Hur många körlektioner tog ni?

6-7st "Dubbellektioner" även om nu inte detta är samma sak som 12-14st vanliga enkel lektioner som körskolan ville förespråka eftersom detta inte ens säljs.
Hypokrati!

För A-begränsad 2004 på Stens trafikskola i Skövde: 6 dubbellektioner och inget privat eller egen hoj att köra med... hade kört moppe innan... klarade uppkörningen på första..

Tog fyra dubbellektioner.

Iofs missade jag första uppkörningen, men det berodde nog mest på att jag inte sovit något på natten eftersom jag sträckkört 20 timmar från Paris direkt till uppkörningen (nej jag hade ingen karta, så det blev inte närmsta vägen...), och dessutom varit ute och festat till 6-7 på morgonen natten innan i Paris.

Motivet till kuggningen var att jag inte var riskmedveten, eftersom jag stannat mitt i vägen i väntan på mötande bilar vid vänstersväng och tittat dåligt vid en järnvägsövergång. Funderade på om jag skulle försöka argumentera för att jag visst var riskmedveten, men det kändes inte rätt på något sätt. :D

Det roliga var att uppkörning två, när jag körde upp efter en sextonåring på lätt mc som tydligen inte lyckats imponera provförrättaren, fick jag beröm just för att jag var så riskmedveten. :rolleyes:

Skitmånga ! Ingen egen hoj, inga som helst möjligheter att öva privat och fullständigt talanglös. Men, å andra sidan, de +20k :jisses jag spenderade på lappen är inte så mycket pengar jämfört med vad jag hoppas kunna spendera på hojåkande i framtiden.

Tog fyra dubbellektioner.

Iofs missade jag första uppkörningen, men det berodde nog mest på att jag inte sovit något på natten eftersom jag sträckkört 20 timmar från Paris direkt till uppkörningen (nej jag hade ingen karta, så det blev inte närmsta vägen...), och dessutom varit ute och festat till 6-7 på morgonen natten innan i Paris.

Sjukt tufft.

Last edited:
4 st dubbel lektioner sen uppkörning
körde inget hemma privat :)
var 2001 så gammla uppkörningen med garagesväng

2 dubbellektioner, (skedde på två håltimmar från skolan.)
I övrigt ingen körning, föräldrarna var inte intresserade att stötta mig i "en för tidig trafikdöd". Så körkortet togs i smyg. :D

0 körlektioner, ca 50mil privat + 10 timmar lågfartsövningar och broms/undanmanöverövningar= körkort första försöket :)

ca 8 dubbellektioner och två uppkörningar. övningsfortkörning kanske 100 mil.

5 lektioner + uppkörning, endast b-kort tidigare tycker det var hyfsat tog kortet-05.

Jag tor en intensivvecka på Västerås Bil & MC. Där tog jag även Bil på samma sätt! Grymmt bra ställe, rekomenderas!

Testade den körskolan men tyckte kvaliten var låg, lärarna var mest upptagna med att byta bromsbelägg och kollade inte sp mkt på vad man gjorde. Inte ens när man bad om hjälp hade de tid. Dessutom sa de att det går inte att lära mig krypköra för att jag är för kort. Efter ca 5 minuters drillning av Uffe på St. Eriks Trafikskola gick det alldeles utmärkt att krypköra trots min ringa längd.

Lärarna på Västerås Bil&MC är trevliga men de känns långt ifrån proffesionella. Jag träffade flera andra som var väldigt missnöjda med skolan och funderade på att anmäla dem till reklamationsnämden. Sen insåg jag att jag inte ville lägga tid på att stämma dem eftersom att jag hellre lade tiden på att köra hoj.

Har inte tagit en enda lektion i varesig teori eller körning. Då har jag tagit A1, B, A, BE utan att behöva göra om något (förutom säkerhetskontrollen på BE :()

körde ca 200 mil privat och en lektion, kanske för lite då jag kuggade första uppkörningen för jag körde 50 på en 30 väg:huvet

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti