Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kia skrev:2121663Le, betala och lär....![]()
Ljunghusen skrev:2121678hehe jo jag får väl svälja det.. Jag vet folk som hävdat punka och bifogat (fejkad) bärningsfaktura, men det känns inte värt att torska för förfalskning
edit, haha du som är lapplisa kan väl PMa nåt trick? Snäääälla![]()
Tjet skrev:2121713Köp ett par dimljus och sätt på hojen så du kan blända eventuella p-lisor!
Jag har aldrig gjort det själv men jag ställde en liknande fråga själv för några år sedan och då verkade den allmänna uppfattningen vara att man tog med sig kvittot och visade upp det i efterhand vid eventuella böter.
Fast det är ju direkt svar på din fråga om att slippa böterna, men ändå...
Kia skrev:2121699Va det i ett bostadsområde du stod parkerad? Typ utanför en port eller så? Hur länge hade du stått??
Ids du kan du ju alltid anmäla den stulen, om det inte var på din hemmaadress, men då borde du ju å andra sidan ha gjort det bums...Ljunghusen skrev:2121726I centrala lund vid några höghus med gård. Jag stod i cykelstället och blockerade inte nåt
Fick bötern nån kvart efter jag parkerat, och var borta ca 3 timmar
Ljunghusen skrev:2121726I centrala lund vid några höghus med gård. Jag stod i cykelstället och blockerade inte nåt
Kia skrev:2121743Då är det bästa att gå och tala med vicevärden... inte P-bolaget...
Säg att hemma hos dig får ni stå vid cykelstället med hojjen (vissa föreningar har ju bestämt att de tillåter hojjar vid cykelställen) hoppas att vicevärden visar lite förståelse och kontaktar p-bolaget som tar bort boten... Men de är ju svårt eftersom du faktiskt har gjort fel...
Men markägaren bestämmer ju i slutändan...
....sa lapplisan.....Kia skrev:2121663Le, betala och lär....![]()
Dee_cati skrev:2122116Det finns inget som säger att du måste ha registreringsskylten på när du står parkerad. Ta bort skruvarna till den och låt den sitta fast med kardborre-band. Varje gång du parkerar så tar du med dig skylten, svårt att bötfälla en hoj utan regskylt...
Ljunghusen skrev:2121658Hallå. Nån som har tips på hur man kan slippa betala p-böter som man fått på hojen? Ställde den i ett cykelställ på en gård med p-förbud
ställer man den i en ruta och sätter lappen nånstans på hojen blir man ju av med den direkt
Det är faktiskt inte alls omöjligt att överklaga, när farsan hade parkerat sin bil för nära en korsning räckte det med att han skickade ett brev där det stod att han hade mätt, samt namn på två vittnen ( Dessutom kom vi fram till att han faktiskt stod för nära) så slapp han boten. Dom sa dessutom att det är väldigt många som tror att det är omöjligt att överklaga och försöker därför inte, men hon påstod att de som väl försöker brukar slippa boten...Wiseguy skrev:2122182Du har nog blivit lappad på tomtmark (privat mark) Då får du överklaga till P-bolaget/markägaren. Går dom inte tillmötes får du gå till tingsrätten.
Och du kommer inte att vinna, tyvär.
Det finns inga bra genvägar när man väl blivit lappad. Då är det bara att betala och se till att inte bli lappad igen.
Ljunghusen skrev:2121726I centrala lund vid några höghus med gård. Jag stod i cykelstället och blockerade inte nåt
Chronic skrev:2122135Det finns något som säger att du måste ha nummerskylten när du parkerar. Lagen.
Du kan lagligen få ditt fordon bortbogserat om det saknar plåt. Lagen har funnits i över tio år.
Var det länge sedan?
Chronic skrev:2122135Det finns något som säger att du måste ha nummerskylten när du parkerar. Lagen.
Du kan lagligen få ditt fordon bortbogserat om det saknar plåt. Lagen har funnits i över tio år.
Var det länge sedan?
Ivul skrev:2122292Var det du som hade den as snygga hondan som stod vid Naturkompaniet?.
Magoo skrev:2122373Ursäkta en dum fråga.... men var sätter man en p-bot på en hoj???![]()
Knölar ner den vid mätarna eller något??
Ärligt talat så e du den förste jag hört som har fått en p-bot på mc........![]()
Annars kan jag bara säga, lycka till, o hoppas du slipper undan...![]()
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|