Nyteknik
Bannad
En framfälg ska lackeras och i denna sitter lager med gummitätning. Kommer den att förstöras när färgen/pulvret härdas i 190°?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hmmm, det var värre. Behöver enligt manualen specialverktyg för att få lager och tätning ur fälgen. Och förstås tid att göra detta. Skit.Chrille skrev:Ja.
Från verkstadsskolan så tycker jag mig minnas att max-temperaturen vid upphettning av lager är 110-115 grader, allt över det är bonnamek och riskerar på olika sätt lagret. Visstfinns det undantag men de är just undantag.
Det allvarligaste i ditt fall tror jag är att det är ett tätat permanentsmort lager och att du riskerar att allvarligt ställa till smörjningen i lagret.
Nyteknik skrev:Hmmm, det var värre. Behöver enligt manualen specialverktyg för att få lager och tätning ur fälgen. Och förstås tid att göra detta. Skit.
Jo, hoppas jag hinner bara. Det stämmer att man behöver specialverktyg?oFFkeFF skrev:Stick ner till en mekverkstad och be dem ta ur dem. När du ändå har dem ute, byt dem.
Nyteknik skrev:Jo, hoppas jag hinner bara. Det stämmer att man behöver specialverktyg?
stämmer bra det, får du inte ur dina lager lätt så byt dom.Ninjaboy skrev:Knackar man ur ett lager via innerringen så måste man byta det.
|
|
MC-Mässan närmar sig!
På årets stora motorcykelmä... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |