Hur servar du din hoj

Hur servar du din hoj (multipoll)


  • Antal röstningar
    0
Olja, stift, koppling, kedja, däck, broms och säkert några saker till
 
Servar allt själv, allt enligt principen:
"Om jag gör det själv vet jag var jag har eventuellt fuskat, om verkstaden gör jobbet vet jag att dom fuskat, men inte var.."
 
Kahobe skrev:
Servar allt själv, allt enligt principen:
"Om jag gör det själv vet jag var jag har eventuellt fuskat, om verkstaden gör jobbet vet jag att dom fuskat, men inte var.."

Inget att tillägga
 
R1 Uffe skrev:
Olja, stift, koppling, kedja, däck, broms och säkert några saker till
Japp samma här, ventiljustering, lamellbyte och annat småplock med gathojen gör jag själv, men racehojarna lämnar jag in till ett proffs som är duktig på motorer.
 
jag gör ALLT själv
Eller okej jag lämnade in ett gaffelben för att få det riktat.
Men för övrigt så lämnar jag aldrig in något.

Om man inte klurar ut hur det ska vara själv så får man ta till en manual
 
AleX skrev:
jag gör ALLT själv
Eller okej jag lämnade in ett gaffelben för att få det riktat.
Men för övrigt så lämnar jag aldrig in något.

Om man inte klurar ut hur det ska vara själv så får man ta till en manual
Ibland behöver man specialverktyg, hur gör du då?
 
Jag brukar åka och mått dom på nån affär eller kolla hur dom ser ut i service manualen och sen tillverka dom själv.

Dom flesta som inte kräver special stål pga nått mått krav brukar vara relativt enkla att tillverka.

/R
 
trollkarlen skrev:
Jag brukar åka och mått dom på nån affär eller kolla hur dom ser ut i service manualen och sen tillverka dom själv.

Dom flesta som inte kräver special stål pga nått mått krav brukar vara relativt enkla att tillverka.

/R
Då är du rätt så händig, själv har jag för tillfället bara kallgarage :gnissla
 
Gäller detta även hojar med garanti kvar? Antar att de inte innefattas i frågan, men jag undrar bara ifall några av er servar hojarna själva från det de är nya ? Man får ju inga stämplar, så man måste ju kunna påvisa att det är gjort den dagen man ska sälja hojen.
 
GSXR1100R skrev:
Ibland behöver man specialverktyg, hur gör du då?


Special verktyg.. hmm..
en gång tillverkade jag en sak som spärrade kopplingkorgen..

i övrigt har jag inte behövt något så special att jag inte lyckats fixa det utan eller göra ett eget..

Har du någon exempel på special-verktyg?


Mina hojar e utan garanti..
Men jag hade nog försökt få en stämpel i boken och göra jobbet själv ändå..
(om jag nu haft garanti)
 
Mattiaz skrev:
Gäller detta även hojar med garanti kvar? Antar att de inte innefattas i frågan, men jag undrar bara ifall några av er servar hojarna själva från det de är nya ? Man får ju inga stämplar, så man måste ju kunna påvisa att det är gjort den dagen man ska sälja hojen.

Man kanske känner någon som har en stämpel? :gnissla
 
AleX skrev:
Special verktyg.. hmm..
en gång tillverkade jag en sak som spärrade kopplingkorgen..

i övrigt har jag inte behövt något så special att jag inte lyckats fixa det utan eller göra ett eget..

Har du någon exempel på special-verktyg?


Mina hojar e utan garanti..
Men jag hade nog försökt få en stämpel i boken och göra jobbet själv ändå..
(om jag nu haft garanti)
Ventilpressartång, kolvringsverktyg, gaffelverktyg mm finnes i verkstadsmanualen, men ibland kan man lösa det på andra sätt.
 
Lämnar in den på verkstad.
Har just nu varken tid, kunskap, intresse eller lokal att pilla med hoj.
Prioriterar min tid till att lära mig köra först och främst.

Dyrt? Javisst, men dom ska ju ha nåt o göra också... :hihi
 
Maverick_ou812 skrev:
Lämnar in den på verkstad.
Har just nu varken tid, kunskap, intresse eller lokal att pilla med hoj.
Prioriterar min tid till att lära mig köra först och främst.

Dyrt? Javisst, men dom ska ju ha nåt o göra också... :hihi
Lokal är ett stort problem liksom tid, dock kan detta uppvägas med god motivation och intresse att lära sig, sen är ju iof inte alla intresserade av att meka heller.

Jag är så illa tvungen att kunna meka annars så blir det ingen Road Racing för min del.
 
Jag saknar ett svarsalternativ!

* Jag fixar allt själv när jag orkar och/eller är pank. Om jag är slö eller tillfälligt rik kan mekarna i verkstaden få skita ner sig.

Det hade jag röstat på iaf :)
 
Lokal är juh värsta problemet! Har man en som man är nära och att det där finns
verktyg så blir juh allt 100 gr lättare!
 
GSXR1100R skrev:
Då är du rätt så händig, själv har jag för tillfället bara kallgarage :gnissla

Händig vette tusan, men jag försöker :huvet
Men det är alltid lättare om man har till gång til riktiggt garage och bra utrustning.

/R
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top