lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag har beställt lite hojgrejor från Sydafrika, och dessa grejorna är på väg. Problemet är bara att jag inte vet vilket fraktbolag som fraktar grejorna, så jag kan inte kolla upp var grejorna finns. Hur gör man det? Jag har fått kollinummer från säljaren, och detta nummer fick han när han postade paketet på det lokala postkontoret. Jag kan bara följa paketet till svenska gränsen på deras trackingsida (och inte längre), men hur vet jag vem som tar över sedan? Det jobbiga är att paketet scannades i sverige (står inte var) den 16:e september och jag har inte fått det än. Nu har det tagit fler dagar inom Sverige än det tog från Sydafrika till Sverige...
Hilfe? Fraksedelnumret börjar på PA , och det är väl det som visar vilket fraktbolag det är. Tror jag. Jag har ringt posten och de har inte paketet i sitt datorsystem, och jag har sökt på kollinumret på DHL, TNT, UPS och några sidor till utan resultat. Någon som kan sådanthär?
Hilfe? Fraksedelnumret börjar på PA , och det är väl det som visar vilket fraktbolag det är. Tror jag. Jag har ringt posten och de har inte paketet i sitt datorsystem, och jag har sökt på kollinumret på DHL, TNT, UPS och några sidor till utan resultat. Någon som kan sådanthär?