gabor2
Jag steker alla i lite smör!!
Jag håller mer aRWe om att vi nog bör ta en funderare på hur vi i det längsta förhindrar avåkningar detta år. Det kanske är lätt att rycka på axlarna åt problemet, ända tills man själv ligger där i diket?
Jag kan köpa till viss del att man inte kan ansvara för att andra inte ska köra över sin förmåga, men likförbaskat tycker jag att vi alla måste visa hänsyn till varandra då det som oftast handlar om större gruppkörningar. I de flesta gruppaktiviteter, lagövningar eller liknande (jobb som privat) brukar det krävas lite planering och styrning om det inte ska åt h*lvete, så varför inte på våra körningar?
Att säga att man skiter i alla andra och hur de kör och "jag kör minsann hur fort jag vill" låter i mina öron lite som moppeåldern; där skulle toppfarten mätas till varje pris, polarna spöas i största nedförsbacken, fotgängare flytta sig ur vägen osv. Hänsyn? Na, det var nog sämre med det.
Jag själv räknar mig som färsking med 1 år i sadel, men som 30+:are kör jag med skallen och inte med b*llen. Jag överlever helst mina turer och har inte lust att orsaka min familj och sambo massa lidande pga en urspårad gruppkörning. Då var det någon som nämnde att man inte är tvingad att dyka upp...Det kan ju tolkas som att "Vill du inte köra i vårat as-coola-tempo behöver du inte umgås med oss". Jag trodde att grejen var att träffas, köra lite hoj och prata skit, rätta mig om jag har fel?
Jag var med på en tisdagskörning i somras. Vi pratar snitthastigheter på 130-140 knyck (på 70 och 90-vägar), topphastigheterna ska vi väl inte prata om. Eftersom jag var den enda med "streethoj" och utan de 180hk fick jag slita sönder gasrullen för att hänga på. Visst gick det, men var det "skön" åkning? Nja! lärde jag mig något från dessa "Bombare"? Möjligen hur man gör för att köra ihjäl sig i trafik.
Jag kan även citera en annan hojpolare här på SH som kom hem från en körning (hans första och sista) och sa ungefär följande: "Satan i helvete vad de körde!" Bra betyg? Hänsyn?
Är det någonstans som jag har lärt mig vettiga saker förra säsongen så är det på SMC:s kurser, inte på några tisdags- eller onsdagsbombningar.
Det finns en del att fundera över. Varsågoda och kapa fotknölarna av mig![]()
![]()
Finns ingen anledning att såga dig du har rätt och lite ändring är på sin plats