Hur dum får man bli?

Jag antar att du saknar en professur i düska och arabiska

Jo visst, översätta ordagrant går väl bra.
Men nu pratade jag om vedertagna uttryck.

Dessutom är jag väl inte direkt känd för att vara seriös? :rolleyes:

Jag tycker bara det är tanklöst och dumt att köra i shorts och T-shirt, mer än så orkar jag inte bry mig. Människor gör som fan dom vill oavsett vad man själv tycker att dom borde göra.

Ska jag på en snabb och kort tur i hög värme (25+) så kanske jag skippar rejäla åkar-byxor och bara tar ett par jeans. Ryggskyddet kan jag också skippa för det blir förbannat varmt om ryggen. Men i övrigt har jag alltid superunderställ, tjockare tröja eller T-shirt under, skinnjacka, hjälm, halsskydd samt ordentliga handskar och skor.

Alla övriga situationer är det full mundering som gäller.

Better safe than sorry.

Last edited:
Men oj vilken duktig kille...
Lägg ner för helvete!
Han får väl köra som han vill med VEM han vill oavsett om hon ser ut att va hans dotter eller inte.

Det är upp till var och en om dom vill köra utan skydd.
Orkade inte läsa hela tråden pga av den larviga reaktionen, ja jag tycker den är larvig som fan.

Ok att man kan tänka, fan den där jäveln höjer mina premier (kanske) men att hetsa upp sig sååå jävla mycket och leka moralKÄRRING får mig att undra om du verkligen hör hemma bland vanligt folk....

Gör du själv allt rätt i livet??
Är så jävla trött på alla som tittar över staketet och klagar på grannen blablabla

Jag körde hoj i morse i enbart hjälm och skjorta. I typ 180 gjorde det ont när kragarna fladdrade mot halsen i södra länken-tunneln.
Sluta vara så skitnödiga och låt folk ta konsekvenserna av sitt handlande.

åfan då var det nog något mer som fladdrade i 180 om du bara hade skjorta och hjälm på dig ;D:nicka

....
Dessutom och återigen. Hur fan kan det vara coolt att bragga om att man dragit på slangen i 200 (gärna från farbror blå) och sedan vara åt helvete att cruisa i kortisar i 70-90. Ett skinnställ är inte värt ett skit i de farterna ändå i riktig trafik.

Nu kan ni få dissa mig, skönt att skriva av sig iaf :D

Vem har påstått att ovanstående är coolt?
Om du kör omkull i 70-90 utan ställ i kortisar gör du illa dig något grymt. Vågar påstå att du klarar dig hyfsat i ett ställ om du kanar på asfalt i dessa hastigheter.

Förstår inte varför vissa sätter likhetstecken mellan att kritisera ett beteende som är dumt och den kollektiva massan.
Många tycker uppenbarligen att det är dumt att åka i kortbyxor och att dom som gör det får skylla sig själv. Att påpeka det dumma i detta är lika med att omyndigförklara sig själv.

Visst finns det dubbelmoral, jag kör för fort ibland. Ibland stannar jag inte ordentligt stilla vid stopptecken. Detta gör många. Skulle någon påpeka det tokiga i detta så accepterar jag det. Har inte jag då rätt att tycka att något är dumt för att jag inte är helt laglydig? Nu får vissa ge sig....

Jag tycker att det är dumt att köra i kortbyxa, t-tröja och hjälm. Skjutsar denne någon en ung tjej, också utan skydd, då tycker jag det är tillräckligt dumt för att skriva en tråd om saken.

Min fråga var hur ni andra resonerade och att om det varit min kompis hade jag påtalat hur korkad han vore.
Jag ville inte veta vad ni tyckte om jag hade åkt efter honom eller om det var en bra grej om jag gjort så.
En del tolkar texten som fan själv läser bibeln!

Saker som kostar skattebetalare men går egentligen att undvika, ingen ordning men vi börja med det VÄRSTA!!!!

1. Köra utan skydd - Kostar sjukvård
2. Dricka och trilla - Kostar sjukvård
3. Röka (cancer) - Kostar sjukvård
4. Fet mat - Kostar sjukvård
5. Köra för snabbt o trilla - Kostar sjukvård / Försäkringsbolag
6. Wheela - Kostar sjukvård / Försäkringsbolag
7. Kasta skräp på gatan - Kostar renhållnng
8. Inte erkänna trafikförseelse - Kostar rättssystemet
9. Köra fordon i onödan - Kostar renhållning / vägverket
10. fyll på....

Saker som kostar skattebetalare men går egentligen att undvika, ingen ordning men vi börja med det VÄRSTA!!!!

1. Köra utan skydd - Kostar sjukvård
2. Dricka och trilla - Kostar sjukvård
3. Röka (cancer) - Kostar sjukvård
4. Fet mat - Kostar sjukvård
5. Köra för snabbt o trilla - Kostar sjukvård / Försäkringsbolag
6. Wheela - Kostar sjukvård / Försäkringsbolag
7. Kasta skräp på gatan - Kostar renhållnng
8. Inte erkänna trafikförseelse - Kostar rättssystemet
9. Köra fordon i onödan - Kostar renhållning / vägverket
10. fyll på....
Att fyll på kom så långt ner på listan verkar märkligt?
Risken att det går på tok ökar ju efter att man fyllt på för många gånger.
Borde ligga typ topp tre eller nåt.

Last edited:
Han gjorde ju inget som var mot lagen? Varför gnälla? Har du tråkigt?:tummenupp

Killen höll sig inom lagens råmärken, låt det vara med det. Kan inte begripa detta ständiga moraliserande över vad andra gör - i alla fall inte så länge folk håller sig inom lagen.

Du säger du kör för fort ibland. Det är faktiskt inte ens lagligt, eller hur? Försök åtminstone gömma dubbelmoralen lite snyggare.

Sen kan jag faktiskt hålla med om att det är bra med skydd. Jag kör själv nästan jämt fullt påbyltad... dock inte alltid. Jag har åkt och handlat, tagit en liten tur kvarteret runt osv utan stället. Antagligen är jag väl ungefär så dum som man kan bli... :tungan

Last edited:
Nu när ändå ämnet är uppe kan jag utlysa en varning för att köra i shortsåtskjorta när man ligger bakom en lastbil full med sand och grus. :blästrad

Detta är sverige gott folk, finns ett gammalt ordspråk som alla i sverige borde följa. Fan så gött det skulle vara, ingen som gnäller på en så fort man gör något nån inte gillar.

"Sköt dig själv och skit i andra."

:Bugar

Orka bry sig om vad andra har på sig. Kanske dags att starta en MC-modeblogg och konkurrera ut bimbobrudarna?

"17 juli 2009
Azzå idag såg jag värsta puckot likzommmm typ, han körde utan skinnställ!!!!!!!!!11!!!!!!!11!!11!!
:död:(:3freak:dummer:zpy:rodnar:tummenner:censored:finger:hördu:kulspruta:machinegu:pangihuve"

Fan vilken patetisk klick man tillhör. Hoppas verkligen inte andra grupperingar i samhället läser här för då vågar man väl snart inte visa sig ute.

Undrar om liknande diskussioner pågår i andra forum:

Zatsy:
Fy faaaan vilka idioter, idag såg jag tre personer utan bilbälte på väg hem från jobbet..........
En snubbe körde utan bakåtvänd bilstol, såna borde skjutas............

Raggarbil.se:
Nu får det vara nog, på raggarsvängen igår spelades det jättehög musik och söps i bilarna. Ni vet väl att hög musik kan ge hörselskador. Nu får det vara nog.......

Nej jag tror inte det. Slappna av lite nu för fan.

Låt dom sköta sitt för fan.. Det finns ingen lag på att ha skinnställ.

Sedan när det händer en olycka och de ligger på sjukhus i ett år så kostar det oss skattebetalare en hel del pengar.....och då är det inte enbart försäkringspengar det går åt, utan en hel del av vårdens resurser som skulle ha behövts bättre någon annanstans än att lägga på egoistiska , korkade sk mänskliga enheter....

Tycker du så om rökare också? Eller annat folk som gör onyttiga saker..

Last edited:
Vem har påstått att ovanstående är coolt?
Om du kör omkull i 70-90 utan ställ i kortisar gör du illa dig något grymt. Vågar påstå att du klarar dig hyfsat i ett ställ om du kanar på asfalt i dessa hastigheter.

Förstår inte varför vissa sätter likhetstecken mellan att kritisera ett beteende som är dumt och den kollektiva massan.
Många tycker uppenbarligen att det är dumt att åka i kortbyxor och att dom som gör det får skylla sig själv. Att påpeka det dumma i detta är lika med att omyndigförklara sig själv.

Visst finns det dubbelmoral, jag kör för fort ibland. Ibland stannar jag inte ordentligt stilla vid stopptecken. Detta gör många. Skulle någon påpeka det tokiga i detta så accepterar jag det. Har inte jag då rätt att tycka att något är dumt för att jag inte är helt laglydig? Nu får vissa ge sig....

Jag tycker att det är dumt att köra i kortbyxa, t-tröja och hjälm. Skjutsar denne någon en ung tjej, också utan skydd, då tycker jag det är tillräckligt dumt för att skriva en tråd om saken.

Min fråga var hur ni andra resonerade och att om det varit min kompis hade jag påtalat hur korkad han vore.
Jag ville inte veta vad ni tyckte om jag hade åkt efter honom eller om det var en bra grej om jag gjort så.
En del tolkar texten som fan själv läser bibeln!

Det enda jag kan hålla med om är att det är cp att skjutsa ungar på hoj utan ordentliga skydd, de har ingen möjlighet att välja. I övrigt står det mig fritt att blåsa av mig skallen om jag så önskar (givet att ingen annan blir träffad förstås).

Dom höjer ju inte premierna ens med 50 öre så länge de inte krockar.
Så att idiotförklara folk för något som inte ens har hänt är ju rätt så ytligt.

På tal om att höja premier så kan jag tänka mig säkert 30 andra faktorer och beteenden som är större volym-mässigt.

Klart jag vet att premierna inte höjs så länge inget händer men när/om ngt händer så blir t.ex. den ev. eftervården betydligt dyrare.
Varje människa tar ansvar för sitt eget liv. Så jag bryr mig inte om hur ngn annan mcförare är klädd mer än att jag tycker att personen i fråga är en idiot som inte värderar sitt eget liv högre. Hey, it´s a free world! :rolleyes:

Klart jag vet att premierna inte höjs så länge inget händer men när/om ngt händer så blir t.ex. den ev. eftervården betydligt dyrare.
Varje människa tar ansvar för sitt eget liv. Så jag bryr mig inte om hur ngn annan mcförare är klädd mer än att jag tycker att personen i fråga är en idiot som inte värderar sitt eget liv högre. Hey, it´s a free world! :rolleyes:

Det är fritt fram att tycka folk är idioter, sådär tänker jag varje gång jag ser någon köpa cigg, eller tända en cigg. Men inte fan ska jag bry mig om det sålänge jag inte får röken på mig.

Likadant med en fetknopp som ivrigt famlar efter en familjepåse fettochips i snabbköpet. Ska väl jag skita i.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back