Hur spåra paket? Hur vet man vilket fraktbolag som har paketet?

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag har beställt lite hojgrejor från Sydafrika, och dessa grejorna är på väg. Problemet är bara att jag inte vet vilket fraktbolag som fraktar grejorna, så jag kan inte kolla upp var grejorna finns. Hur gör man det? Jag har fått kollinummer från säljaren, och detta nummer fick han när han postade paketet på det lokala postkontoret. Jag kan bara följa paketet till svenska gränsen på deras trackingsida (och inte längre), men hur vet jag vem som tar över sedan? Det jobbiga är att paketet scannades i sverige (står inte var) den 16:e september och jag har inte fått det än. Nu har det tagit fler dagar inom Sverige än det tog från Sydafrika till Sverige...
Hilfe? Fraksedelnumret börjar på PA , och det är väl det som visar vilket fraktbolag det är. Tror jag. Jag har ringt posten och de har inte paketet i sitt datorsystem, och jag har sökt på kollinumret på DHL, TNT, UPS och några sidor till utan resultat. Någon som kan sådanthär?

Jag tror, är inte helt hundra men jag tror att PA är posten express.

Företaget som skickade kollit till sverige måste ju ha koll på vem dem lämnade över det till.

Börja där!

polaren bestälde lite saker från tyskland tror jag det var. när paketet kom till sverige fick det nytt kollinummer vilket gjorde att posten inte hade en aning om vart det tog vägen. en månad efter att det skulle dykt upp och ett antal samtal så åkte han till det lokala postkontoret o där låg det, ingen visste vad det var eller ville ta tag i det heller. det vill säga att efter en stunds tjatande så hade dom börjat leta efter paketet. Titta på adressen o meddela perssonen är ju jobbigt men men det är ju inte säkert att det blir så för dej. lycka till o hoppas inte du får vänta allt för länge på grejerna //

Kommer paketet från land utanför EU och har varit i sverige sdan den 16/9 utan att komma fram så kan det mycket väl ligga hos tullen på tex Arlanda eller var det nu landade. Man måste då ringa och driva på annars händer ofta ingenting.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8