Hur tusan gör jag?!

Klart du klarar att höra upp med den. Bara att öva! Eftersom du bor i en "håla" så finns det säkert något ställe du kan sätta upp en konbana och öva. Finns väl ingen som nekar en söt tjej som dig det?

Se bara till att ha sällskap med dig som kan se vad du gör för fel och framför allt om du vurpar..

Lycka till!

Den Yamahan du var inne på har 15 hästar. Aprilian har 30..

Övertygad än?

Sen är i princip allt ett par snäpp vassare på aprilian. Bara att handla. Du tröttnar på en sketen 4-takt. Om du nu inte tänk köra lagligt, dvs 11 kw. Då kan du lika bra köra 4-t då dessa är roligare att köra än en strypt 2-t.

Gå in i 125cc-forumet och läs. Ligger väl en 5 trådar om samma ämne på förstasidan...

Fan nu blir jag osäker på hur jag ska göra.. Hm. Ska ta mig en funderare :)
Tack för tipsen! :tummenupp

ska du ha en 125:a skulle jag satsa på en tvåtaktare, definitivt mycket mer hoj jämfört med en fyrtaktare. kanske ska öppna ögonen för en gammal goding som yamaha tzr125 eller kanske en lite nyare hoj som exempelvis aprilia rs125?:) angående uppkörningen, kolla om du kan få tag på en lämpligare hoj på något sätt. sportisar är svåra i största allmänhet att köra upp med... visst, allt går med övning och bra balans, men man gör det onödigt krångligt för sig... inga polare som har en lite mer lättkörd hoj och kan tänka sig att låna ut den? hyra någonstans ifrån?:va eller gör som jag, köp en billig och lättkörd gammal fyrtakts125:a bara för själva uppkörningen och sälj den sen!:D

Tack så mycket för alla tips! Riktigt schysst :) :tummenupp
Nu har ni här på forumt helt klart lyckats få in mig på helt andra banor vad gällande val av hoj... :tungan

Last edited:
Om du går för 2-takt så hoppas jag att du gillar att skruva:rolleyes: Eller så skaffar du en boyfriend som gillar det annars blir det nog inte mkt köra:rolleyes:
Jäkla bullshit, det är inte alls mycket skruva.

Kolvbyte är ju knappast varje vecka..

Om du går för 2-takt så hoppas jag att du gillar att skruva:rolleyes: Eller så skaffar du en boyfriend som gillar det annars blir det nog inte mkt köra:rolleyes:

tar man bara hand om tvåtaktaren, håller koll på temperaturen och ser till att det finns olja i systemet så håller de riktigt bra, dessutom är de mer lättmeckade än fyrtaktarna:fakta

till trådskaparen: tycker definitivt att du ska satsa på en tvåtaktare tills det blir aktuellt med större hoj!:tummenupp har själv haft både två- och fyrtakts 125:or och hade jag köpt en ny hade det blivit en tvåtaktare alla dagar i veckan!:) jag menar, till och med en trimmad moppe slår ju en fyrtakts125:a i båda acc och toppfart... mer "riktig" hojkänsla över en tvåtaktsmaskin!:yoparty
hoppas att du hittar rätt hoj, det viktiga är att du som ägare och förare blir nöjd!:tummenupp

Mer än en ny YZF R125:mad: Dessutom så tror jag inte att Jennie08 är intresserad av att byta kolv överhuvudtaget:rolleyes: 2-takt kräver mer service så är det bara:)
Ja, men.. Är man inte så insatt kan man lätt få intrycket att man behöver bo i garaget om man kör 2-t.

2-takt må kanske kräva mer service men det är ju samtidigt dubbelt så skoj att köra ;)

Har haft 2-t 125 cc-750 cc..känner inte igen problemet. Är dagens 2-taktare så dåliga som vissa säger?

Min RD125 -74 hade gått ca 1400 mil när jag sålde den. Hade inga problem alls. Kawan hade gått lite drygt 4 000 mil när jag sålde den. Gjorde inget annat än service på den. Motorn gick hur fint som helst trots hård körning.

Aprilia is the shit :yoparty om du ska köra ostrypt. Om du kör strypt så är nog yamaha bättre, mindre service, drar mindre bensin och framförallt miljövänligare :tummenupp

Jo men det lutar som sagt åt en ostrypt aprilia nu faktiskt, ni har som sagt lyckats få in mig på helt andra banor... Bra jobbat :tummenupp Tackar för det! :yoparty

Körde upp i torsdags denna vecka med R1, som privatist. min första ordentliga hoj efter de ylande moppeåren. så relativt oerfaren får man väl säga. men det gick det också.

de köper att man glider över strecket på lågfartsmanöverprovet då hojen faktiskt inte klarar av det. gäller bara att visa att du fixar krypkörning/fullt styrutslag etc etc.

Okej. Men perfekt, då blir det bara för mig att öva en jävlans massa då, och sedan slå på stor charmen ifall det skulle behövas :tungan Så ska jag nog lyckas få mig kortet med vilken hoj jag nu än väljer :tummenupp

Min son har en YZF-R125 och han klarade manöverbanan galant:tummenupp Så det klart att du skall välja Yamahan:) Klart den snyggaste 125'an men kanske inte den snabbaste. CBR 125 är skitful:zpy
Träna bara med Yamahan så grejar du det!

Okej, ja men fan va schysst, då slipper man låna hoj och en massa annat krongel, då äre bara å öva en jävla massa med andra ord :D Perfekt! :yoparty
Kan din son så kan jag! :) :tummenupp

Last edited:
Räcker väl med att vifta lite med ögonfransarna här för att få all den mekhjälp hon någonsin kommer behöva?

Klart du klarar att höra upp med den. Bara att öva! Eftersom du bor i en "håla" så finns det säkert något ställe du kan sätta upp en konbana och öva. Finns väl ingen som nekar en söt tjej som dig det?

Se bara till att ha sällskap med dig som kan se vad du gör för fel och framför allt om du vurpar..

Lycka till!

Jo men precis =) Det blir till en jävla massa träning och med det ska jag minsann grejja det där kortet med vilken hoj jag nu än väljer :yoparty
Haha, skulle väl isåfall vara sura snut kärringar som precis kommit in i klimakteriet... Dom skulle nog ha en hel del att säga till om min fina lilla bana :tungan :D Medtanke på att dom alltid har någon skit att komma med..
Haha det där är så typiskt, hade det inte varit för att jag är tjej så hade du aldrig skrivit det där med att jag ska ha någon med mig ifall att jag skulle vurpa. Så typiskt, många grabbar underskattar verkligen vissa tjejers förmågor, många gånger är vi mycket bättre på saker och ting än vad ni tror :tummenupp Så jag lovar dig, inga vurpor här inte! :)

tar man bara hand om tvåtaktaren, håller koll på temperaturen och ser till att det finns olja i systemet så håller de riktigt bra, dessutom är de mer lättmeckade än fyrtaktarna:fakta

till trådskaparen: tycker definitivt att du ska satsa på en tvåtaktare tills det blir aktuellt med större hoj!:tummenupp har själv haft både två- och fyrtakts 125:or och hade jag köpt en ny hade det blivit en tvåtaktare alla dagar i veckan!:) jag menar, till och med en trimmad moppe slår ju en fyrtakts125:a i båda acc och toppfart... mer "riktig" hojkänsla över en tvåtaktsmaskin!:yoparty
hoppas att du hittar rätt hoj, det viktiga är att du som ägare och förare blir nöjd!:tummenupp

Jo, nog ska jag hitta mig rätt hoj till slut :D Men det lutar faktiskt åt en ostrypt 2taktare nu faktiskt efter alla era tips, vill ju åt lite fart och fläckt! Det ska ju hända lite när man gasar också! Annars är det ju meningslöst.
Men så åter igen, tack! :)

Last edited:
Man ska alltid vara minst två när man kör/tränar, varav båda ska ha mobiltelefon om något händer. Det handlar inte om kön, det handlar om säkerhet.

Mer än en ny YZF R125:mad: Dessutom så tror jag inte att Jennie08 är intresserad av att byta kolv överhuvudtaget:rolleyes: 2-takt kräver mer service så är det bara:)

Och nu måste jag fråga vad det är som får dig att tro att jag inte är intresserad av att byta kolv på min egna hoj? Jag ska tala om för dig, att bara för att jag är brud, så betyder inte det automatiskt att jag är helt anti meck-biten, jag står fan mer än gärna ute i garaget och pular med min hoj i timtal om det så ska vara, och skitar ner mig totalt, det är fan halva nöjet med att ha hoj överhuvudtaget! Så bit i den du, och ta inte för givet att alla brudar är diver som inte klarar av lite smuts och antal timmar ute i garaget! :tummenupp Vi är alla olika :tummenupp

Man ska alltid vara minst två när man kör/tränar, varav båda ska ha mobiltelefon om något händer. Det handlar inte om kön, det handlar om säkerhet.

Självklart! Men om du läser igen så ser du att jag inte skrev något om att jag tänker dra ut och träna själv, det var inte det det handlade om :tummenupp

Last edited:
2 Takt=hög ballfaktor. Ståpälsvarning. Iallafall vad det gäller trimmade mopeder med lustgas. Ang 125:or, så hade mitt val också fallit på en 2 taktare. 4 taktarna låter ju som dom ska kvävas.....Lycka till:tummenupp

Självklart! Men om du läser igen så ser du att jag inte skrev något om att jag tänker dra ut och träna själv, det var inte det det handlade om :tummenupp

Tussilago skrev: "Se bara till att ha sällskap med dig som kan se vad du gör för fel och framför allt om du vurpar."

Du svarade: "Haha det där är så typiskt, hade det inte varit för att jag är tjej så hade du aldrig skrivit det där med att jag ska ha någon med mig ifall att jag skulle vurpa."

Jag skrev: "Det handlar inte om kön, det handlar om säkerhet."

Trött i ögonen?

Tussilago skrev: "Se bara till att ha sällskap med dig som kan se vad du gör för fel och framför allt om du vurpar."

Du svarade: "Haha det där är så typiskt, hade det inte varit för att jag är tjej så hade du aldrig skrivit det där med att jag ska ha någon med mig ifall att jag skulle vurpa."

Jag skrev: "Det handlar inte om kön, det handlar om säkerhet."

Trött i ögonen?

Om jag är? Ja. Oerhört. Borde ha lagt mig in way för länge sedan. Men lyckas inte riktigt dra mig till sängen idag. Går otroligt segt.
Men jo, det var fint skrivit av honom. Och det är såklart att jag aldrig skulle dra ut helt själv och öva.
Det känns bara många gånger som att många killar har förutfattade meningar när det gäller brudar på hojar, därför var jag bara tvungen att lägga in det där som jag skrev, men det var lite fel läge, det kan jag hålla med om nu när jag läste igenom det jag skrev en gång till, men jag får skylla på mina tunga ögonlock och hoppas på att ni har förståelse :tungan Nu går jag och lägger mig för idag, så jag slipper skriva något mer knas som jag sedan måste förklara :) Godnatt! :tungan

Jo, nog ska jag hitta mig rätt hoj till slut :D Men det lutar faktiskt åt en ostrypt 2taktare nu faktiskt efter alla era tips, vill ju åt lite fart och fläckt! Det ska ju hända lite när man gasar också! Annars är det ju meningslöst.
Men så åter igen, tack! :)

ingen orsak:tummenupp
det får vi hoppas!:D låter bra, skönt att du kommit till insikt!:tummenupp då väljer du definitivt rätt i en tvåtaktare, fyrtaktare händer det nämligen inte ett skit med när man vrider på rullen... de bara brölar lite mer...:rolleyes:
min första hoj var en ostrypt tzr125:a, och det är definitivt den roligaste lätta mc:n jag någonsin ägt och kört!:yoparty såg helt ok ut, accade grymt bra, fixade lätt omkörningar i motorvägstempo, gick som på räls och låg riktigt skönt i kurvorna!:tummenupp en liten lagom skön sportis med tillräckligt "OUMPH!" helt enkelt!:D numera går de ju dessutom att komma över för en billig peng så... bara ett tips!:tummenupp
återigen, ingen orsak!:tummenupp

Och nu måste jag fråga vad det är som får dig att tro att jag inte är intresserad av att byta kolv på min egna hoj? Jag ska tala om för dig, att bara för att jag är brud, så betyder inte det automatiskt att jag är helt anti meck-biten, jag står fan mer än gärna ute i garaget och pular med min hoj i timtal om det så ska vara, och skitar ner mig totalt, det är fan halva nöjet med att ha hoj överhuvudtaget! Så bit i den du, och ta inte för givet att alla brudar är diver som inte klarar av lite smuts och antal timmar ute i garaget! :tummenupp Vi är alla olika :tummenupp

Nu var detta menat i all välmening ingen könsdiskriminering:gnissla Feminist tugget du kör med köper jag inte. Men det har väl med att du endast är 16 år och omogen:va
Dom flesta tycker dock att det roligaste med hoj är att köra.
Men lycka till med körkortet och hoj köpet:tummenupp Du blir säkert mer än nöjd oavsett vad du väljer.

Haha, det var inget feminist tugg, jag ville bara klargöra för dig att jag faktiskt är intresserad av meck, eftersom du inte trodde det :tummenupp
Ja tack så mycket! :D Det får vi hoppas annars vet jag vart jag ska vända mig, för du verkar jag har rätt bra med koll på läget :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT