powerglide
Glad amatör
Varför behöver vi fler yngre? Egentligen?
För att de gamla blir ännu äldre och till slut trillar av pinn :fatta

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Varför behöver vi fler yngre? Egentligen?
Fattar inte varför folk gnäller om att hojkort är dyrt, jag tog mellankort 2010 kostade mig totalt 6000~kr, tog 2 körlektioner och 150mil körde jag o farsan, 2011 tog jag tungkortet, blev bara en uppkörning 1700kr
men ja billigare risk 2:a hade man ju önskat, nu kostade min bara 2800kr, finns körskoler som tar 3500+, men sänk risk2:an till 1500kr och risk1:an 500kr.
När jag körde risktvåan för ca 8 månader sen så fick vi pröva att bromsa, åka i en kurva och en konbana.
Det var ca 12 pers där också så man betalade i 2800 kr i princip bara för att missa en skoldag, bli blött av regn, åka bil i 2 timmar, köra i en sväng och bromsa lite (ca 4-6 gånger var).
Precis det de ska lära ut på helt vanliga lektioner.
Riskettan va också jävligt löjlig, precis som ovanstående säger så pratar de om att man inte får köra full.
Risktvåan =2800
Riskettan=800
= 3600 kr
Nehh....
Jag förstår inte vad som är krångligt med utbildningarna.
90% av de jag träffat som tycker risk ettan / tvåan är onödiga ska helst inte köra hoj alls.
Jag lärde mig massor på risktvåan, och hade riktigt kul runt alla konor och grejer.
de är ingen dum ide peter pan. vi måste ju se till att den yngre generationen (som mig) tar mc kort
. de har blivit komplicerat att ta mc kort i dagens läge, risk 1,2 är ju löjlig. alla vet att man inte får köra för fort,kör på fyllan etc. tycker risk 1,2 är over kill.
mvh,johan
-Tips & TrixOm vi skissar vidare på ett nytt forum för de som vill skaffa hojkort, hur ska forumet byggas upp?
Om vi kallar forumet "SKAFFA HOJKORT - SÅ GÖR DU! "
Undertrådar;
- Att ansöka om hojkort.
- Att köra med trafikskola
- Att köra privat
- Första hojen - och vad passar att köra upp på?
- ????
- ????
Kom med fler lämpliga (och seriösa) undertrådar för de som behöver veta. Bygg vidare på mitt inlägg här o ta bort "Quote" så vi bygger tillsammans.
Trenden att ta både a- och b- kort har ju minskat i minst 10- 15 år och huvud orsaken är kostnader såväl för att ta ett körkort som att äga ett fordon har ökat. Det har tillkommit många moment i utbildningarna som fördyrat dem samt att man lade på moms på körkortsutbildningarna 1997. I ett slag blev det 25% dyrare. Man kan nog säga att det har blivit lite av en klassfråga att ta körkort idag.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |