Hur skicklig förare är du EGENTLIGEN?

Hur skicklig förare är du?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Jag är väl normalbegåvad och genomsnittligt skicklig som mc-förare i gruppen "Män som haft A-kort i 5 månader och B-kort i 21,5 år".

Fråga mig igen nästa vinter så får vi se vad jag tycker då. :rolleyes:

...vad har gata och stoppies och uiiiiliiies med bra på hoj att göra? Och nästa steg är tävlar? :crash

Fail på den pollen. :hihi

Jag är halvsnabb motionär i snöspårsenduro, räknas det? :peta

...vad har gata och stoppies och uiiiiliiies med bra på hoj att göra? Och nästa steg är tävlar? :crash

Fail på den pollen. :hihi

Jag är halvsnabb motionär i snöspårsenduro, räknas det? :peta

Du fattar ju ingenting du... :rolleyes:

en tjej jag känner kör alltid jätteförsiktigt och har aldrig råkat ut för en olycka. När hon skall köra runt i en dubbelfilig rondell väljer hon alltid ytterfilen, alltså höger fil trots att hon skall varvet runt. Hon har ju all rätt och ligga där ute men är hon en duktig bilförare. Nää, hon är urkass.

Påstår du att jag kör som en chey?:mad: ;)

Nä, men jag förstår din poäng. Det är en intressant frågeställning och det är kul att höra hur andra resonerar, framförallt vad dom anser vara skicklighet.

Lite muppiga alternativ dock..

T ex.. "Jag är riktigt bra, få hänger med mig på gatan "

hurvida folk hänger på eller inte på gata har ju ofta mest att göra med hur mkt risker man är villig att ta..

Ja, jo du har en poäng där med alternativen, det känns lite stressat att sitta och skriva alternativen när inlägget redan ligger ute, skall ha lite bättre framförhållning nästa gång.

Är man tveksam vad man skall rösta på så är det bara att bete sig som på krogen, är den snyggaste tjejen upptagen så tar du den som ligger närmast. (va fan innebär det :confused:)

Ja, jo du har en poäng där med alternativen, det känns lite stressat att sitta och skriva alternativen när inlägget redan ligger ute, skall ha lite bättre framförhållning nästa gång.

Är man tveksam vad man skall rösta på så är det bara att bete sig som på krogen, är den snyggaste tjejen upptagen så tar du den som ligger närmast. (va fan innebär det :confused:)

Alternativen som sådana är okej.. alltså "medel",, lite snabbare, lite långsammare , bäst osv..

Det som failar är exemplen på vad som gör att man tillhör en viss nivå, dom är ju rätt individuella.

Ta wheelies, finns säkert nån stuntare som kan wheela flera mil i typ 30km/h ,sen någon RR-stjärna som i princip bara kan powerwheela.. men kör konbana runt stuntaren när det gäller att köra fort.

Vem av dem kör bäst? :tummenupp

Jag har ännu inte kollat pollresultatet, men en kvalificerad gissning säger att de flesta här tycker de är lite bättre än snittet.

Nu skall jag kolla pollen.

Edit. Nu har jag kollat. Väldigt svag övervikt för folk som är lite bättre än folk som är lite sämre än snittet. Mycket mindre än jag förväntat mig faktiskt.

Jag kryssade i en gnutta bättre. Normalbegåvad på gata om man jämför med snitt-åkaren.
Lite bättre på grus, om man jämför med snittåkaren (inte snitt-enduroåkaren alltså).

Bana.... Har inte testat, men där suger jag förmodligen. Eller nej förresten, det är hojjen det är fel på :gnissla

Jag har ännu inte kollat pollresultatet, men en kvalificerad gissning säger att de flesta här tycker de är lite bättre än snittet.

Nu skall jag kolla pollen.

Edit. Nu har jag kollat. Väldigt svag övervikt för folk som är lite bättre än folk som är lite sämre än snittet. Mycket mindre än jag förväntat mig faktiskt.

Resultatet hade varit helt annorlunda i en stängd poll :fakta

Sen är det väl iofs realistiskt att snittet är högre bland de som svarar. Vi som hänger här är i hög grad banåkande super-entutiaster, en del tävlar osv.. Gemene man med A-kort och en dammig CB400 i garaget ligger nog långt under det snitt som gäller för aktiva medlemmar här.

Öh du doolycheck... har du nyligen bytt kön?

Du svarade ju på :tuttar-avdelningen!

Ser ni vilka som röstat? Jag gör det inte, det gör ifs ingenting. Röstningen skulle vara öppen men jag håller med Agile, utfallet skulle nog vara annorlunda om den varit stängd.

Måste erkänna att jag är lite trött på Poll. Jag är lite trött på tråden, hela jag är trött, behöver nog en bira snart :öl

Ser ni vilka som röstat? Jag gör det inte, det gör ifs ingenting. Röstningen skulle vara öppen men jag håller med Agile, utfallet skulle nog vara annorlunda om den varit stängd.

Måste erkänna att jag är lite trött på Poll. Jag är lite trött på tråden, hela jag är trött, behöver nog en bira snart :öl

Jag är opckså trött..

Punk Ipa eller en liten skvätt Angostura?

Svarar ni här eller ska jag starta en poll?

Gearbox:
Jag såg vilka som svarat innan jag svarade själv.

Agile:
Starta en poll.

Jag är rätt kass och kör som en kärring, så jag röstade tom. bland tjejerna.

Jag är skitkass, kan varken uiila särskilt bra eller göra stoppies :(

men 1:40 på anderstorp är väl inte så jävla illa :gnissla

Hur skicklig man är som förare är väl beroende på hur duktikg man är på att hantera sin maskin? En bra stuntare behöver ju knappast vara sämre än en halvdålig rookie-förare! Att sen vara snabb på gata är som sagts tidigare en helt annan femma.

Sen tror jag en del på tesen att många på detta forum gillar att kunna hantera sin maskin bra samt även gärna övar på det genom banåkning, stuntning m.m vilket resulterar i att vi är lite bättre än genomsnittet.

Japp jag svarade en gnutta mer :hihi Ar

En gnutta bättre valde jag.
Och då menar jag inte i gangstakörning, utan att jag har kört i 30 år och lever ännu. :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park