Klart att alla har rätt till att leva sitt eget liv...innom rimliga gränser så länge det inte påverkar någon annan. Och jag tänker inte på om du kör ngn km eller så. Det här är frågan om 2-3 mil på hoj, på 90-vägar med andra trafikanter. Ok, han kanske körde sakta och väldigt trafiksäkert men det finns andra trafikanter som har huvet under armen.
Visst, det han gjorde just då påverkade inte mig eftersom han antagligen inte klotade.
Jag vet naturligtvis inte hur tjejen tänkte. Däremot tyckte jag hon såg ung ut och killen såg ut att mycket väl kunna vara hennes pappa. Men det behöver ju inte vara så..ursäkta i så fall den tankegången.
Tänk ett steg till och fundera över hur det kan påverka andra så är det uppenbart att hans risktagande ökar försäkringspremier, hans risktagande är bl.a det som gör att kostnaderna för samhället nu läggs på våra försäkringspremier.....som exempel bara.
De flesta här är irriterade över försäkringspremierna, tänk efter lite. En annan sak är hur sporthojsåkarna utmålas i media och andra grupper.