"Hur får vi fler unga att åka hoj"

Hur får vi fler unga att börja knarka?

Seriöst så är hojåkning inte lika sund aktivtet som att t.ex jogga. Hojåkning är förenat med stora risker så jag ser ingen anledning till att värva in fler människor till en sådan aktivitet bara för att jag själv gillar hojar.

Jag är knäskadad, saknar en tå, trasig axel, men jag är ändå lyckligt lottad jämfört med de som kört ihjäl sig. Förvisso skulle inget av detta få mig att sluta köra men jag ser ingen poäng med att lura med andra. Finner dom glädje i frimärkssamling så varför ska jag lura dom till att åka MC?

Och ni som övertalar era nära och kära att börja köra hoj. Har ni reflekterat över hur ni kommer känna er ifall denna person avlider på hojen? Jag skulle inte vilja vara i den sitsen, men det är ju jag det och ni kanske resonerar annorlunda, fine.

Seriöst så är hojåkning inte lika sund aktivtet som att t.ex jogga. Hojåkning är förenat med stora risker så jag ser ingen anledning till att värva in fler människor till en sådan aktivitet bara för att jag själv gillar hojar.

Jag är knäskadad, saknar en tå, trasig axel, men jag är ändå lyckligt lottad jämfört med de som kört ihjäl sig. Förvisso skulle inget av detta få mig att sluta köra men jag ser ingen poäng med att lura med andra. Finner dom glädje i frimärkssamling så varför ska jag lura dom till att åka MC?

Och ni som övertalar era nära och kära att börja köra hoj. Har ni reflekterat över hur ni kommer känna er ifall denna person avlider på hojen? Jag skulle inte vilja vara i den sitsen, men det är ju jag det och ni kanske resonerar annorlunda, fine.

Ska man resonera så här så kan man lika gärna låsa in sina nära o kära. För du vet väl att åka bil, flyga flygplan och ta en söndagspromenad på trottoaren är "livsfarligt" också?

Att göra en avdelning för blivande hojåkare är kanon! En bra hjälp på traven och man kan nog få mycket motivation genom att läsa där.
Annars tycker jag det är rätt löjligt med folk som säger att det är "nästan omöjligt" att ta MC-kort. Har man motivationen så klarar man det utan problem. Behövs det pengar kan man alltid jobba extra på något sätt, behöver man träna mera så tränar man bara mera. En del verkar jämföra A-behörighet med irak-kriget.

de är ingen dum ide peter pan :tummenupp. vi måste ju se till att den yngre generationen (som mig) tar mc kort:yoparty. de har blivit komplicerat att ta mc kort i dagens läge, risk 1,2 är ju löjlig. alla vet att man inte får köra för fort,kör på fyllan etc. tycker risk 1,2 är over kill.

mvh,johan

Alla vet men ändå så kan jag namnge några som gör det..... riskutbildningarna är dock för dyra tycker jag! mitt kort landade på 9000 vilket inte är jättedyrt via trafikskola men 9000 för en ungdom är tungt att stå för själv!

Jag hade antagligen inte känt så värst mycket skuld alls över det faktiskt. Bara saknad över någon jag tyckte om...
Fast jag vet inte hur jag hade reagerat, eftersom att det aldrig hänt. Jag är den enda i familjen och vänskapskretsen med hojkort.

den stora frågan vill vi verkligen ha en massa ungt blod här som bara ställer en massa frågor och startar dumma trådar? (typ som jag)

Just du bevisar själv varför man ska gå risk 1 samt risk 2.

jag tycker sånt är onödigt. de krävs bara sunt förnuft, gå på avrostningen som smc har lite överallt i landet på våren. sedan följa gällande regler.

alla har vi olika åsikter vilket är bra:)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman