Hur valde ni hoj?

Night-Rider

speedbully.se
Gick med
11 Jan 2005
Ort
Norrköping,Falun,Thailand
Hoj
TenKate Race & Cbr1000RR -06
Hur valde ni hoj och varför? För att den var snyggast? Gillade den bäst? Billigast att äga? Eller hur det nu var :confused:


Berätta varför ni valde den ni valde :tummenupp
 
Du kanske bara vill ha svar från de med "värstinghojjar" men jag svarar ändå.. Köpte min Kawa GPZ500 -91 för att den var billig att köpa, billig att äga, och skulle jag lägga ner den har jag inte förlorat så mycket pengar. Skulle främst ha den för att öva o ta mc-kort. Vilket jag lyckades med, men den räcker nog ett tag för mig.

Visst måste den va lite snygg också, får inte se ut som en gigantisk moppe :)
 
Gsxr 750 -98

Vuxit upp med idén om hur en motorcykel skulle se ut: bullrumpa och är clean med vit grund och blå dekaler. :)

Sen när man väl provkörde en var det klart.. :rolleyes:
 
scud skrev:
Du kanske bara vill ha svar från de med "värstinghojjar" men jag svarar ändå.. Köpte min Kawa GPZ500 -91 för att den var billig att köpa, billig att äga, och skulle jag lägga ner den har jag inte förlorat så mycket pengar. Skulle främst ha den för att öva o ta mc-kort. Vilket jag lyckades med, men den räcker nog ett tag för mig.

Visst måste den va lite snygg också, får inte se ut som en gigantisk moppe :)



Nej nej alla ska svara ! Kul att veta hur folk väljer och kul ska det bli att se vad alla har att säga om Yamaha R och Gsxr hojarna som är de vanligaste..
 
Jag har kört tillräckligt med effektmonster i mina dagar och tycker inte att jag behöver det längre.

Jag ville ha en hoj med RIKTGT bra chassie men behövde inte allt pulver som är i moderna sporthojar och SZR660 passar som handen i handsken på den beskrivningen.
Fantastisk väghållning, underbart ljud, helt otroligt kul hoj att köra och jag älskar den av hela mitt hjärta och hela min skäl!
 
Köpte min Honda VFR 750 F -88 för att det var min allra första drömhoj.
Ducatin köpte jag för att det är den snyggaste maskin jag sett och ljudet är underbart.

Jag brydde mig inte om maskinerna var lämpliga som första maskin eller lättkörda.
 
har blivit förälskad i de hojar jag haft! Det har varit den stora anledningen till att jag köpt dem. Att den första, som var en supermotard, också var grymt lättkörd gjorde det hela bara bättre!
men jag har egentligen bara haft tur....Det finns hojar som jag älskar, men som jag får vänta med till jag har råd att äga, försäkra, etc. Men jag har aldrig satt mig ned och räknat ut vilka jag skulle ha råd med och sedan funderat på vilken jag gillar bäst av dem. Utan jag har fallit för hojen först och sedan haft turen att det vart en hoj jag haft råd att köpa/äga.
 
Jag valde 1100R -86 p.g.a. det är lite av en kulthoj, har kanonfin motor och är mycket trimvänlig :tummenupp Första riktiga R-hojen över litern
 
Valde min R6:a pga lättkörd,kulkörd, :tummenupp design, färg, Billig att köpa
Pengarna fick komma i andrahand. Känns tungt nu men det e det värt. :D
 
Min ända anledning va kärlek vi första ögonkastet
 
Köpte min RF900 -98 mycket på känsla! Tycker helt enkelt att det är en oerhört snygg hoj! Dessutom börjar de bli hyggliga i pris (även om jag tycker Bike skriver ner den allt för mycket i sin senaste begagnatprislista)...

Den funkar liksom till allt, snabbåka då den kan gå undan ordenligt, touringåka (med passagerare) då sittställningen är helt OK, och jag har till och med kört på gocart-bana med den utan att det blev för bökigt, så lite smidig är den allt, fast den är stor.

Att den sen faktiskt gick att försäkra till hygglig kostnad, trots sin effekt, är ju inget som sitter ivägen!
 
Hade en Monster först, den valde jag mycket utifrån utsendet. Det var min första hoj. Fastnade då för ducati. Vägegenskaperna, ljudet samt det stilrena utsendet på ducatis hojar! Och det är roligt att äga en ducati! Tänker då på samanhållningen bland ducatister och på klubbens aktiviteter! :fyllisar
 
Namnet, så klart!
Finns det nå'n häftigare modellbeteckning än "fajjerblejjd"?!
Nä! :tungan
/B)
 
Först hade jag en 00'a R1 den köpte jag bara för jag hade hört att dom var snabba + att kompisen har en sån.Sen köpte jag en RSVR 2002 bara för att dom såg så feta ut samt hade en skön motor.Nu har jag en TLR 1998 bara för jag är såld på twinnar.
 
Gixxern fick jag genom ett byte. Det var kärlek så fort jag fick se den på bild och hade mer eller mindre bestämt mig innan jag sett den.
 
Jag valde en så "ny" hoj som möjligt som kvalade in i classicaförsäkringen.
Har haft några 600:or tidigare och ville dessutom upp ett snäpp i kubik

Men när jag samlat ihop lite cash och fixat ett garage så blir det troligen en SV650S -03-05.
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top