Rotor
happyshit
Jag tror inte att vi kommer så mycket längre i den här diskussionen. Dom flesta har framfört sin åsikt och dom går isär, nu rör vi oss bara i cirklar och stämningen blir allt sämre.
Håller med fullständigt, punGt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte att vi kommer så mycket längre i den här diskussionen. Dom flesta har framfört sin åsikt och dom går isär, nu rör vi oss bara i cirklar och stämningen blir allt sämre.
Jävligt onödigt att försöka göra sig rolig i en sådan här tråd.
Minst tre av mina hojpolare kunde lika gärna strukit med förra sommaren, det var bara lyckliga omständigheter som räddade dem.
Du ska nog se att du inte är ensam om att ha nära vänner som vart nära och stryka med men man måste väl ändå få skoja lite..
Du får ursäkta, men jag har svårt att skämta om det här problemet
...Det är ju inte heller farten i sig som är problemet utan farten kontra färdigheten hos individen.
För att använda ett gammalt slitet uttryck:
It's not the fart that kills, it's the smäll!
Den här killen missade det väsentliga i tråden.
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.773905-forsokte-preja-polis
Såg honom vid ett rödljus i stan. Han verkade sjukt nervös och stod och tomgångsgasade under de minuter han hade rött. Han kollade även bakåt ett femtontals gånger. Ingen regplåt eller lysen såklart.
Brukar inte tycka att det är rätt åt folk när de vurpar, men i det här fallet så kan jag inte låta bli att tycka att sopan fick vad han förtjänade.
Köra drogpåverkad? Då tappar man ju omdömet.![]()
Denna person har nog inte läst i denna tråd och missat det västentliga som du säger.
Ska man orka kommentera, suck. Men å andra sidan är väl en sån här tråd dömd att spåra ur.
Bara för att jag skriver hänga på är det inte synonymt med att köra över sin förmånga. Vad jag ville får fram var att det enligt min mening tempomässigt är åt helsike för fort om man ligger och snittar 140 knyck och därmed riskera både att smälla hårt med något oförutsett eller förlora körkortet (men visst det är väl coolt att köra så körkortet kan ryka??)
De stackars grabbar som måste visa sig på styva linan verkar även tycka att folk som ligger sist och "hänger på" ska sälja hojen och ägna sig åt annat. Vänd på saken; de som tycker det är tufft att köra fort som fan på allmänna vägar och riskera medtrafikanters säkerhet kanske borde sälja hojen istället? Vilken kategori tror ni det är som drar upp försäkringspremierna?
Så, nu har jag trampat på ömma tuffa tår![]()
Eftersom jag var den enda med "streethoj" och utan de 180hk fick jag slita sönder gasrullen för att hänga på. Visst gick det, men var det "skön" åkning? Nja! lärde jag mig något från dessa "Bombare"? Möjligen hur man gör för att köra ihjäl sig i trafik.
http://www.youtube.com/watch?v=cXCy6vw0dkI&feature=player_embedded
Lite att ta till oss på förekommen anledning, särskilt hans sista kommentar i denna fråga![]()
Läst genom tråden och tänkte ta och göra ett litet avtryck då det är en diskussion som faktiskt förtjänar all uppmärksamhet som den kan få.
Jag ser mig själv som en "färsking" då mckortet och hojen bara varit i min ägo i 2år.
Mellan mina flyttar Västerås-Göteborg hann jag med ett par körningar med LMC förra året, vilket förövrigt var förbaskat trevligt!
Som "utomstående" kunde jag bara konstantera att jo, det gick undan men samtidigt fanns tryggheten i att gruppen sammanstrålade vid nästa korsning och därmed eliminerade det mesta av MÅSTE HÄNGA PÅ- syndromet.
Visst ska man rannsaka sig själv och sin förmåga att hantera dessa krafter, och därefter anpassa sig (men hur många brunstiga Homo sapiens erkänner sina begränsningar när adrenalinet pumpar?). På hojen är man ju odödlig, typ... Kan lätt kännas så i början iaf.
Vid dessa körningar är det ju trots allt som ett kollektiv och som mcklubb man dönar ut. Då ska man (enligt mig) se efter varandra så att ingen åsidosätts eller hamnar i en pressad sits. Sen vad som är bekvämt är upp till var och en. Ser gärna att en guru som t.ex arWe kanske kan hålla ett öga bakåt eller framåt beroende på vart i ledet han är. Jag har inget emot att ha en dagispappa om jag utvecklas som pilot, visserligen kräver det en mindre "inspirerad" körning av denne....Fast det kanske de kan vara värt om man får det skojsigare tillsammans och undviker olyckor....?
Vet iofs inte vilka som är dikesgruppen här men en mer skicklig, utbildad och kunnig pilot ska väl vara den som förstår sammanhanget Risk: Konsekvens * Sannolikhet bättre..
/En nisse ur det bakre ledet...
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt