Hur många körlektioner tog ni?

2 dubbellektioner + 1 manöver lektion = 1 körkort.
Ingen privat övningskörning men dock en del cross i yngre dagar.

1 lektion, 1 uppkörning, här i italien.

Hej. När jag tog kort:va Det va ett tag sedan:D
Det kosta 600:- 10 lektioner inkl uppkörning:D
OCH då ingick Bågekortet:tummenupp
Så det var bara att införskaffa en Norton Comando ss:huvet Den sålde jag snabbt. Det blev en Traja 650.
Det var lääänge sedan:rolleyes:

:D :D :D :D

Tog fem dubbel lektioner. Klarade första uppkörningen. Körde inget privat.
Detta var 2004.

3 lektioner varav 1 var manöverbanan.
Hade iof rätt många mil i kroppen sen privatkörning.
Hamnade under 3500:- i slutsumma om ja inte minns fel :)
inkl böcker,skrivning,uppkörning.

Körskolläraren påstod att man inte kunde få det billigare, vad han visste om..
Finns säkert, men det blev iafall billigare än medel.:näsblod

Hade ingen igen hoj att öva privat på, landade på nånstans runt 15 lektioner tror jag - minns inte exakt, det var på 80-talet.

:Rockbanan 4 dubbellektioner gick jag sen drog vi säkerhetsgenomgången 5minuter innan uppkörningen... blev ingen jätte kontrol som tur var.
Uppkörning och teorin gick som en dans... :klappar

Hehe, låter som min uppkörning 5min innan gick vi igenom säkerhets genomgången.... o så sa han ja ni kommer ju inte få den värsta för denna har inge centralstöd. Men självklart fick jag den kommer inte ihåg vad den hette men mkt var de som skulle kollas tror ja kände på allt som gick o känna på.
:)

En dubbellektion och en körning på övningsbanan. :) Bra lärare som inte bara ville tjäna massa pengar :tummenupp

Inga körlektioner, köpte hoj och körde med min morbor en sommar. Klarade kortet på första försöket.

Totalkostnad: 2420 sek och då ingår ALLT, inklusive lämp, teori, uppkörning och till och med bensin till min morbrors hoj.

kört cross sedan 5 års ålder + 1 dubbel körlektion + 1 uppkörning = Körkort sommaren 2007 :-)

2st på halkbanan, skitkul ju! har funderat flera gånger på att åka ut på halkbana igen, nån IS äre ju inte o snacka om här nere i syd.
sen 3st lektioner, sen hade man B kortet.

MC tog jag 3 lektioner utan nån privatkörning... har kört cross i 5-6 år med lite uppehåll i gymnasiet, så 2 hjul funkade bra :D

är man uppväxt i värmlandsskogarna och inte hade nåt annat för sig på fritiden än att köra rallybil & cross så äre ju inte så konstigt.
hade nog vart värre om man varit uppväxt i asfalt & betongstäderna

p

ingen lektion o 3 uppkörningar. kuggade i lågfarten på dom 2 första...
gick på 2800:- med uppskrivning o allt förra sommaren.:yoparty

Tycker 10 dubbel låter sjukt mycket!
Vad blev slut summan på de kortet??

Nja, beror väl på lite hur svårt/lätt man har för saker och ting. Själv hade jag ingen moped, lätt mc så det mesta var nytt för mig. Lite trubbel med lågfartsbanorna och några körningar i trafiken. Summan med eller pga två uppkörningar blev runt 13 tusen. Jag körde kanske ca 200 mil privat i slutet av säsongen innan men sen bara körskola tills jag fick kortet. Jag tror, om ja minns rätt, att totalen blev 10 dubbel, då de ville att man skulle ta dubbel, helst. Men det blev några enkel in i mellan som jag räknat med i totalen.
Till bil tog jag bara 6 körlektioner, det var 1996 och kostade strax under 6 tusen spänn...

Last edited:
Hade heller ingen moppe, satt för första gången på en 125:a för ungefär ett år sen och lärde mig växla och så under våren. De krävdes 8 körlektioner varav 2 var onödiga, hade klarat de på 6.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman