Hur kör Ni?

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Vet att frågan skinnställ/allvädersställ varit uppe i forumet ett antal gg men jag skulle vilja spinna vidare lite på temat.

Jag har märkt att jag kör lite olika beroende på vad jag har på mig. Med allvädersstället kan det iofs gå undan men jag kör nog overlag lite mer försiktigt än då jag kränger på mig skinnstället. Vet inte vad det kan bero på men jag misstänker att det är en blandning av komfort och säkerhet.

Det är utan tvekan mer bekvämt att köra i skinnstället och jag inbillar mig att det är säkrare (bortsett från att man vrider på lite mer när man har skinnställ).

Hur kör Ni? :confused:

Jag kör endast skinnställ.
Förra sommaren körde jag ännu med shorts/jeans/sneakers, men har förstått hur farligt det är (även i stan).
Jag körde ändå nästan likadant, dock undvek jag landsväg, men ibland drar man ju på lite extra också i stan...:rodnar

Bara skinnställ, om jag inte ska ned till beachen (en tur på ca. 2 minuter). Kör inte när det är vått (QRR).

skinnställe ryggplata hjälm handskar mc stövlar köra utan är inte att rekomendera med dagen bilister var senast idag nästan prejad av en BMW som försökte gena

Kör i skinnställ, åker med i skinnställ, är det för varmt för skinnställ, då skiter jag i att köra, ligger å latar mig i vatten , sippandes på en isdrink,:yoparty

Har endast blivit någon tur till skolan i jeans och skinnjacka (ej mc jacka), och då tog jag ju ut marginalerna ännu lite extra och följde mer trafiktempot istället för att ligga och köra om varannan minut. Tänkte att jag ska skaffa mig ett par Mo'cycle jeans och en schysst jacka om det blir fler turer fram och tillbaka till skolan. Men förhoppningsvis bor jag inom cykelavstånd nästa år, då blir det endast körning iförd skinnställ.

Har åkt en km för att hämta pizza i shorts och piké en gång också fast då gick det inte mer än 30 iallafall, annars blåste pizzan iväg :tungan...

Alltid handskar och hjälm...

Last edited:
skin byxor munjacka mc stövlar ryggskydd och huvudet

Semester/ Lång Tur : Hjälm, Stövlar, Gore-Tex Jacka/Byxor, Handskar.... Kort Sträcka ( Till Affären / Arbete ) : Ryggskydd, Hjälm, Handskar..

Om jag ska köra >50 km/h så blir det skinnställ, stövlar, ryggskydd, handskar, hjälm och öronproppar.
Vid kortare turer ≤50 km/h brukar det bli jacka, ryggskydd, hjälm och handskar. Om det samtidigt är jävligt varmt så blir det bara hjälm.

Ryggskydd, handskar och hjälm, köpte även en goretexjacka nyligen så nu känner jag mig nästan säker :tungan

Kommer köpa stövlar och skinnställ när jag sluta betala renoveringen av ras sukkan.

Men kommer nog alltid köra varma sommardagar i löjligt lite skydd, för det är fan det skönaste man kan göra med hoj :tummenupp

Skinnställ, ryggskydd, stövlar, hjälm, handskar, glasögon, hoodie om det behövs. Allväderstället tar jag ibland när jag kör till jobbet men då fis-kör jag eftersom jag känner mig typ helt osäkrad trots att det är lite skydd inbyggda i dem!

Men kommer nog alltid köra varma sommardagar i löjligt lite skydd, för det är fan det skönaste man kan göra med hoj :tummenupp

Appropå lättklädd och skönt ... Du har tydligen aldrig hört talas om Murphy va?

Hela paketet är det enda som gäller. (skinn)

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back