Hur går uppkörningen till?

BEEFnoodles

Planerar inför sommarens turer ;)
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
Har hört att dom ska göra om något i uppkörningen i år också?
Tack i förhand!
 
nix.... nästa år..... (fast de har jag hört i flera år, å de är ALLTID nästa år...) :hihi

Garagesväng, konbana, bromsprov, säkerhetskontroll och sen stads/trafik-körning.....
 
KvalitetsMiffo skrev:
nix.... nästa år..... (fast de har jag hört i flera år, å de är ALLTID nästa år...) :hihi

Garagesväng, konbana, bromsprov, säkerhetskontroll och sen stads/trafik-körning.....

Okej :) Men hur ser konbanan ut då?
 
BEEFnoodles skrev:
Okej :) Men hur ser konbanan ut då?

Om du har gjort teorin så har du förmodligen en bok med bild på hur den ser ut..... om inte så :va (söka??)


(edit: kan lägga upp en bild om jag nu hittar den....)
 
Padde skrev:
Vad ska man kunna till säkerhetskontrollen??

kolla bromsar, lampor, stötdämpare, hjullager, svinglager mm

finns stora och lilla kontrollen....
 
Sen är ju förslaget att istället för garagevändning så ska man kunna leda sin mc runt en bana. Man kan ju gissa hur många som kommer tappa hojen där :machinegu
 
Mr.Dna skrev:
Sen är ju förslaget att istället för garagevändning så ska man kunna leda sin mc runt en bana. Man kan ju gissa hur många som kommer tappa hojen där :machinegu


jo men då ska man inte ha hoj :kocko

den där jävla garagev. har ju ingen som helst verklighetsförankring... löjlig.
 
fredrik_wt skrev:
jo men då ska man inte ha hoj :kocko

den där jävla garagev. har ju ingen som helst verklighetsförankring... löjlig.

Menar du att man inte ska ha hoj om man skulle råka tappa den?? Det är ju ett misstag som hur många som helst har lyckats med (dock inte jag). Men jag håller med om att garagevändningen är totalt onödig.
 
fredrik_wt skrev:
jo men då ska man inte ha hoj :kocko

den där jävla garagev. har ju ingen som helst verklighetsförankring... löjlig.
Jag tycker den visar att man kan hantera hojjen på ett bra sätt.
Att man har en känsla för gas/koppling och att man har bra balans och allmän kontroll.

Tycker inte den ska tas bort.
 
MRX_Martin skrev:
Vilken hoj körde ni upp på?

Blir inte garagvändningen lite knölig med sporthoj? :va

Jag har 2 polare som körde upp med sporthoj, det gick utmärkt.... annat var det med den vingliga offroadaren jag lånade till uppkörningen... den var knölig... :gnissla
 
Jag körde upp på min Nsr -99 och med lite träning är det skitlätt. Var ute och körde idag första rundan sedan början på december och testade faktiskt gv:n och det var inga problem, den satt fortfarande perfekt, träning ger färdighet :tummenupp
 
Garagevändingen är ett ypperligt bevis på kontroll över hojen precis som Kazmur beskrev. Det är inga problem ifall man e vän med hojen! :fakta
 
om man inte kan köra garagesvängar så ska man vänta med att ta körkort.

har kört det både med motard, sporthoj och custum utan poblem.
 
Jag körde upp med en honda mtx, lätt som fan att göra gv med. :tummenupp
 
jag körde upp med skolans dtr -89, gick fin fint!.. garagevändnignen var det enklaste momentet i uppkörninen, att hålla nerverna i styr i stadskörning var däremot lite svårare... men de gick!... klarade t prov & uppk prov på första gången, no problemas! :tummenupp !!
 
Om garage-vändningen försvinner, vilket jag är ganska säker på, så är det väl inte förräns om två år. Tror jag...:)
 
Tänkt i sep 2005 att den ska vara borta, iallafall enligt min körskolelärare i somras men skit samma, jag har iallafall kört upp till mellan också med gv:n innan dess.. :banana
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top