GSXR1100R
The older i get the faster i was
Hur mycket kan du göra själv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kahobe skrev:Servar allt själv, allt enligt principen:
"Om jag gör det själv vet jag var jag har eventuellt fuskat, om verkstaden gör jobbet vet jag att dom fuskat, men inte var.."
Japp samma här, ventiljustering, lamellbyte och annat småplock med gathojen gör jag själv, men racehojarna lämnar jag in till ett proffs som är duktig på motorer.R1 Uffe skrev:Olja, stift, koppling, kedja, däck, broms och säkert några saker till
Ibland behöver man specialverktyg, hur gör du då?AleX skrev:jag gör ALLT själv
Eller okej jag lämnade in ett gaffelben för att få det riktat.
Men för övrigt så lämnar jag aldrig in något.
Om man inte klurar ut hur det ska vara själv så får man ta till en manual
Då är du rätt så händig, själv har jag för tillfället bara kallgaragetrollkarlen skrev:Jag brukar åka och mått dom på nån affär eller kolla hur dom ser ut i service manualen och sen tillverka dom själv.
Dom flesta som inte kräver special stål pga nått mått krav brukar vara relativt enkla att tillverka.
/R
GSXR1100R skrev:Ibland behöver man specialverktyg, hur gör du då?
Mattiaz skrev:Gäller detta även hojar med garanti kvar? Antar att de inte innefattas i frågan, men jag undrar bara ifall några av er servar hojarna själva från det de är nya ? Man får ju inga stämplar, så man måste ju kunna påvisa att det är gjort den dagen man ska sälja hojen.
Ventilpressartång, kolvringsverktyg, gaffelverktyg mm finnes i verkstadsmanualen, men ibland kan man lösa det på andra sätt.AleX skrev:Special verktyg.. hmm..
en gång tillverkade jag en sak som spärrade kopplingkorgen..
i övrigt har jag inte behövt något så special att jag inte lyckats fixa det utan eller göra ett eget..
Har du någon exempel på special-verktyg?
Mina hojar e utan garanti..
Men jag hade nog försökt få en stämpel i boken och göra jobbet själv ändå..
(om jag nu haft garanti)
Lokal är ett stort problem liksom tid, dock kan detta uppvägas med god motivation och intresse att lära sig, sen är ju iof inte alla intresserade av att meka heller.Maverick_ou812 skrev:Lämnar in den på verkstad.
Har just nu varken tid, kunskap, intresse eller lokal att pilla med hoj.
Prioriterar min tid till att lära mig köra först och främst.
Dyrt? Javisst, men dom ska ju ha nåt o göra också...![]()
GSXR1100R skrev:Då är du rätt så händig, själv har jag för tillfället bara kallgarage![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |