Hur tusan gör jag?!

Och nu måste jag fråga vad det är som får dig att tro att jag inte är intresserad av att byta kolv på min egna hoj? Jag ska tala om för dig, att bara för att jag är brud, så betyder inte det automatiskt att jag är helt anti meck-biten, jag står fan mer än gärna ute i garaget och pular med min hoj i timtal om det så ska vara, och skitar ner mig totalt, det är fan halva nöjet med att ha hoj överhuvudtaget! Så bit i den du, och ta inte för givet att alla brudar är diver som inte klarar av lite smuts och antal timmar ute i garaget! :tummenupp Vi är alla olika :tummenupp

vill du gifta dig med mig!?:kär

...:rolleyes:

skämt åsido, det är kul med meckglada töser!:tummenupp det är helt rätt som du säger, folk gör en jävla massa könsgeneraliseringar och det är så jävla dumt och onödigt att det inte är sant. gött att se att det är vissa som motbevisar de trångsynta och går sin egen väg i ett "strikt reglerat" system!:tummenupp

ingen orsak:tummenupp
det får vi hoppas!:D låter bra, skönt att du kommit till insikt!:tummenupp då väljer du definitivt rätt i en tvåtaktare, fyrtaktare händer det nämligen inte ett skit med när man vrider på rullen... de bara brölar lite mer...:rolleyes:
min första hoj var en ostrypt tzr125:a, och det är definitivt den roligaste lätta mc:n jag någonsin ägt och kört!:yoparty såg helt ok ut, accade grymt bra, fixade lätt omkörningar i motorvägstempo, gick som på räls och låg riktigt skönt i kurvorna!:tummenupp en liten lagom skön sportis med tillräckligt "OUMPH!" helt enkelt!:D numera går de ju dessutom att komma över för en billig peng så... bara ett tips!:tummenupp
återigen, ingen orsak!:tummenupp

Nej men precis! =) Låter helt perfekt för mig det där! :tummenupp
Som sagt, tack så jättemycket för alla kanon tips! :)
Dom är guld värda :tummenupp

Nej men precis! =) Låter helt perfekt för mig det där! :tummenupp
Som sagt, tack så jättemycket för alla kanon tips! :)
Dom är guld värda :tummenupp

jamenvisst, bara att slå till vettu!:tummenupp
ingen orsak, och lycka till!!:) ses på vägarna!:tummenupp

Så det är inte :tummenupp "könsgeneraliseringar" :tummenupp när man antar att alla kommentarer :tummenupp :tummenupp som ges är till följd av en nedvärdering :tummenupp av det andra könet?

Det är lika :tummenupp mycket åt bägge håll. :tummenupp :tummenupp :tummenupp

vill du gifta dig med mig!?:kär

...:rolleyes:

skämt åsido, det är kul med meckglada töser!:tummenupp det är helt rätt som du säger, folk gör en jävla massa könsgeneraliseringar och det är så jävla dumt och onödigt att det inte är sant. gött att se att det är vissa som motbevisar de trångsynta och går sin egen väg i ett "strikt reglerat" system!:tummenupp

Haha ja men absolut! Hur skulle jag kunna säga nej? :D

Ja men absolut! :D Fler meckglada brudar åt folket! :D Och mindre könsgeneraliseringar osv så skulle alla bli mycket gladare. =) Det är tur att det iaf är någon som förstår hur man tänker, :tummenupp för dig! :)

Så det är inte :tummenupp "könsgeneraliseringar" :tummenupp när man antar att alla kommentarer :tummenupp :tummenupp som ges är till följd av en nedvärdering :tummenupp av det andra könet?

Men sedan så har inte jag heller "antagit" att alla kommentarer som har getts är följd av en nerdvärdering. Så så var det med det :tungan Utan det var bara dom där två specifika, men det var för att dom kändes så riktade. Iaf den som Z1000Gbg skrev; "Dessutom så tror jag inte att Jennie08 är intresserad av att byta kolv överhuvudtaget" hur skulle jag kunna tolka det på något annat sätt? Jag bara undrar :rolleyes: :tungan

Last edited:
Min poäng precis. Du har missuppfattat andra, andra har missuppfattat dig. Det ena är inte bättre än det andra.

okej okej, det har blivit många ":tummenupp" på sista tiden...:hihi point taken:D

Och nu måste jag fråga vad det är som får dig att tro att jag inte är intresserad av att byta kolv på min egna hoj? Jag ska tala om för dig, att bara för att jag är brud, så betyder inte det automatiskt att jag är helt anti meck-biten, jag står fan mer än gärna ute i garaget och pular med min hoj i timtal om det så ska vara, och skitar ner mig totalt, det är fan halva nöjet med att ha hoj överhuvudtaget! Så bit i den du, och ta inte för givet att alla brudar är diver som inte klarar av lite smuts och antal timmar ute i garaget! :tummenupp Vi är alla olika :tummenupp

Eller så lämnar du in hojen till en auktoriserad verkstad för service! Du vill väll inte rasa din nya hoj? Fan, det är ju inte direkt en sketen yz från 90 talet du ska hålla på o leka me hörru du du, fruntimmer! :tungan:såjaponken

Last edited:
Jo men precis =) Det blir till en jävla massa träning och med det ska jag minsann grejja det där kortet med vilken hoj jag nu än väljer :yoparty
Haha, skulle väl isåfall vara sura snut kärringar som precis kommit in i klimakteriet... Dom skulle nog ha en hel del att säga till om min fina lilla bana :tungan :D Medtanke på att dom alltid har någon skit att komma med..
Haha det där är så typiskt, hade det inte varit för att jag är tjej så hade du aldrig skrivit det där med att jag ska ha någon med mig ifall att jag skulle vurpa. Så typiskt, många grabbar underskattar verkligen vissa tjejers förmågor, många gånger är vi mycket bättre på saker och ting än vad ni tror :tummenupp Så jag lovar dig, inga vurpor här inte!

Jo, det hade jag skrivit oavsett! Handlar verkligen inte om kön.

När jag tog mitt kort så var vi alltid två som övade eller hade någon med för säkerhets skull. Det är lätt att det händer en olycka när man är grön.

Dessutom så är det bra att ha någon som lyssnar på när du släpper av gas o.s.v. vilket man kanske inte tänker på själv.

Hoppas det går bra! :tummenupp

Eller så lämnar du in hojen till en auktoriserad verkstad för service! Du vill väll inte rasa din nya hoj? Fan, det är ju inte direkt en sketen yz från 90 talet du ska hålla på o leka me hörru du du, fruntimmer! :tungan:såjaponken

Haha :D Lämnar jag in den på verkstad så försvinner ju halva nöjet där :rolleyes:
Så det blir sista utvägen isf :tungan

ska du ha en 125:a skulle jag satsa på en tvåtaktare, definitivt mycket mer hoj jämfört med en fyrtaktare.

Jag håller inte med. Som 16åring så har man oftast ganska tight ekonomi och då är det inte roligt att ha en 125a som drar mer soppa än en literhoj. Och ska köras på olja som kostar 169 kr litern. Och bytas kolvar och cylindrar på hit och dit.

Sen finns ju de 16åringar som får allt betalat av sin käre far, då är det ju bara att välja det som går snabbast och är snyggast. Men tyvärr så är ju så inte fallet för de flesta, inte för mig iaf.

Jag valde en 125a med bra chassi och laglig motoreffekt, som ändå gick/går förhållandevis bra, eftersom jag bara hade laglig moped som jämförelse. Min 125a drar runt 0,3-0,4 L/mil och jag har roligt på de små kurviga vägarna, där 125or hör hemma. Håller högre kurvhastighet än flera killar på betydligt större maskiner. Så det är inte alltid effekten som spelar roll.

Sen låter ju en 4-taktare bra mycket bättre än en 2-taktare:tummenupp :)

Jag håller inte med. Som 16åring så har man oftast ganska tight ekonomi och då är det inte roligt att ha en 125a som drar mer soppa än en literhoj. Och ska köras på olja som kostar 169 kr litern. Och bytas kolvar och cylindrar på hit och dit.

Sen finns ju de 16åringar som får allt betalat av sin käre far, då är det ju bara att välja det som går snabbast och är snyggast. Men tyvärr så är ju så inte fallet för de flesta, inte för mig iaf.

Jag valde en 125a med bra chassi och laglig motoreffekt, som ändå gick/går förhållandevis bra, eftersom jag bara hade laglig moped som jämförelse. Min 125a drar runt 0,3-0,4 L/mil och jag har roligt på de små kurviga vägarna, där 125or hör hemma. Håller högre kurvhastighet än flera killar på betydligt större maskiner. Så det är inte alltid effekten som spelar roll.

Sen låter ju en 4-taktare bra mycket bättre än en 2-taktare:tummenupp :)

Det var ett evigt tjat om att man knappt har hunnit sätta sig på en 2-t 125a innan man måste serva den. Vad har ni köpt för mög i sådana fall? Eller kan det vara så att du har hört det av någon som i sin tur vet att det är så för hans pappas, systers, kusins..

När jag ägde min Mito hade jag inga mekaniska problem med den i öht. Nu hann jag inte köra så många mil med den för att kunna ge en fullgod redogörelse hur hållbar en sådan är. Men att säga att man måste serva en 2-t 5ggr så mycket som en dito 4-t är att tala i nattmössan vill jag påstå.

Byta kolv bör väl göras var 1000e mil, för er som vet? Visst, hinner du köra 1000 mil med din 125a må det väl vara hänt. Antingen tar man hjälp av någon som kan eller så lämnar man in den på en verkstad. Svårare än så är det inte.
Byter du cylinder då och då som du skriver ovan bör du se över hur din motor mår..

Kontentan är alltså, precis som med allt annat så håller motorer idag, vare sig det gäller 2-t eller 4-t, mycket bra om det servas och underhålls på ett korrekt sätt.

Det var ett evigt tjat om att man knappt har hunnit sätta sig på en 2-t 125a innan man måste serva den. Vad har ni köpt för mög i sådana fall? Eller kan det vara så att du har hört det av någon som i sin tur vet att det är så för hans pappas, systers, kusins..

När jag ägde min Mito hade jag inga mekaniska problem med den i öht. Nu hann jag inte köra så många mil med den för att kunna ge en fullgod redogörelse hur hållbar en sådan är. Men att säga att man måste serva en 2-t 5ggr så mycket som en dito 4-t är att tala i nattmössan vill jag påstå.

Byta kolv bör väl göras var 1000e mil, för er som vet? Visst, hinner du köra 1000 mil med din 125a må det väl vara hänt. Antingen tar man hjälp av någon som kan eller så lämnar man in den på en verkstad. Svårare än så är det inte.
Byter du cylinder då och då som du skriver ovan bör du se över hur din motor mår..

Kontentan är alltså, precis som med allt annat så håller motorer idag, vare sig det gäller 2-t eller 4-t, mycket bra om det servas och underhålls på ett korrekt sätt.

Självklart vet jag att det handlar om hur man sköter sin maskin, men. Det är uppenbart att folk har haft problem med sina 2-taktare, antagligen pgr. av att de som gör 125or "oftast" är okunniga 16åringar. 1000 mil är en säsong. På en 4-taktare så behöver man (i princip) aldrig byta kolv(kolvar i mitt fall).

Man väljer det man har råd att köra och underhålla på rätt sätt helt enkelt. Jag själv hade aldrig haft råd att köra en ostrypt Mito tex. (var på väg att köpa en sådan men övervägde de ekonomiska bitarna), därför kör jag ingen sådan.

Kände nu att jag hade råd att köra en "krävande" maskin, köpte därför en Yamaha från 90-talet med R i namnet, som bokstavligen dricker olja.

:tummenupp :)

Men det är fortfarande ingen som har svarat på ifall om det är omöjligt att klara manöverbanorna med Yamahans 125a :(
Ingen med sådan erfarenhet som vill dela med sig?:confused:
:)

Med risk för att låta otrevlig, men om du kör en hoj du inte ens kan manövrera på ett litet test så ska du kanske inte köra med den i trafiken. :confused:

Men det är klart att det går att klara en manöverbana med vilken Mc som helst. Kör in dig på den bara så kommer det gå galant. :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT