Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad finns i svingen?Var försiktig bara så det inte blir soppa av alltihop...
Inga problem om man är lite klurig, bort med hjulet och mät lite, jag har en granne på jobbet som kan fräsa till en hajfena i alu bara han får en ritning.
Man kan (om man vill) borra ett eller två 6mm hål och gänga dessa för att fästa fenan i.
Alltså, mät och rita![]()
Borra 2 hål i svingen i med helicoil och sedan är det bara att montera?
Det fixar dom.Jag får nog kolla om inte Bactor MC kan göra det åt mig. De ska göra en underkåpa till hojen och det här känns för svårt för mig![]()
Tillverka en hajfena av 2-3 mm alu, bocka översta delen 90 grader, borra 2 st hål strax under bockningen o strappa fast med buntband. Lägg ev lite gummimatta mellan fenan o svingen. Har funkat på mina racers.
Tillverka en hajfena av 2-3 mm alu, bocka översta delen 90 grader, borra 2 st hål strax under bockningen o strappa fast med buntband. Lägg ev lite gummimatta mellan fenan o svingen. Har funkat på mina racers.
Exakt! Och så dubbelhäftande tape mellan fena och sving så kommer det att sitta kalas!
Så den måste alltså inte sitta speciellt hårt eller fast? Den kan bara klistras dit med tejp och buntband på något vänster?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |