Hur gör man affär med nån från Colombia så säkert som möjligt?

Se om han kan lägga upp den på ebay och att du köper den direkt därifrån med buy it now och sedan betala via paypal. Får du inte det, anmäler du säljaren och du får tillbaka pengarna. Finns garanterat någon parameter som kan knulla till det, men läs allt, läs det igen, och är det då grönt så kör på det.

Nu funkade ju inte detta alternativ, men säkert är det inte.

Skicka pengar, få inget tillbaka. Du anmäler säljaren till paypal som finner att, jodå, du har ju helt rätt, skickat deg, men inte fått något tillbaka. Paypal försöker ta tillbaka pengarna från säljarens konto, men si, där fanns det då inget att hämta, eftersom säljaren redan tömt skiten.

Det sämsta som händer säljaren är att han ligger back på sitt PP-konto (som går att skaffa ett nytt utan större problem) och får negativ feedback på sin ebay-profil.

Lång näsa.

Oj, det var minsan inte dåligt. Ska kolla upp vars killen bor.
Iofs hamnar jag nästan i samma situation där dina bekanta kan sno mig på pengarna..menmen... Jag ska kolla var nånstans han befinner sig.

Dominator rockarn.. Här är en bild med prislapp på en 06a i svensk butik, sånär som komplett.
Vad det gäller att handla från Amerikat så är en knappt använd 07a priset mindre än hälften än vad det är här hemma.

Edit: Fick svar nu från han. Han menar på att ebay och paypal inte funkar om man bor i Colombia ("the problem ive got using ebay is that PAYPAL dont work with my country only within US and some others but not my country...")
Hoppas nu på Ten-0:s relatives.

Edit 2: Som Ten-0 sa i ett PM, det luktar skumt då PAYPAL visst funkar i Colombia. Så jag skiter i det, börjar säljaren redan krångla på ett så tidigt stadium så känns det inte värt att dra in flera medhjälpare i det hela.

Får leta vidare efter säkrare säljare :)

Far ända in i baljan 72K för en sketen mountainbike å då får man inga trampor heller :dummer

Du får gå till en läkare och kolla upp ditt huvud! :mattias

Om du inte är mångmiljonär så måste det väll finnas 1000 andra roligare grejer att lägga pengarna på!

Nu funkade ju inte detta alternativ, men säkert är det inte.

Skicka pengar, få inget tillbaka. Du anmäler säljaren till paypal som finner att, jodå, du har ju helt rätt, skickat deg, men inte fått något tillbaka. Paypal försöker ta tillbaka pengarna från säljarens konto, men si, där fanns det då inget att hämta, eftersom säljaren redan tömt skiten.

Det sämsta som händer säljaren är att han ligger back på sitt PP-konto (som går att skaffa ett nytt utan större problem) och får negativ feedback på sin ebay-profil.

Lång näsa.

Som sagt, hört att det funkat, men som du skriver finns det alltid något som kan köra till det.

Far ända in i baljan 72K för en sketen mountainbike å då får man inga trampor heller :dummer

I SVERIGE ja. Plus att det aldrig är såvärst smart att köpa en ny komplett värstinghoj i butik. Ungefär som att köpa en superdator på OnOff när man kan bygga ihop den själv långt mycket billigare.

I det här fallet ville säljaren ha drygt 4400 dollars...

Oddjob, Impulsiv, jajamensan :tummenupp
Men för det kan man väl vilja ha en bra sak till att utöva sin hobby med? :tungan
Ungefär som att undra hur många här inne som kan utnyttja sina 07 R1:or till max.

Bifogat

• åre 029.jpg
    åre 029.jpg
    133 KB · Visningar: 107
Säljer de andra saker än bara kokain i Colombia?
Kokain, kaffe och bananer, I Sverige har vi fulsnus, bröstmjölk och stenhårda höstäpplen.

Till trådskaparen vill jag bara inflika att du garanterat hade blivit blåst, när man ser bilden så ser man ju t.o.m att någon klåfingrig jäkel redan varit där och meckat bort motorn.

/perris

Och skitigt! (min grabb och en jobbarkompis kunde inte hålla sig trots regn)

Skitigt? Man ser ju vilken färg deras kläder har... då är man inte skitig!

"Är du lerig?"

"Javisst, än du rå?" ;)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion