larmtjänsts utredare har ett förflutet som poliser - men glöm "avdankade".

Min erfarenhet är att det är högpresterande typer med vinnarskalle som lämnar en organisation i kaos för att istället komma till en arbetsplats med ordnade arbetstider, avsevärt mycket bättre betalt och positiv uppmärksamhet från arbetsgivaren.

Är du och din hoj grön så finns det ingen anledning att inte ta kontakt med dem. Hela din hojs värde ligger ju i en laglig registrering. Köra omkring i skogen utan registrering, försäkring eller något alls är inte seriöst, och samma sak med motionscross på sanktionerad bana under Svemos paraply; rätt vad det är kommer någon att intressera sig för vad det är för hoj du trailar till banan.
Utan vettigt ramnummer blir du utsparkad så det sjunger om det. Alltför många har fått sina hojar stulna för att stå ut med någon i sin närhet som kan misstänkas köra i lånta fjädrar.

Som det är nu är inte din hoj värd priset i delar ens - eftersom du inte har en säkerställd identitet.

Kör vidare på Larmtjänstspåret du - men var medveten om en sak: dom lär inte "bestämma om ramen skall kryssas."

Antingen kan dom fastställa identiteten, och då är ju allt lugnt - eller hur? Bara att köra och besiktiga på deras intyg.

...eller också lyckas dom fastställa identiteten, men inte till din fördel. Vad händer då?
Hojen i beslag? Polisanmälan?
Jag säger inte att du åker i fängelse direCkt, men du lär få redogöra för hur du kommit över hojen etc mm osv.

Kanske därför du "tappat all lust"...?
Nå, det vet du bara själv.

Larmtjänst lär inte "kryssa" något ramnummer dom inte kan fastställa identiteten på.
 
Last edited:

Dunderbalken

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2014
Ort
varberg
Hoj
2001, Yamaha R1
Det glädjer mig!

Ja, inte att du fått problem direkt - men att besiktningsstationen hänvisar till Larmtjänst när dom känner sig osäkra på fordonets identitet.
Det visar att systemet fungerar och att Larmtjänst når ut med informationen om sitt arbete.

Där finns nämligen kompetensen i ett sådant här ärende.
Ja, påfallande många av Larmtjänsts utredare har ett förflutet som poliser - men glöm "avdankade".

Min erfarenhet är att det är högpresterande typer med vinnarskalle som lämnar en organisation i kaos för att istället komma till en arbetsplats med ordnade arbetstider, avsevärt mycket bättre betalt och positiv uppmärksamhet från arbetsgivaren.

Är du och din hoj grön så finns det ingen anledning att inte ta kontakt med dem. Hela din hojs värde ligger ju i en laglig registrering. Köra omkring i skogen utan registrering, försäkring eller något alls är inte seriöst, och samma sak med motionscross på sanktionerad bana under Svemos paraply; rätt vad det är kommer någon att intressera sig för vad det är för hoj du trailar till banan.
Utan vettigt ramnummer blir du utsparkad så det sjunger om det. Alltför många har fått sina hojar stulna för att stå ut med någon i sin närhet som kan misstänkas köra i lånta fjädrar.

Som det är nu är inte din hoj värd priset i delar ens - eftersom du inte har en säkerställd identitet.

Kör vidare på Larmtjänstspåret du - men var medveten om en sak: dom lär inte "bestämma om ramen skall kryssas."

Antingen kan dom fastställa identiteten, och då är ju allt lugnt - eller hur? Bara att köra och besiktiga på deras intyg.

...eller också lyckas dom fastställa identiteten, men inte till din fördel. Vad händer då?
Hojen i beslag? Polisanmälan?
Jag säger inte att du åker i fängelse direCkt, men du lär få redogöra för hur du kommit över hojen etc mm osv.

Kanske därför du "tappat all lust"...?
Nå, det vet du bara själv.

Larmtjänst lär inte "kryssa" något ramnummer dom inte kan fastställa identiteten på.

Tack för ditt svar. Lusten har dock runnit ur mig och får se om jag tar tag i detta nästa år.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Tack för ditt svar. Lusten har dock runnit ur mig och får se om jag tar tag i detta nästa år.

Så du menar att det ska rinna ut i sanden, besikningen glømma det hela och larmtjänst funderar på varfør du kontaktar dom så sent:confused:
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top