Hur många körlektioner tog ni?

Ingen lektion, och ingen uppkörning heller. Är tillräckligt gammal för att ha fått kortet i ett cornflakespaket samtidigt som jag tog B-kortet. :tungan

tog inga lektioner varken till lätt/tung mc eller för bil.
lättmc kostade 2500kr ink bensin för övning
tung mc endast uppkörningen, i princip första gången jag testade min nya båge :D
kuggade första gången för lätt mc, dock pågrund av den där jävla garagevändingen! men två dagar senare så fick jag tid igen och klarade det..

5-6 lektioner x 1tim. för A1 år 2005
3 lektioner x 1tim. för A begränsad år 2007

Övningskörde inget privat över huvudtaget inför nåt av korten.

10 dubbellektioner och en singel mellan första och andra uppkörningen! Läraren sa att det inte behövdes nån mera strax innan första uppkörningen när jag själv ville boka en tid, men om jag ville så kunde jag boka en enkel för att träna på banorna som jag var mest nervös för. Mycket bra körskola! Fick dessutom åka med en gång för att jag inte kudne boka dubbel utan två enkel med en anna killa som skulle köra hoj i mellan men fick då åka med i bilen så det var ju en lektion gratis där! Fick hjärnsläpp första gången jag körde upp så det mesta sket sig, andra gången körde jag i knappt tio minuter innan han tyckte det räckte och sa att jag klarat provet! Samma körförrättare som jag hade två veckor innan och konstigt nog behövde jag inte göra om nån av grejorna han nämde gången innan! :)

Last edited:
Inga körlektioner för a1, körde bara privat.
Och bil 5-6 st klarade allt på första.

Det viktiga är att säga till direkt att du inte vill hålla på med olika övningar utan bara de som ingår vid upkörningen. Annars försöker de ju så mycket som möjligt att suga ut pengar av en:mad:

Exakt o dem säger att kramers är bra deras toalett är för fan störren deras omklädningsrum :huvet

Köpte paketet med 5 lektioner och uppkörning. Teorin gjorde jag på kvällarna i lumpen så kronan betalade en del av den :)

.

Tog bil och mc samtidigt -89, 16 + 1 uppkörning på bil och 4 + 1 uppkörning på mc.

intensiv vecka på 5 dagar med körning mellan 07,00-16,00 varje dag.
klarade uppkörningen på första.

Tot pris 6500kr

10 dubbel... men så hade man ingen att köra med privat eller någon erfarenhet innan förutom moppen :) 1 uppkörning.

jag köpte ett paket på 5st 40min pass men fick bara använda 3st sen tyckte läraren att det var dags för uppkörning och det gick ju fint:tungan

6 dubbellektioner + 1 en extra lektion för finslipa manöverbanan.

Hade aldrig ens kört moppe innan. Dock klarade jag mig med ca 10 dubbellektioner och många mil på dunderkissen med pappsen på bönpallen.

Intensivutbildning

Jag tor en intensivvecka på Västerås Bil & MC. Där tog jag även Bil på samma sätt! Grymmt bra ställe, rekomenderas!

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025