Hur många mil körde du i dag?

Blev drygt 11-12mil idag varav hälften grusväg och skogsstigar , mycket roligt 😃
Följde med kompisen som har en Honda CRF300L till tvåhjulsdagen på Vännäs motormuseum.
Gamla veteranhojen lyckades hänga på den 35år nyare Hondan förvånansvärt bra genom skogen
IMG_8189.jpegIMG_8186.jpeg

Bifogat

• IMG_8184.jpeg
    IMG_8184.jpeg
    4.6 MB · Visningar: 9
Det har blivit 59 mil i helgen.
Först ner till Malmö på lördag för övernattning och sedan ut på landet på söndag för Backvägen träffen som är för motorintresserade som på 1960-talet servade och reparerade sina bilar i ett övergivet växthus ute på en åker. Efter överenskommelse med lantbrukaren fick dom köra över åkern från landsvägen till växthuset. En dag får en av medlemmarna i jobbet köra 14 ton asfalt till ett bygge. Väl framme skrivs ordersedeln på av mottagaren med kommentaren. Vår maskin är sönder så du kan tippa det där lasset var du vill. Och så fick Backvägarna asfalterad tillfart till växthuset. Det här hände för 60 år sedan. Backvägen träffen är för dom som var med eller på annat sätt kommit in i gänget. I år 2026 var det 56 deltagare med 22 fordon (bland annat min Busa). Några av fordonen Jaguar XK 120 OTS 1954, Morgan Plus 4 1952, Bentley Coupe 2008,Jaguar mkx 3,8 1964, Jaguar F type, Jaguar XJ6 1996, Morgan Plus4 2012 (fortfarande askeram), MG TD 1952, Aston Martin DB6 Vantage 1965, Ockelbo ARM500 (hembygge med Ferrarikopierad glasfiberkaross), Lincoln Cosmopolitan 1949, Riley 2,5 Drop Head Coupe 1949, Panhard med 2-cylindrig luftkyld motor med cylinder och topp i ett stycke. Ventilerna monteras innefrån cylindern….. och en Facel Vega HK2 1963. Facel Vegan fick priset för den insats ägaren gjort. Köpt en rostig kaross utan motor utan fönster som överlevt en ladugårdsbrand. Stående bredvid utanför. Bakruta hittade ägaren i New York och flög hem med rutan som handbagage (före seven eleven). Sidobakrutorna var knepigast för de tillverkades i härdat glas i Finland. När fabriken hade måtten på bilens kaross, det vill säga när karossen var tillverkad…..
Cheva-56-Facel-Vega-63-Lincoln-49-Busa-08

1778524184939.png
Facel Vega Motor
1778524243921.jpeg
Ockelbo och Morgan Plus4
1778524322293.jpeg
Maserati-AstonMartin-Bentley
1778524395424.jpeg

Morgan Plus4 2025 med självbärande kaross av plåt
1778524527490.jpeg
Dags åka hem från Malmö idag vid 10-tiden
1778524610058.jpeg

Blev några mil runt Skinnskatteberg. Är på SAM - Scandinavian Adventure Meet. Fått en sån djävulsk ryggskott. Första jag någonsin fått. Det är inte kul. Lyckades asa upp hojen på en släpkärra. Köra massa mil och när jag skulle lasta av den så högg det till i ryggen och jag tappade den rätt ner i backen. Som tur var så rök bara en plastkåpa och det blev en skada på tyget till sadeln. Så där blev det liksom premiär på den hojen.

Lyckades få på mig stället och krypa upp på hojen och ge mig ut.
Det dammar inte, regnat nästan hela tiden. Slutade idag eftermiddag. Ligger i sängen på mitt Airbnb och lider. Det är värre ta sig av hojen än på.
Skulle campat men så jävla combat är jag inte.
Frun är med mig som moralisk support/kock/sjuksköterska. Tur hon har sjukvårdsutbildning.

IMG_20260514_150701167_HDR.jpg

Blev ca fem mil på grusvägar i trakten. Fint som fasen häruppe.

14 mil i blåsten. Råkade ut för kramp i högerhanden så jag plötsligt inte kunde räta ut fingrarna över bromshandtaget. Jag tror att det var arbetet med att forma plåt till en A-traktor som spökade. Det känns lite klent att bara bromsa med bakhjulet.
20260515_180319(1).jpg

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard