MickeJonsson
Ny medlem
Hur många cc får man köra då man är 18 år? Satt och diskuterade med en polare och vart lite fundersam..
Mvh Micke
Mvh Micke
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MickeJonsson skrev:2108173Hur många cc får man köra då man är 18 år? Satt och diskuterade med en polare och vart lite fundersam..![]()
Mvh Micke

RecOn #56 skrev:2108193Handlar om kw, när du är 18 får du bara ha begränsad hoj = 25 kw. Jag är 18 och kör med 25 kw i papperna, dom kollar ej på besiktningen så det är ingen fara. Jag tog lätt motorcykel kort när jag var 16 och sen mellan när jag 18 så jag kommer få mitt tunga kort när jag fyller 20. LÄNGTAR!![]()
man tar bort strypningarna men ändrar inte det i papprerna.MickeJonsson skrev:2108200Hur får man 25kW på papperet då när det är mer i hojen?
platniklas skrev:2108179Hur många CC som helst men som mest med 25kw (= ca 37 pållar).
Mvh Nicklas.

ingen begränsning på motorvolym, endast effekt.perkihlen skrev:2108180max 750cc och 25kw
precisMr Helmut skrev:2108208ska vara lite petig 34hk![]()
jopp.Kokke skrev:2108215hm. är det inte krav på att vikt-effektförhållandet inte får överstiga 0,16 kW/kg också. Se länk
http://www.vv.se/templates/page3____123.aspx
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem