DogOnWheels
Har bara Yamaha’er
6,5 mil… jag kör åt HELVETE för lite hoj!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jupp, men ser så ensamt ut. Trevligare i mitt tycke ifall man åtminstone är minst två på en tur... Men vi alla är olika i tycke och smak ?
Större delen av resan var vi två stycken som njöt av de fina vägarna!! ?Tur är väl det att vi är olika.
Nu vet jag inte om J-zer åkte ensam men tycker det kan vara på sin plats att kommentera att alla vill inte ha folk runt sig jämt.
Man kan nästan känna andedräkten från alla rådjur som står beredda att kasta sig ut i vägen för en...25 mil igår.
Hittade en guldväg! Odensvi-Blackstad i Småland
Inte så lång men många svängar och kuperad.
Har sett älgar så och blänga på mig där med. Det är bara att köra så fort är djuren inte hinner talibana en.Man kan nästan känna andedräkten från alla rådjur som står beredda att kasta sig ut i vägen för en...
Idyllisk är den, men pass på den där 90gradaren utan optisk ledning på det lätt kuperade fältet!

Något som talar för din teori är att när jag kört på vilt, som rådjuret på Sirkövägen för ett tag sen, har det alltid varit när jag smugit. Är dock, förmodligen hälsosamt, en smula skraj för konsekvenserna vid kontakt i tempo.Har sett älgar så och blänga på mig där med. Det är bara att köra så fort är djuren inte hinner talibana en.![]()
Tre tankstopp eller räckte det med två?
Du får helt enkelt skaffa bra kläder.Klent med åkande nu, mest p g a att det regnar varje dag. Inte hela dan, med plötsligt uppdykande skyfall förtar lite av nöjet om man inte har bra kläder. Småregnade som aldrig tar slut är inte heller kul.
Med en genomsnittlig årlig körsträcka på 30 mil blir det svårt att ekonomiskt försvara köp av bra kläder.Du får helt enkelt skaffa bra kläder.

Mankini borde ju torka fort, och det är fan lite manligt att köra hoj i regn i mankini.Du får helt enkelt skaffa bra kläder.
En ok regnjacka räcker långt. In fact, drar aldrig på, tar inte ens med, regnbyxor utan kör i skinn. Senaste turen fick brorsan ha jackan mot blöta och fartvind. Vi köpte varsitt ställ på bike i trollhättan för 700 på en tripp för många år sen. Byxorna slängda men bara jackorna har varit väl värda sina pengar! Nu hittade han inte sin. Jag klarade mig med allvädersjacka med goretex. Inga häftiga regn men rätt frekvent denna gång, så vi klarade oss bra. Tunna handskar, (Halvarsson), som funkar blöta och sen torkar fort är min melodi. Resten brukar klara sig, men tömma fickor och packa ner i påse är en bra grej, plånbok och telefon t ex. Kåpfri körning.Med en genomsnittlig årlig körsträcka på 30 mil blir det svårt att ekonomiskt försvara köp av bra kläder.![]()
Dessutom skulle det nog räknas som en "strapats" att behöva klä sig för en längre resa än 7 mil i annat än perfekt väder.![]()
Tyvärr så har jag växt ur mitt skinnställ, annars räckte det för kortare turer. Men vatten verkar ha en tendens att leta sig in i skarvar och glipor efter att tag i alla fall. Sen är det lite halvjobbigt att köra i regn ändå, visiret immar och det blir regndroppar på. Stänker och skvätter från mötande bilar. Men snart kommer väl sommaren tillbaka, med 25 grader och sol.En ok regnjacka räcker långt. In fact, drar aldrig på, tar inte ens med, regnbyxor utan kör i skinn. Senaste turen fick brorsan ha jackan mot blöta och fartvind. Vi köpte varsitt ställ på bike i trollhättan för 700 på en tripp för många år sen. Byxorna slängda men bara jackorna har varit väl värda sina pengar! Nu hittade han inte sin. Jag klarade mig med allvädersjacka med goretex. Inga häftiga regn men rätt frekvent denna gång, så vi klarade oss bra. Tunna handskar, (Halvarsson), som funkar blöta och sen torkar fort är min melodi. Resten brukar klara sig, men tömma fickor och packa ner i påse är en bra grej, plånbok och telefon t ex. Kåpfri körning.
Aj då. Hoppas optimala omständigheter infinner sig, du hemlige, så att du kan få några fulländade kilometrar i år!Tyvärr så har jag växt ur mitt skinnställ, annars räckte det för kortare turer. Men vatten verkar ha en tendens att leta sig in i skarvar och glipor efter att tag i alla fall. Sen är det lite halvjobbigt att köra i regn ändå, visiret immar och det blir regndroppar på. Stänker och skvätter från mötande bilar. Men snart kommer väl sommaren tillbaka, med 25 grader och sol.
På tredje försöket lyckades jag sluta läsa "korvorgie".
6,5 mil… jag kör åt HELVETE för lite hoj!
Snyggt!
Snyggt!
Karriärtips ifall du är trött på ditt nuvarande jobb:
Skriv ut på tjockt papper, kosta på dig en riktigt bra ram, ställ ut på Moderna museet och skaffa dig på så vis en inkomst av stipendier och statlig konstnärslön.
= nytt kneg, med sovmorgon varje dag!?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |