4:20
Ett fuckobarn...
Gasar så mycket jag bara kan, har ju reflex väst, och skinnställ, så jag är ju skyddad... 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Appropå lättklädd och skönt ... Du har tydligen aldrig hört talas om Murphy va?
Hela paketet är det enda som gäller. (skinn)
Använder hojen som mitt primära transportmedel (äger ingen bil), och skinnställ fungerar ju väldigt sällan när man ska till jobbet/plugget, kompisar etc. för det första man behöver göra är att byta om.
Så 80-90% kör jag i jeans och vanlig jacka och oturligt nog har jag börjat vänja mig vid det (nu efter 4-5 års körning i vanliga kläder varje dag på ett ungefär). Så farten ligger nog "lite" högre än vad den borde i den utrustningen...
Men man får ju som sagt köra med huvudet, skylla på att man blivit prejad av någon annan bil fungerar ju inte, man får se till att ta hänsyn till att ingen ser än och att vem som helst kan byta fil mitt framför en.![]()
Om man tittar på klädseln på förare så kan man med skrämmande hög träffsäkerhet identifiera vilka som kommer att lägga omkull cykeln inom en snar framtid. Körförmåga kan absolut utläsas i en förares säkerhetstänkande angående kläder är min erfarenhet. Det är inte tanter eller 20-åringar i fullt skinnställ som tappar hojen i garage-svängen. Det är föraren som dyker upp i tennisdojjor.
Jag var med en gång när en jeppe gick omkull på bana framför nosen på mig. Han hade en uppenbarligen mycket "avslappnad" inställning till säkerhetstänkande och säkerhetsutrustning, t.ex. så hade han ej knutit skona. Nåväl han hade i alla fall skinnställ med sån där 2-3 cm tjock vaddering på knäna. Efter att han kanat längs asfalten i max 5-10 meter hade han hyvlat sig igenom denna vaddering och fortsatt in på knäskålen... aouch!
Det gav alla andra som såg detta en ganska god tankeställare...
Frihetskänslan står ej i relation till en persons förstånd.![]()
Vad var den goda tankeställaren? Att skinnställ inte hjälpte?
Låter som en klintbergare..
Jo du ser... vi andra förstod att om han inte hade haft skinnstället så hade han heller inte haft kvar knäskålen ...
Man maxar sällan en höj i jeans, men gärna med 20.000kr + i GP utrustning, och på en 70-90 väg som svänger så hjälper nog inte någon sådan utrustning när färden blir utanför vägen.
Mina 50 cent i frågan.![]()
Men ställde mig frågande till att det gick igenom skinnställ och knä på 5-10m![]()
Dock om det är jävligt varmt och jag "bara" ska en liten minitur inom stan så kör jag hjälm+ryggskydd+handskar.
på en 70-90 väg som svänger så hjälper nog inte någon sådan utrustning när färden blir utanför vägen.
Wow...
Så med samma logik använder du inte bilbälte när du kör bil eftersom det inte hjälper om en långtradare kör in i sidan på dig?
Mycket idioti i den här tråden, självklart gör inte skinnställ och skydden dig odödlig i trafiken, det är det nog ingen som har påstått. Men alla skydd bidrar till att minska skadorna och kan rädda ditt liv.
Fast det finns väl de som tycker att det är roligt att skrapa upp huden....
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |