Hur många mil körde du i dag?

Innan regnet. Stack ut med YZF runt 08:30 och körde en av favoritvägarna sen direkt byta till Transalpen för grus o skog fram till ca 12 då regnet kom. Mil blev ihop bara ca 5 mil. Men kul som alltid
d9d08bde20e89b91ecf65bc089fefc7c.jpg
d25965e18b85ebf9e6230e7cbdfc7288.jpg

~30, snabba och inspirerande idag, där navigatorn tog mej på några nya småvägar, varav noll grusväg (oj!!?)
Men det var en chansning med vädret...

Blev Kjula för att kolla dragracing.
Nästan där och efter 30minuter "runtomkringkörning" där Google ena gången hänvisade till uppenbart obefintliga grusvägar och nästa, vägar bort från målet gav jag upp och upptäckte samtidigt att skitvädret kom snabbare mot kusten än tänkt..

Som ett ödets ironi såg jag (såklart) skylten "dragracing" när jag fortsatte mot Mariefred för en supergod mjukglass ?

Den uppmärksamme vet det inte är första gången ?).
Glass, koll i väderappen och sen snabb hemfart, rakt mot ovädret.

Han precis in innan "sprinklern" drog igång på riktigt, lagom till MotoGP, jag är nöjd ändå ?

20230806_133020.jpg

7 magiska mil med "Tårtsmulan" som min wingman.
Testade nyförvärvet, en egentligen alldeles för modern farkost, med Euro4-motor, vilket verkar innebära stora svårigheter att få den att överskrida de normsättande 47km/h :unsure:
Men det få bli senhöstens utmaning att försöka få fart på den, inför kommande sommar, nu blev det mer funktionskontroll.

Söndagstour_3.jpg

Med tillhörande "grovfika".
Några sommarfik längs Luelå älvdal har fortfarande öppet ett tag till.

Söndagstour_1.jpg

Fiket hade även en pågående loppis.
Jag var extremt nära att "trilla dit" på Sovjetunionens svar på Stigas farkost.
Klarade mig troligtvis på grund av begränsade lastmöjligheter.

Söndagstour_2.jpg

7 magiska mil med "Tårtsmulan" som min wingman.
Testade nyförvärvet, en egentligen alldeles för modern farkost, med Euro4-motor, vilket verkar innebära stora svårigheter att få den att överskrida de normsättande 47km/h :unsure:
Men det få bli senhöstens utmaning att försöka få fart på den, inför kommande sommar, nu blev det mer funktionskontroll.

View attachment 487848

Med tillhörande "grovfika".
Några sommarfik längs Luelå älvdal har fortfarande öppet ett tag till
Scooter kanske vore nåt att satsa på, det verkar vara mer oberoende av vädret. Har varit lite glest med hojåkande senaste månaden med allt regn. En annan fördel med scooter är att det verkar räcka med 250, man blir inte utskrattad som när man kör sporthoj med en 250.?

Flera hundra meter...till och från däckverkstan ett kvarter härifrån.

I fredags och lördags blev det dock en mängd mil.
Start i södra blekinge, möta körkompis i Gislaved, roliga vägar till Kisa, zzzz, roliga vägar från Pinnarp över Malexander, Boxholm, Ulrika, Rimforsa, Bestorp, Bjärka Säby, Sviestad, kolla race och äta hamburgare, Kisa, Österbymo, dela på oss, Ydrefors, Rumskulla, Ingatorp, spik i nya däcket, Hjältevad, Sjunnen, Vetlanda, Ramkvilla, Braås (väster om sjön och skippade Tolg pga tid och punka, Wexiö, försöka kolla luft o dricka uselt kaffe på preem, mörkt, Tingsryd, Ryd, sen ett fåtal mil hem.
Kanske norr om 100, enlgt tankkvittona, på 2 dagar och då ingår en nästan heldag på banan.

Last edited:
Scooter kanske vore nåt att satsa på, det verkar vara mer oberoende av vädret. Har varit lite glest med hojåkande senaste månaden med allt regn. En annan fördel med scooter är att det verkar räcka med 250, man blir inte utskrattad som när man kör sporthoj med en 250.?
Nuförtiden så kanske man skall tillämpa vattenscooter…? ?️☔️??

0…
Hasse härjar i Skåne sedan igår fm…

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back