Hmm hur kommer det sig att de flesta som jobbar som polis, väktare eller har någon som helst aning om hur dagens samhälle ser ut idag röstar eller stödjer SDs invandringspolitik medans övre medelklassfjollor som tror sig vara smartare än alla andra, bor i områden helt fritt från invandrare gärna skriker rasist åt de som blir utsatta av Monas politik och röstar V?
Ungefär som miljökämparna, de som inte påverkas av förändringarna som görs hyllar Al gore och går och köper miljöbilar och extra dyr mat och känner sig jätteduktiga... medans samhällets mest utsatta som knappt går runt i dagsläget får det ännu tuffare pga. högre bensinskatt etc inser att Växthuseffekten är ingenting annat än en bluff. Företag kånkar pga högre elavgifter osv osv..
tänk tänk tänk
kan du inte bara använda din normala användare istället.. vågar du inte stå för dina åsikter?
jag ska nu bortse från att det du skriver är fullproppat med idioti och skulle behöva en rejäl skopa fakta för att få ett uns av trovärdighet.. kan du stödja dina uttalanden med fakta?
jag skulle snarare säga att de som har samhällsengagerade yrken representerar ett tvärsnitt av befolkningen..
men om vi ska kategorisera så röstar poliser och andra samhällsengagerade yrkesgrupper snarare på de partier som har en hållbar och samhällsengagerad politik (inte sd) med relativt empatiska ledare (inte sd) som representerar en tro på människan(inte sd)..
för att dra sig med lite fördomar skulle jag säga att det uteslutande är sd-anhängare som tror att poliser är känslokalla robotar med makthunger som vill kasta ut packet, och således röstar på sd.. en form av önsketänkande eftersom sd-anhängare i allmänhet lider av mindrevärdskomplex och behöver egoboosten i form av att de "nästan är typ som poliser liksom"..
den typen av poliser är försvinnande få och har ofta väldigt begränsade karriärer..
västhuseffekten är alltså en bluff.. mja.. du har nog missuppfattat det där lite.. växthuseffekten är ett vetenskapligt bevisat faktum (du kan tom testa hemma i trädgården).. "miljöhotet" är däremot ganska överhaussat, det håller jag med om..
om ett företag försätts i konkurs för att _elräkningen blir för stor_ så är det förmodligen lika bra för alla parter..
osv osv? vadå osv osv? du menar att du inte har fler idiotiska argument att pressa ur dig? ålrajjty..
jadu.. tänk tänk tänk sa du.. gör det då..