Hur fungerar tjejer?

CayLe skrev:
Finns det något pris att kamma hem om man skulle skriva en fungerande instruktionsbok om tjejer som det finns för en eventuell evighetsmaskin?

ingen idé att du försöker... som jag skrev tidigare så kommer det bli en "never ending story!"

korvgubbe skrev:
Tycker det här sammanfattar det rätt bra:

http://www.snabbstart.com/film/adam-ferrara---standup.aspx

...huvudet på spiken!

:lol Klockren måste jag säga :rofl

Bikerbitch skrev:
Nej. Såvida det inte räknas att man får stake varje dag...

Såg Cayles svar efter att jag hade svarat. Trodde inte han menade killarna för det skrev han inte specifikt. Vilken syförening är du med i förresten?

Jag inser att jag inte bhöver svara nå här då du redan svart de mesta av de jag skulle ha sakt :tummenupp Tur att en del tjejer är lite smartare i allafall ;)

CayLe skrev:
Av att läsa mina frågor så framstår jag som totalt dum i huvet och efterbliven, men så är inte fallet. Jag har kommit fram till svar på de flesta av mina frågor på egen hand men det känns skönt att få det bekräftat av andra oxå så att jag inte har några vanföreställningar. Men jag har svårt att smälta att någon kan ledsna om man är för snäll? Det känns lite ologiskt. Fast, logik och känslor går inte direkt hand i hand...

I grund och botten så är väll det så att en del killar och tjejer tror sig gilla en person och tycker det är jätte bra men efter ett tag inser dom att dom inte har något eget liv och då lessnar dom...men om nu den person som ställt upp mycke att göra det och gör lika mot sin partner så brukar det bli att personen ändrar sig och hör av sig...alltid bra å ta och komunisera och se vad vill vi är vi på väg åt samma håll eller ska vi gå åt varsit håll här och nu...

Tror inte du är nån toffel bara en snäll kille som gör det han kan för den han är kär i/ älskar. Fportsätt med det för för eller senare hittar du kvinnan som värde sätter allt du gör och du ska se att du får säkert lika mycke tillbaka.

CayLe skrev:
Jag menar alltså att tjejen fräser rätt ut "Det ska du veta", det verkar vara ganska vanligt. Varför betér sig så många tjejer så?

Har jag funnit den enda tjejen i världen som inte vill kommunicera utan håller allt inom sig? Jag försöker verkligen prata men det är lönlöst...
Sitter i samma båt.. vägrar prata.
Så du är ej ensammen, känner igen mig på mycket du skriver.

Tyvär tror jag att vi är för snälla på fel sätt. :huvet
Sen att man tycker om dem så mycket gör inte saken bättre, försök att ta dig ifrån och kom på andra tankar.
Det är tufft och jobbigt, se till att du har en vän som hjälper dig. Om det skall vara ni 2 då visar det sig.

Kämpa på (det försöker jag)

Willmar skrev:
Sitter i samma båt.. vägrar prata.
Så du är ej ensammen, känner igen mig på mycket du skriver.
Tyvär tror jag att vi är för snälla på fel sätt. :huvet
Sen att man tycker om dem så mycket gör inte saken bättre, försök att ta dig ifrån och kom på andra tankar.
Det är tufft och jobbigt, se till att du har en vän som hjälper dig. Om det skall vara ni 2 då visar det sig.
Kämpa på (det försöker jag)

Energitjuvar. Det låter ruskigt jobbigt sånt där, att behöva kämpa i ett förhållande om ena parten ändå inte är med o spelar på samma spelplan. Varför vägrar hon att prata, hon borde ju ha en anledning till det iallafall.

Bikerbitch skrev:
Energitjuvar. Det låter ruskigt jobbigt sånt där, att behöva kämpa i ett förhållande om ena parten ändå inte är med o spelar på samma spelplan. Varför vägrar hon att prata, hon borde ju ha en anledning till det iallafall.

Haha inte lätt :tungan
Hon har för mycket att göra med skolarbete.
Sen att hon tränar, träffar den ena och den andra på kaffe m,m hör tydligen inte hit :va
Sen om jag ringer (inte för att hon orkar svara jämt)för att höra hur hon mår m,m och sen frågar vill du träffas? prata? säger hon... orkar inte/ hinner inte, vet inte....
Själv vill man ju bara ha ett sketet enkelt svar..

Men nu har jag med hjälp av kompisar, kommit över det värsta.
skall hålla mig undan, och inte bry mig så mycket.

Jag vet hur tjejer funkar, fast jag har lovat att inte säga nåt. Så tyvärr, ni får ta reda på 'et själva.

CayLe skrev:
*Edit* Kanske ska tillägga att jag i princip nästan alltid har tid över då jag är arbetslös? :rolleyes:

Personlig fråga, men har du det gott ställt trots det? Många tjejer klarar inte av när killen har något annat än rejält mycket mer stålar än vad de har. Sorgligt men sant.

Last edited:
Willmar skrev:
Haha inte lätt :tungan
Hon har för mycket att göra med skolarbete.
Sen att hon tränar, träffar den ena och den andra på kaffe m,m hör tydligen inte hit :va
Sen om jag ringer (inte för att hon orkar svara jämt)för att höra hur hon mår m,m och sen frågar vill du träffas? prata? säger hon... orkar inte/ hinner inte, vet inte....
Själv vill man ju bara ha ett sketet enkelt svar..
Men nu har jag med hjälp av kompisar, kommit över det värsta.
skall hålla mig undan, och inte bry mig så mycket.

Hur gammal är hon egentligen?

Bikerbitch skrev:
Hur gammal är hon egentligen?
23 år
Man kan nog fortsätta i oändligheten med att fråga sig svar man ej kan få. :va :tungan
Men men behövs väl ej ordas mer.
Mest visa att skribenten inte var ensam om att ha det så.

Killarnas förbannelse är;

Du klarar dig så länge du träffar tjejjer du egentligen inte bryr dig om. Har du inga djupare känslor vill hon ha dig & så vidare, MEN så fort du blir kär & visar att du behöver henne så är det KÖRT! Det kan ta några veckor, några månader eller till och med år, (beroende på hur ond hon är) men tro mig, i slutändan blir du dumpad, ett nervrak & gör helt galna grejjer du aldrig trodde du skulle kunna göra...

Det positiva är att du förmodligen repar dig men då kommer nästa...och nästa.

:tummenupp :näsblod

Henken skrev:

Du klarar dig så länge du träffar tjejjer du egentligen inte bryr dig om. Har du inga djupare känslor vill hon ha dig & så vidare, MEN så fort du blir kär & visar att du behöver henne så är det KÖRT! Det kan ta några veckor, några månader eller till och med år, (beroende på hur ond hon är) men tro mig, i slutändan blir du dumpad, ett nervrak & gör helt galna grejjer du aldrig trodde du skulle kunna göra...

Haha klockrent :D :tummenupp

Henken skrev:

precis så ja :tummenupp

Henken skrev:

WORD :tummenupp

Är det här vanligt bland tjejerna? Ska man inte vara snäll mot dem?

Ja
Nej

............

Kakan sa:

"Tror inte du är nån toffel bara en snäll kille som gör det han kan för den han är kär i/ älskar. Fortsätt med det för för eller senare hittar du kvinnan som värde sätter allt du gör och du ska se att du får säkert lika mycke tillbaka."

Det är ingen ide att fortsätta vara snäll för du kommer aldrig att hitta en kvinna som värdesätter det, åtminstone inte i längden. Du kommer heller inte att få lika mycket tillbaka.

Enda chansen är att vara ett arrogant ärkesvin (eller åtminstone låtsas) och om du hittar en tjej som står ut med det så är du nära sanningen.

Summa: Det är helt lönlöst att vara en snäll kille för även om en tjej verkar gilla det i början så kommer hon förr eller senare att tycka att du är en mespropp. Behöver jag säga att tjejer inte gillar mesproppar?

// P

Att tjejer är lustiga är väl ingen nyhet direkt.

En tjej som jag träffade för runt ett år sen är ett exempel. Vi har väl klickat rätt bra med personligheterna, och brukar höras vid ganska ofta.

Nyligen sa jag till henne att jag var filmsugen, och frågade henne om hon ville följa med på bio. "Ja, det kan jag väl, men inte dejt", svarade hon.

"Det är lugnt. Jag har inga romantiska avsikter med dig, det vet du", sa jag. Jag var väl lite putt över att bli nobbad utan att jag ens gjort något. Jag hade inte ens sett det hela som en dejt. Jag har till och med sagt att jag inte känner för att dejta eller ragga på ett tag, till henne

Nu kommer det roliga: Hon har inte pratat med mig sen dess, förutom lite kort på en gemensam kompis födelsefest.

Det är sånt här skit som avskräcker mig från kvinnor.

Det är fan bara att ni ska se så bra ut..

:näsblod

Tjejer är helt omöjliga att förstå sig på, jag har varit tillsmmans med min flickvän i 2 år nu och hon kan bli tjurig över vad som helst och länge, gärna jätte länge och vägra säga vad som är fel, sen när man har kämpat i flera timmar med gnäll och tjat så får man svar som " Det borde du veta!" , " Jag var inte tjurig, men nu har du fått mig på dåligt humör för att du tjatade så jag vill att du går nu! " , " Gissa 5 gånger ". Eller så skickar hon det via kompisar, förövrigt så tycker jag inte om hennes kompisar det minsta.

Så du är inte den ända, men vad gör man inte när man är kär? :fyllisar

kanske dags att beställa en uppblåsbar :tuttar
Kan man ta fram då suget blir för stort :tungan sen stoppar man undan den. Inga klagomål eller ledsna känslor.

Tänk om man gillar den skarpt, och den går sönder :va

Nyheter
Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Back