Hur många körlektioner tog ni?

Hade inte kört hoj innan, å ingen hade jag att övningsköra privat med.
Jag började med att boka en uppkörning (fick tjata som satan på körskolan).
Jag bokade sen 5-1h lektioner första veckan och 3-1h + en dubbel lektion andra veckan.

Gick ju bra :tummenupp

4*55 min

Hade behövt betydligt fler om jag inte haft egen hoj att öva tekniken med.

10 dubbellektioner och en singel mellan första och andra uppkörningen! Läraren sa att det inte behövdes nån mera strax innan första uppkörningen när jag själv ville boka en tid, men om jag ville så kunde jag boka en enkel för att träna på banorna som jag var mest nervös för. Mycket bra körskola! Fick dessutom åka med en gång för att jag inte kudne boka dubbel utan två enkel med en anna killa som skulle köra hoj i mellan men fick då åka med i bilen så det var ju en lektion gratis där! Fick hjärnsläpp första gången jag körde upp så det mesta sket sig, andra gången körde jag i knappt tio minuter innan han tyckte det räckte och sa att jag klarat provet! Samma körförrättare som jag hade två veckor innan och konstigt nog behövde jag inte göra om nån av grejorna han nämde gången innan! :)

Tycker 10 dubbel låter sjukt mycket!
Vad blev slut summan på de kortet??

10 dubbellektioner här med, sen uppkörningen.
Min summa hamnade på 10 papp plus uppkörningsavgift.

Hade ingen egen hoj eller ngn att övningsköra med.

5 Dubbellektioner

dock ingen i trafik utan bara på bana.
detta för att körläraren såg att jag kört mycket innan

körde 1000 mil om året (15 år - 20 år) på 125:a & en gammal sur 750 gsx-es utan körkort (jag vet, jag är en buse)

Jag tänkte göra samma sak som när jag tog B-kortet för 10 år sedan; En körlektion och tre uppkörningar. Men på den tiden skilde det 20 spänn mellan en uppkörning och en körlektion samt att väntetiden vid ev. kuggning var c:a två veckor, så man kunde ju lika gärna chansa lite. Men nu när köerna är tämligen långa och uppkörningarna kostar 1 500:-, så vågar jag fan inte chansa. Tog en körlektion i höstat samt knatade av c:a 100 mil privat körning. Har ytterligare 6 lektioner inbokade innan vårens uppkörning och kommer nog att hinna övningsköra privat i i.a.f. 6 veckor innan det är dags.

Helt privat, körkort på första försöket.
Par månader övning på vägen å mkt nötande på manöverbanan i Larsboda.

/Matte/

jag körde 9dubbel, lärarn ansåg mig dock klar efter 7st. Jag ville dock köra nåra till för att vara helt 100 på att klara uppkörningen

Många..Dessutom kuggade jag första uppkörningen och fick sedan typ börja om från början året därpå.
Beror ju så mycket på om man har möjlighet att övningsköra hemma.
Jag körde allt mitt på skola så kortet slutade väl på 30 papp..Men det är det ju def värt!!!!!!!!!!!!!!!!:tummenupp

6,5 lektioner och en del privat körning. Tog kortet 2007.

Tog 4 lektioner aldrig kört privat.

Sen en lektion timmen på morgonen innan uppkörningen fast de var mer för att värma upp var inte en hel timme o vi samsades om en hojj på 2.

Klara kortet på första.

Inte så värst mkt vana innan körde lite cross samma sommar ja tog kortet kanske 5ggr.

för många...fast jag fick ju kortet så det var värt varenda krona.

Leder jag med 15 dubbel?

:)

15 dubbel-lektioner. 2 uppkörningar.
Ingen privat körning.
Hade inte ens kört moppe innan.

Varenda lektion var värt pengarna.

Lärde mig otroligt viktiga saker som har med MC-körning att göra, förutom att bara klara uppkörningen.

Hade Niklas på Bengtsson trafikskola i Kungsbacka.

Hur nöjd som helst.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...