Elektron
I can wreck anything
Re: kurvtagning
(Och för er som rider dressyr - samma princip där - det är sätet och benen som ska jobba, man ska inte slita med händerna...)
Precis. Testa också att släppa ena handen på en kurvig väg - du tvingas använda kropen/benen lika mycket som man ska då man har båda händerna på styret...TroLiS skrev:Men det du gör nör du svänger är att bryta ner hojen men våld, enligt mig är det helt fel. Samt ingen gör det heller igentligen.
Det är en kombination av att trycka på inner fotpinne samt att bryta en aning i styret, samt i dom farterna knipa om tanken.
Det har gott en sjuka i detta forum att man ska bryta i styret men det är helt fel, man ska inte tvinga hojen att göra saker den inte vill, nåra har säkert märkt vad som händer.
Prova att trycka hårt med foten på nån sida så ska du se hur mycke du kan svänga bara genom det, sen ska du flytta ut rumpam en aning, går hur smidigt som fan eller hur ??
Men det finns säkert många som tycker att jag har fel, men det funkar för mig så det bara att prova. Och även prova andras råd, alla kör inte lika.