Hur många mil körde du i dag?

"Nästa stopp, Källsjö. Just på den här platsen har jag fotat ett antal hojar. Alltid lika fint vid sjön."

Dagens kuriosa: i Källsjö hade min far ett lärarvikariat i slutet på 60-talet 🙂

Igår körde jag ca 20 mil varav drygt 7 mil på Ring Knutstorp i samband med bandag med Sydskånes EmSe. Som vanligt trevligt och hjälpsamt folk i depån.

Körde i blå grupp för första gången då jag känt mig alldeles för snabb för gul grupp vid tidigare tillfällen. Lite fundersam när säkert en tredjedel av förarna angav att de hade banhojar med däckvärmare på förarmötet. Det förstärktes av hur stor temposkillnaden mot gul grupp var när vi gav oss ut på första passet och jag blev omkörd till höger i vänster. Tänkte att om detta är nivån för blå så kommer jag aldrig nå upp till röd. Fick sen höra av några av instruktörerna i gruppen att tempot var som i röd grupp vanligtvis även om alla var mycket respektfulla och med prydliga omkörningar. Borgar gott för framtiden då jag i tredje passet kände mig mer eller mindre i nivå med övriga och körde om flera andra. Med 210 kg och 110 hk i min SuperSport 950 blev jag förstås ändå omkörd på rakan ett flertal gånger. Hade enormt stor nytta av lärdomarna från BKK-kursen för ett par veckor sen så tack SMC för det.

Tyvärr fick jag bryta efter tre pass då skruven till bakbromsen bestämde sig för att gänga ur men ändå sjukt nöjd med dagen. Offrade en knäpuck och en actionkamera (fästbyglarna i kamerahöljet gick av 😬) till racinggudarna, de ligger nog kvar i kanten av banan nånstans…

1779310384080.png

Blev 10 mil idag, tänkte stresstesta MC stället i det regn som utlovades... Vad tror ni uteblev!? Jo - regnet 😡
Körde en drop in besiktning på Freewinden istället och blev godkänd utan någon anmärkning. Enligt deras mätpryl så har den H4 LED lampa jag satt i en riktigt bra ljusbild 💪👍

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back