Hur kreativa är Suzuki?

Visserligen bara ett test men jag är imponerade av tiden! :)

Po. Name TeamGap First
1 LORENZO J.Yamaha Factory Racing Team1:41.904
2 HAYDEN N.Ducati Team+0.051
3 BRADL S.LCR Honda MotoGP+0.323
4 DOVIZIOSO A.Ducati Team+0.513
5 CRUTCHLOW C.Monster Yamaha Tech 3+0.558
6 ROSSI V.Yamaha Factory Racing Team+0.609
7 ESPARGARO A.Power Electronics Aspar+0.633
8 DE PUNIET R.Suzuki Test Team+0.772
9 IANNONE A.Energy T.I. Pramac Racing Team+0.793
10 SMITH B.Monster Yamaha Tech 3+1.276
11 PIRRO M.Ignite Pramac Racing+1.880
12 BARBERA H.Avintia Blusens+1.995
13 EDWARDS C.NGM Mobile Forward Racing+2.279
 
P€RRA;5829290 skrev:
Visserligen bara ett test men jag är imponerade av tiden! :)

Po. Name TeamGap First
1 LORENZO J.Yamaha Factory Racing Team1:41.904
2 HAYDEN N.Ducati Team+0.051
3 BRADL S.LCR Honda MotoGP+0.323
4 DOVIZIOSO A.Ducati Team+0.513
5 CRUTCHLOW C.Monster Yamaha Tech 3+0.558
6 ROSSI V.Yamaha Factory Racing Team+0.609
7 ESPARGARO A.Power Electronics Aspar+0.633
8 DE PUNIET R.Suzuki Test Team+0.772
9 IANNONE A.Energy T.I. Pramac Racing Team+0.793
10 SMITH B.Monster Yamaha Tech 3+1.276
11 PIRRO M.Ignite Pramac Racing+1.880
12 BARBERA H.Avintia Blusens+1.995
13 EDWARDS C.NGM Mobile Forward Racing+2.279

Jag också tom riktigt impad den är ju klar :yoparty
Är det pengarna tro?
 
Jag också tom riktigt impad den är ju klar :yoparty
Är det pengarna tro?

Enligt en intervju med teambossen på crash.net är det en del småsaker kvar... elektronik, bränsleförbrukning och antalet motorer per säsong :)

Riktigt kul ändå att de är med så bra redan!
 
Enligt en intervju med teambossen på crash.net är det en del småsaker kvar... elektronik, bränsleförbrukning och antalet motorer per säsong :)

Riktigt kul ändå att de är med så bra redan!

Stoner på den......drömmer bara, jag vet :rolleyes:
Det är ju petitesser, nja det är nog pengarna....
 
Hur mycket "på allvar" kan man ta de andras tider? :va
Men är ju inte ens 2sek efter Peddos "super pole varv". :)
 
Hur mycket "på allvar" kan man ta de andras tider? :va
Men är ju mindre än 2sek efter Peddos "super pole varv". :)
 
"There is no such thing as perfection 2.0"
Om DR är perfektion så är en apelsin fyrkantig. Den är inte alltid så mekvänlig den där hojen, konstiga skruvförband i konstiga material med konstiga skallar är vardagsmat om man skruvar DR650. Däremot går den som en klocka, och det är ju alltid bra!
 
Uj uj uj... Riktigt fet hoj! Skulle vilja påstå att den är läckrast av alla prototyper.
Ingen ide att diskutera emot. Jag har rätt. :smasha
 
Ja det hade ju varit grymt, behövs ju definitivt en ny design på gsx-r modellerna.
Där har ju design avdelningen på Suzuki absolut inte varit kreativa sen 2005!
 
Fler bilder på nya hojen.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2013-06-17 kl. 23.39.19.jpg
    Skärmavbild 2013-06-17 kl. 23.39.19.jpg
    51.2 KB · Visningar: 103
  • Skärmavbild 2013-06-17 kl. 23.40.05.jpg
    Skärmavbild 2013-06-17 kl. 23.40.05.jpg
    58.7 KB · Visningar: 111
  • Skärmavbild 2013-06-17 kl. 23.40.19.jpg
    Skärmavbild 2013-06-17 kl. 23.40.19.jpg
    59.7 KB · Visningar: 104
  • Skärmavbild 2013-06-17 kl. 23.40.45.jpg
    Skärmavbild 2013-06-17 kl. 23.40.45.jpg
    51.4 KB · Visningar: 113
  • Skärmavbild 2013-06-17 kl. 23.41.17.jpg
    Skärmavbild 2013-06-17 kl. 23.41.17.jpg
    41.3 KB · Visningar: 114
Suzuki's GP-hojar har alltid varit lite grova och yxiga jämfört med Honda och Yamaha, men detaljarbetet på denna prototyp verkar vara mycket vackrare. Alltså mycket närmare Honda och Yamaha i avdelningen "fit and finish".

Varvtiderna från Catalunya's måndagstest ska tas med en stor nypa salt då ett flertal saker avviker från en vanlig GP-helg. Bland annat testades ett nytt, hårt bakdäck som inte funnits tidigare (för att komma till rätta med kritiken att de nuvarande hårda bakdäcken knappt används). Vissa prototyper fick dessutom utvärdera det CRT-specifika bakdäcket (vilket de inte har tillgång till under en GP-helg) och vissa CRT-cyklar testade dessutom motorer som ligger tydligt utanför CRT-reglementet.

Samma fuffens kommer att pågå även i Aragon. Tyvärr regnar det just nu, endast några få desperata jobbar på sin regnsetup...
 
Skulle inte bli förvånad om de tar k7an, plockar bort katten och singel dämpare. Där har de en hoj de kan vinna motogp med!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top