Hur valde ni hoj?

Man ska välja med hjärtat! Tror man bara blir missnöjd och man inte köper sin drömbåge bara för att komma undan med några extra tusingar... Det leder ju bara till att man går och spanar på nått nytt!

Sedan R1an introducerades 98 har det varit min drömhoj mer eller mindre. Har alltid gillat den. Började med en vettig instegshoj (FZR) och kände nu att en R1a inte är "för mkt" eller så, utan bara fruktansvärt rolig! :yoparty

Kay skrev:
Sedan R1an introducerades 98 har det varit min drömhoj mer eller mindre. Har alltid gillat den. Började med en vettig instegshoj (FZR) och kände nu att en R1a inte är "för mkt" eller så, utan bara fruktansvärt rolig! :yoparty

Din hoj är fruktansvärt rolig att titta på.

Joo, tycker att min mc är snyggast i den prisklassen och att den hänger på många nya 125er också. Köpte min nsr 91 för tio lakan inga fel på den helt perfekt.

För d första e ja bara inne på honda(vet inte varför... har bara blivit så :tungan ), hade nsr innan. Sen eftersom d e 25kw som gäller å man får me strypningar när man köper en hornet 600 så finns d många som är 25kw. Sen hade ja hört att den va busig å lättkörd å d va väl d ja ville ha. Nästa hoj ska däremot vara sporthoj, helst en cbr 600 rr tycker dom e helläckra.

/Styggve

min första hoj (en GSX750EF -84) valde jag av ett antal olika anledningar.

1. Classic försäkring
2. Bra pris
3. Rätt nära att köpa
4. Den mest sportiga 84 jag hittade
5. Bra skick och låga mil när jag kollade på den

Sen när jag fick nytt jobb var det ju dags att byta och då blev det drömhojjen. Zx9r. Grön,vit,lila. I mina ögon en av de snyggaste sporthojjarna som gjort så det var bara en sån jag skulle ha! Att jag sedan hittade en i SUPERskick för bra pengar gjorde ju inte saken sämre...När jag väl provkörde hojjen insåg jag att detta är hojjen jag skall ha. Satt så bra på den att man kunde tro att den var gjord för mig :-)

Kärlek!
Snyggast!(enligt min mening)
Italiensk!

pris å sådant tjaffs la jag inte en tanke på.. det var bara att slänga upp dineros å handla! :yoparty

Är återfallsknutte och ville egentligen köpa en tidig -90tals Gixxer 1100R, det var ju värst när jag körde sist. Men skillnaden i pris var inte så stor och önskan att prova det som var bland det värsta var lockande. Det blev en -00 R1a och jag kan väl säga att jag absolut inte ångrar mej.

Nu har jag upptäckt hur kul det är att Wheela och en "sopa" som jag klarar det inte på en effektsvagare cykel :)

Försöker rikta mina drömmar på nåt jag har råd med och fastnade för kawwans design redan innan jag köpte SZR:en (2,5 år sen).

I våras bestämde jag mej för att det var dax :yoparty

Den första hojen jag köpte gick jag bara på att den var billig, färg mm kom i andra hand. Kan ju bero på att jag inte hade mer än 15-20k och lägga på en hoj då. Den andra hade jag redan spanat in -96 och sagt att den ska jag ha, så -98 så inköptes en suzuki RF600 -96, då var det priset och färgen (gul & svart så klart) som spelade in. Nu har jag köpt en Suzuki GSXR 750 -00 och när jag såg den första gången på nätet med den färgsättningen (gul & svart) så skrek jag rakt ut att "Henne ska jag ha", och så blev det. Det är nog från person till person hur man väljer hoj, men mitt råd är gå efter ditt eget hjärta & smak det är ju trots allt du som ska köra den. Lycka till med hoj köpet

Köpte min första hoj pga att den var snygg (ZX-9 -96)
Köpte min andra hoj (ZX-9 -01) pga kärlek till min första :va
Köpte min tredje hoj (GSX-R 750 -02) pga att min andra hoj var för tung o "gammal" o gixxern var grymt kul o köra med :tummenupp
Köpte min fjärde hoj (R1000 -03) pga prestanda o snygghet...
Det är just nu min optimala hoj :yoparty
Så jag köpte en till :näsblod
O så köpte jag en R750 oxå... (inte så snygg men den ska ju bara vara till för stunt o bus :D :D :D )

.../Yoshi

Sugar skrev:
Man ska välja med hjärtat! Tror man bara blir missnöjd och man inte köper sin drömbåge bara för att komma undan med några extra tusingar... Det leder ju bara till att man går och spanar på nått nytt!

Drömhoj :tummenupp

Köpte min för att den är i min åsikt den snyggaste nakna hojen någonsin och har ett så brutalt skönt ljud. Riktiga drömmen är ju en hyper hoj, och då självklart 998R (som är just... en dröm). Det var ju även min första hoj så nu när jag har kört den en säsong så vet jag att en hyper passar min körstil bättre.

Men men, jag kommer alltid sakna känslan på monstret, den är mycket speciell.

Hade tidigare haft en CBR 600 -98 som var i stort set ny, som jag trivdes med bra Hade den i två säsonger men insåg att jag inte hade råd med bil, lägenhet, och hoj när jag började studera. Vilket jag fortfarande gör.

Efter fyra år utan hoj kunde jag inte bärga mig längre köpte då en cbr 600 -91 i 30 000 kr klasen som i stort set fungerar likvärdigt med den föra men dok inte lika snygg.

Kärlek, utseende, inköpspris, försäkringskostnad, köregenskaper och underhållningsfaktor. Där linjerna korsas stod en sprillans ny Fazer 600 och det har jag aldrig ångrat. :tummenupp Verkar vara svårare att hitta en tjej på samma parametrar :gnissla Linjerna vill inte korsa varandra :hihi

tja, billig/pris värd och i hyffsat skick... ä ju bara en 125 så de kändes inte lönt å lägga ner stora pengar på nåt man bara ska ha nåt år, men jag älskar henne ändå :tummenupp just nu sitter jag och drömmer/funderar över nästa hoj, men styrs nog mest av tillfället... dyker en fin hoj i bra skick till lågt pris upp när jag har pengar så är det bara att köpa, får snylta på morsans GSX400FWS så länge :rolleyes: (inget fel med det, den är ju skitsnygg!)
kanske bara är jag, men det känns som om förvånansvärt få har skrivit någon 125:a som första hoj, räknas dom inte eller har ni lyckats hålla er til "mogen" ålder?

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back