Hur går uppkörningen till?

MRX_Martin skrev:
Vilken hoj körde ni upp på?

Blir inte garagvändningen lite knölig med sporthoj? :va
Det är nog lättast att klara en garagevändning med en offroad :)

Mr.Dna skrev:
Jag körde upp på min Nsr -99 och med lite träning är det skitlätt. Var ute och körde idag första rundan sedan början på december och testade faktiskt gv:n och det var inga problem, den satt fortfarande perfekt, träning ger färdighet :tummenupp

Gött, klarar du det klarar jag det, hehe... :tummenupp :D

Jag klarar det galant med moppen, inga problem så, använder gas/koppling o fotbroms, o styret i max hela tiden... Men sen gäller det bara att få över det till NSRen, men det ska inte vara några problem, bara jag komemr igång o börjar köra, o lär mig hojen.. :)

dtr`n som jag använde, var gv det lätaste momentet under uppkörningen, sen när det blev stads körnignen blev det dock svårare... (men det handlade mest om nerverna ;) ) det ska inte vara nå problem om du bara håller tungan rätt i mun, :tummenupp

RgOlsson skrev:
Var tog du dit körkort??
om du menar mig så tog jag det här hemma i kalmar..., det är mycket lättare att ta körkortet i en mindre stad än dom större.., både dom på trafikskolan och från vv är mer personliga än i dom större städerna, där ser dom din uppkörning som en ren rutinsak... ett tipps om du ska köra upp, gör det ute i "skogen", alltså en mindre stad.. :tummenupp

nicke skrev:
det är mycket lättare att ta körkortet i en mindre stad än dom större.., både dom på trafikskolan och från vv är mer personliga än i dom större städerna, där ser dom din uppkörning som en ren rutinsak... ett tipps om du ska köra upp, gör det ute i "skogen", alltså en mindre stad.. :tummenupp

Tror du har fel där.... bättre att köra i den stad där man hittar bäst så man känner vad alla enkelriktade vägar mm finns så är det lättare om tex VV-gubben säger "följ skyltarna till XXXXX"!!!! Dessutom hade min kusin det ganska bra när han körde upp i sthlm... började ute i förorten och åkte inåt stan så den största delen av tiden gick åt till motorväg mot centrum.....

KvalitetsMiffo skrev:
Tror du har fel där.... bättre att köra i den stad där man hittar bäst så man känner vad alla enkelriktade vägar mm finns så är det lättare om tex VV-gubben säger "följ skyltarna till XXXXX"!!!! Dessutom hade min kusin det ganska bra när han körde upp i sthlm... började ute i förorten och åkte inåt stan så den största delen av tiden gick åt till motorväg mot centrum.....
visst visst, där har du helt rätt, men dom flesta som bor i storstäder kan också hur dom mindre städerna runt om är också.... vad jag syftar på är att vv gubabarna utanför städerna är mer personliga än i storstäderna... men det ska inte vara nå problem ändå... :tummenupp

MRX_Martin skrev:
Gött, klarar du det klarar jag det, hehe... :tummenupp :D

Jag klarar det galant med moppen, inga problem så, använder gas/koppling o fotbroms, o styret i max hela tiden... Men sen gäller det bara att få över det till NSRen, men det ska inte vara några problem, bara jag komemr igång o börjar köra, o lär mig hojen.. :)

Gör som jag måla upp lite linjer på asfallten utanför huset å träna!!
går skitlätt efter nåra vändor!

Äntligne!

har börjar med kortet idag =D
hade min första teori lektion!
O det bästa med skolan är, om jag skulle kugga på mitt första teori prov så så bjuder dom på andra försöket =D
Visst det är väll mer som är bra, men men!
Bara hoppas det går bra!
:)

BEEFnoodles skrev:
har börjar med kortet idag =D
hade min första teori lektion!
O det bästa med skolan är, om jag skulle kugga på mitt första teori prov så så bjuder dom på andra försöket =D
Visst det är väll mer som är bra, men men!
Bara hoppas det går bra!
:)

haha, skojar du? Snacka om konstig marknadsföring...

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8