Tammer
Gudomlig sporthojare
Tyvärr så har jag växt ur mitt skinnställ, annars räckte det för kortare turer. Men vatten verkar ha en tendens att leta sig in i skarvar och glipor efter att tag i alla fall. Sen är det lite halvjobbigt att köra i regn ändå, visiret immar och det blir regndroppar på. Stänker och skvätter från mötande bilar. Men snart kommer väl sommaren tillbaka, med 25 grader och sol.En ok regnjacka räcker långt. In fact, drar aldrig på, tar inte ens med, regnbyxor utan kör i skinn. Senaste turen fick brorsan ha jackan mot blöta och fartvind. Vi köpte varsitt ställ på bike i trollhättan för 700 på en tripp för många år sen. Byxorna slängda men bara jackorna har varit väl värda sina pengar! Nu hittade han inte sin. Jag klarade mig med allvädersjacka med goretex. Inga häftiga regn men rätt frekvent denna gång, så vi klarade oss bra. Tunna handskar, (Halvarsson), som funkar blöta och sen torkar fort är min melodi. Resten brukar klara sig, men tömma fickor och packa ner i påse är en bra grej, plånbok och telefon t ex. Kåpfri körning.