bmwjohan skrev:
2330375 jag skryter aldrig. det finns inte en enda tråd där jag skriver att jag är bra på att köra. jag har däremot skrivit massor av gånger att jag inte är bra på att köra. bara för att jag skriver att jag kör 250 på 110-väg så betyder inte det att jag tycker att jag är bra. vem som helst kan ju köra 250 på 110-väg.
jag skryter absolut inte över att jag fick fängelse. det är inte direkt något att vara stolt över. jag startade bara denna tråd för att visa vad som faktiskt kan hända om man åker dit.
volvon stoppade inte mig. jag körde ifrån. dom hittade dock mig sen när jag satt och gömde mig. volvon var för övrigt uppe i farter upp mot 250 flera gånger under jakten. hur bra att hade det gått att fly då om man suttit på en hoj som toppade 200?
för mig måste jag säga att jag tycker att det låter helt otroligt när du skriver att du varit uppe i 220 enbart en gång med in honda. du skriver att om man är intresserad av toppfart på sporthojar så har man inte förstått vad sporthojkörning går ut på. jag förstår inte vad du menar med detta. sporthoj betyder just att det är en hoj för sportig körning vilket för mig i alla fall betyder snabb körning. kan man köra långsamt och sportigt?
Jag har åkt fortare med andra hojar, och vet att min har kapacitet upp emot 300 ärliga, jag kommer aldrig testa det, tycker faktiskt allt över 200 bara är jobbigt, samt otäckt fort med, jag kanske är osmart, el självbevarelsedrift, el rädd om prylarna, el för mycket att förlora här i livet?
Och som en annan skrev här i tråden 230-300 skillanden känns inte så djäkla mycket, man ligger ner o pressar tanken rakt fram, och har annat att tänka på än vad man "snittar" för fart, dessutom om man har en hoj, hur många sekunder tror du man under den tiden man har hojen är där och kör?? Lätträknat, jag föredrar andra kvalitér än toppfart, skulle valt nuvarande hoj(el hojtyp det pendlande mellan ett par modeller) även om den bara gjorde 200, det är inte alls viktigt för mig med hög toppfart.
Hade jag tävlat, så skulle jag givetsvis vilja ha en hoj som går fort på rakorna, men då är det under säkra former.
Jag tycker inte det är speciellt sportigt att åka fort rakt fram, så skulle jag lika gärna kunna åka v-max, el turbohoj på strippen jag föredrar kurviga banor, gärna gokartsbanor som Rörken, Pepparrotsbanan och dylikt, och kurviga småvägar , där farten aldrig är hög, när man får in det där flytet då man känner sig verkligen ett med hojen, nirvana för mig, man får öva broms o kurvteknik, för teknik är det 15 minter på en liten bana, är som 30 minter på en stor där KANSKE du skulle bli frånåkt av 125 cc, eftersom du inte verkar öva så hårt på kurvteknik
Kanske vore något för dig att prova så får du se vad jag anser vara sporthoj.
Men smaken är som ett rövhål

, alla har ett
