NSR_Martin
Vill man så kan man.
Tjena.
Har nu plockat ner NSRen o tagit bort cylindern... Till en början såg den fin ut, men när vi tog med den till en mcverkstad så upptäckte han en liten spricka vid utblåset. Han trodde att nytt cylinderkit skulle kosta 2200 ung.
Har sett att addemoto har både 180cc och 150cc, 150cc ska va mer högvarvig o vassare portad medans 180cc är snällare portad o bättre drag över hela registret...
Bosse på verkstan lät inte positiv, iofs förmodligen för att han går miste om att sälja ett cylinderkit för 2200... Men iaf, han sa att det lär inte hålla mycket mer än 150 mil ungefär o det kommer skära osv... Attt det är viktigt med bestyckning (nähä?)...
Är det någon som har haft eller har större cylinderkit?? Funkar det bra? Vart några problem...?
Jag vill ha effektavgasysytem med, och jag vill inte lägga ut föööör mycket pengar på hojen då den ska säljas till hösten/våren (snyft)...
Så, jag vill få ut så mycket effekt, få så lite problem och en så krångelfri sommar som möjligt, hur fan ska jag göra? Dumt att sattsa på större cylinderkit? Vet ni nån som säljer effektavgasystem begagnat?
Sprickan ii cylindern är o överkant på mellanväggen i utblåset, inget stort eller så, ser bara ut som en liten repa, inte rak, utan i en liten båge... Jag körde ju säkert 100 mil med det så i höstas efter att avgasporten pajjat, det va ju lugnt, Ska jag fortsätta kör med cylindern o sattsa på effektavgasystem eller vad ska jag göra?? Är lite klyven... Vet inte hur stort jobb eller hur mycket det brukar krångla med större cylinderkit heller.
Har nu plockat ner NSRen o tagit bort cylindern... Till en början såg den fin ut, men när vi tog med den till en mcverkstad så upptäckte han en liten spricka vid utblåset. Han trodde att nytt cylinderkit skulle kosta 2200 ung.
Har sett att addemoto har både 180cc och 150cc, 150cc ska va mer högvarvig o vassare portad medans 180cc är snällare portad o bättre drag över hela registret...
Bosse på verkstan lät inte positiv, iofs förmodligen för att han går miste om att sälja ett cylinderkit för 2200... Men iaf, han sa att det lär inte hålla mycket mer än 150 mil ungefär o det kommer skära osv... Attt det är viktigt med bestyckning (nähä?)...
Är det någon som har haft eller har större cylinderkit?? Funkar det bra? Vart några problem...?
Jag vill ha effektavgasysytem med, och jag vill inte lägga ut föööör mycket pengar på hojen då den ska säljas till hösten/våren (snyft)...
Så, jag vill få ut så mycket effekt, få så lite problem och en så krångelfri sommar som möjligt, hur fan ska jag göra? Dumt att sattsa på större cylinderkit? Vet ni nån som säljer effektavgasystem begagnat?
Sprickan ii cylindern är o överkant på mellanväggen i utblåset, inget stort eller så, ser bara ut som en liten repa, inte rak, utan i en liten båge... Jag körde ju säkert 100 mil med det så i höstas efter att avgasporten pajjat, det va ju lugnt, Ska jag fortsätta kör med cylindern o sattsa på effektavgasystem eller vad ska jag göra?? Är lite klyven... Vet inte hur stort jobb eller hur mycket det brukar krångla med större cylinderkit heller.

