hur snabba är dom?

bmwjohan skrev:
2328697 du har ju uppenbarligen inte läst mina trådar. som exempel kan jag säga att jag fick en månads fängelse för fortkörning. tror du att jag körde lagligt då eller?
men men.. skit samma.
det jag vill säga är att man bryr sig inte om vad det står på mätaren på raksträckorna. om snuten jagar dig i en volvo t5 på 90 eller 110väg och dom har en toppfart på 250 så vill man inte gärna ha en hoj som toppar mindre. man vill inte att den ska toppa 255 heller. däremot är det klockrent om den toppar 30-40km/h mer för då blir det klart lättare att åka ifrån.

Jag har läst dina trådar tyvärr...jag får intrycket av att du SKRYTER över att du fick fängelse, el rättare sagt fotboja....men som du skriver i din avatar "Wannabee"..
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47342

för att inte snacka om denna stängda tråd
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=49557

Och du lyckades bli stoppad av en Volvo..

Tala är silver, tiga är guld, jag tror inte någon härinne som sett dina tidigare svar, el trådar(som jag råkar sett).

Du kanske är världens trevligaste prick och människa! Men jag kan inte med dina inlägg och ditt för mig mycket konstiga skryt, är du verklig är min fråga? Får en enda person här inne för sig att apa efter dig? Kommer det få ohyggliga konsekvenser och vi får en tråkig olycksstatestik.

sporTlovEr skrev:
2328867 Jag har läst dina trådar tyvärr...jag får intrycket av att du SKRYTER över att du fick fängelse, el rättare sagt fotboja....men som du skriver i din avatar "Wannabee"..
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47342

för att inte snacka om denna stängda tråd
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=49557

Och du lyckades bli stoppad av en Volvo..

Tala är silver, tiga är guld, jag tror inte någon härinne som sett dina tidigare svar, el trådar(som jag råkar sett).

Du kanske är världens trevligaste prick och människa! Men jag kan inte med dina inlägg och ditt för mig mycket konstiga skryt, är du verklig är min fråga? Får en enda person här inne för sig att apa efter dig? Kommer det få ohyggliga konsekvenser och vi får en tråkig olycksstatestik.

jag skryter aldrig. det finns inte en enda tråd där jag skriver att jag är bra på att köra. jag har däremot skrivit massor av gånger att jag inte är bra på att köra. bara för att jag skriver att jag kör 250 på 110-väg så betyder inte det att jag tycker att jag är bra. vem som helst kan ju köra 250 på 110-väg.

jag skryter absolut inte över att jag fick fängelse. det är inte direkt något att vara stolt över. jag startade bara denna tråd för att visa vad som faktiskt kan hända om man åker dit.

volvon stoppade inte mig. jag körde ifrån. dom hittade dock mig sen när jag satt och gömde mig. volvon var för övrigt uppe i farter upp mot 250 flera gånger under jakten. hur bra att hade det gått att fly då om man suttit på en hoj som toppade 200?

för mig måste jag säga att jag tycker att det låter helt otroligt när du skriver att du varit uppe i 220 enbart en gång med in honda. du skriver att om man är intresserad av toppfart på sporthojar så har man inte förstått vad sporthojkörning går ut på. jag förstår inte vad du menar med detta. sporthoj betyder just att det är en hoj för sportig körning vilket för mig i alla fall betyder snabb körning. kan man köra långsamt och sportigt?

Homo skrev:
2328162 exakt.

tyckte det iaf va intressant o veta hur fort dom går, alla hojar har en toppfart, vad är det som är så tabu att fråga om den? själv tycker jag det är viktigt att kunna brassa satan rakt fram. acc - ja det duger väl oftast lr, halvointressant imo. snabba hojar har väl gjort 0-100 på runt 3 i 20 år nu
Tycker det är precis tvärtom. Hysteriskt pigg ska den vara. Toppfarten är deremot helt ointressant. Räcker gott o väl med 200+.

Ligger du och pressar satan på "normala" slingriga Svenska landsvägar kommer du ändå inte upp i närheten av toppfarten på en modern sporthoj. Och vad är det som är så intressant med att brassa helvet rakt fram på motorväg?

Angående "fly från Harry Haffa-diskusionen". Ska du dra sNuTEn så sticker du ju ändå av motorvägen snabbt som attan där de inte har någon nytta av sina volvo-lok som bara går fort rakt fram. :7peta

Dark_Messenger skrev:
2330427
Angående "fly från Harry Haffa-diskusionen". Ska du dra sNuTEn så sticker du ju ändå av motorvägen snabbt som attan där de inte har någon nytta av sina volvo-lok som bara går fort rakt fram. :7peta

nae det är sant.

jag tycker iofs det är kul att köra fort, helst av allt skulle jag vilja ha en zx12a, men nu kommer jag inte ha råd till det. även om man inte kör i 270 hela vägen till jobbet varje dag så vill jag iaf ha möjlighet att göra det, om jag skulle bli sugen. det här med toppfart verkar va ett känsligt ämne här på sh

en modern 600 går tillräckligt snabbt om du nu är intresserad av toppfart, dessutom får du en hoj som är lätt och smidig när det blir kurvigt.
Vill du däremot ha mer bottendrag och slippa varva mycket så är en litershoj ett bättre val. Beroende på vilken modell så brukar dom i regel vara lite klumpigare än 6:orna.

Homo skrev:
2331281 nae det är sant.

jag tycker iofs det är kul att köra fort, helst av allt skulle jag vilja ha en zx12a, men nu kommer jag inte ha råd till det. även om man inte kör i 270 hela vägen till jobbet varje dag så vill jag iaf ha möjlighet att göra det, om jag skulle bli sugen. det här med toppfart verkar va ett känsligt ämne här på sh
Tror inte det är så känsligt.

Snarare är det nog så att med tiden kommer man till insikt om att det faktiskt inte spelar så stor roll om hojen går i 240 eller 300. Det finns inte vägar i Sverige där du har nytta av de hastigheterna. Skulle du mot förmodan hitta en så lär du inte ligga länge i de farterna ändå, av många skäl. Medtrafik, polis, hastighetskameror, vägskick, risk för djur osv osv.

Alla hojåkare jag känner skyr motorvägar. De räknas som transportsträckor. Vill man åka kul så är det slingriga småvägar som gäller. Där kanske du snittar 120 i bästa fall. På sina håll kan du toppa, säg 180-200 men det är försvinnande små avsnitt. Resterande åkning kanske går i 100-150.

Numera gör var o varannan hoj 300 knyck. Tom de japanska hojtillverkarna har insett det löjliga i det och slutit "avtal" att inte överskrida 300km/h gränsen.

Jag noterar att du säger att du skulle "vilja ha möjligheten" att brassa helvet i 300 och det kan jag repektera, men du kommer också inse det oväsentliga med toppfartsdiskussioner efter några år i sadeln :tummenupp

Dark_Messenger skrev:
2331373 Tror inte det är så känsligt.

Snarare är det nog så att med tiden kommer man till insikt om att det faktiskt inte spelar så stor roll om hojen går i 240 eller 300...

:fakta klockrent svar!

bmwjohan skrev:
2330375 jag skryter aldrig. det finns inte en enda tråd där jag skriver att jag är bra på att köra. jag har däremot skrivit massor av gånger att jag inte är bra på att köra. bara för att jag skriver att jag kör 250 på 110-väg så betyder inte det att jag tycker att jag är bra. vem som helst kan ju köra 250 på 110-väg.

jag skryter absolut inte över att jag fick fängelse. det är inte direkt något att vara stolt över. jag startade bara denna tråd för att visa vad som faktiskt kan hända om man åker dit.

volvon stoppade inte mig. jag körde ifrån. dom hittade dock mig sen när jag satt och gömde mig. volvon var för övrigt uppe i farter upp mot 250 flera gånger under jakten. hur bra att hade det gått att fly då om man suttit på en hoj som toppade 200?

för mig måste jag säga att jag tycker att det låter helt otroligt när du skriver att du varit uppe i 220 enbart en gång med in honda. du skriver att om man är intresserad av toppfart på sporthojar så har man inte förstått vad sporthojkörning går ut på. jag förstår inte vad du menar med detta. sporthoj betyder just att det är en hoj för sportig körning vilket för mig i alla fall betyder snabb körning. kan man köra långsamt och sportigt?

Jag har åkt fortare med andra hojar, och vet att min har kapacitet upp emot 300 ärliga, jag kommer aldrig testa det, tycker faktiskt allt över 200 bara är jobbigt, samt otäckt fort med, jag kanske är osmart, el självbevarelsedrift, el rädd om prylarna, el för mycket att förlora här i livet?

Och som en annan skrev här i tråden 230-300 skillanden känns inte så djäkla mycket, man ligger ner o pressar tanken rakt fram, och har annat att tänka på än vad man "snittar" för fart, dessutom om man har en hoj, hur många sekunder tror du man under den tiden man har hojen är där och kör?? Lätträknat, jag föredrar andra kvalitér än toppfart, skulle valt nuvarande hoj(el hojtyp det pendlande mellan ett par modeller) även om den bara gjorde 200, det är inte alls viktigt för mig med hög toppfart.
Hade jag tävlat, så skulle jag givetsvis vilja ha en hoj som går fort på rakorna, men då är det under säkra former.

Jag tycker inte det är speciellt sportigt att åka fort rakt fram, så skulle jag lika gärna kunna åka v-max, el turbohoj på strippen jag föredrar kurviga banor, gärna gokartsbanor som Rörken, Pepparrotsbanan och dylikt, och kurviga småvägar , där farten aldrig är hög, när man får in det där flytet då man känner sig verkligen ett med hojen, nirvana för mig, man får öva broms o kurvteknik, för teknik är det 15 minter på en liten bana, är som 30 minter på en stor där KANSKE du skulle bli frånåkt av 125 cc, eftersom du inte verkar öva så hårt på kurvteknik:7peta

Kanske vore något för dig att prova så får du se vad jag anser vara sporthoj.
Men smaken är som ett rövhål:arsele , alla har ett:hihi

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion