Dreggel
Alltid politiskt inkorrekt
Jag antar att du saknar en professur i düska och arabiska
Jo visst, översätta ordagrant går väl bra.
Men nu pratade jag om vedertagna uttryck.
Dessutom är jag väl inte direkt känd för att vara seriös?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag antar att du saknar en professur i düska och arabiska
Jag körde hoj i morse i enbart hjälm och skjorta. I typ 180 gjorde det ont när kragarna fladdrade mot halsen i södra länken-tunneln.
Sluta vara så skitnödiga och låt folk ta konsekvenserna av sitt handlande.

....
Dessutom och återigen. Hur fan kan det vara coolt att bragga om att man dragit på slangen i 200 (gärna från farbror blå) och sedan vara åt helvete att cruisa i kortisar i 70-90. Ett skinnställ är inte värt ett skit i de farterna ändå i riktig trafik.
Nu kan ni få dissa mig, skönt att skriva av sig iaf![]()
Att fyll på kom så långt ner på listan verkar märkligt?Saker som kostar skattebetalare men går egentligen att undvika, ingen ordning men vi börja med det VÄRSTA!!!!
1. Köra utan skydd - Kostar sjukvård
2. Dricka och trilla - Kostar sjukvård
3. Röka (cancer) - Kostar sjukvård
4. Fet mat - Kostar sjukvård
5. Köra för snabbt o trilla - Kostar sjukvård / Försäkringsbolag
6. Wheela - Kostar sjukvård / Försäkringsbolag
7. Kasta skräp på gatan - Kostar renhållnng
8. Inte erkänna trafikförseelse - Kostar rättssystemet
9. Köra fordon i onödan - Kostar renhållning / vägverket
10. fyll på....

"Fegis. Jag har kört utan hjälm ibland.hade hjälm varit frivilligt så hade jag struntat i den med ibland.
Sedan när det händer en olycka och de ligger på sjukhus i ett år så kostar det oss skattebetalare en hel del pengar.....och då är det inte enbart försäkringspengar det går åt, utan en hel del av vårdens resurser som skulle ha behövts bättre någon annanstans än att lägga på egoistiska , korkade sk mänskliga enheter....
Vem har påstått att ovanstående är coolt?
Om du kör omkull i 70-90 utan ställ i kortisar gör du illa dig något grymt. Vågar påstå att du klarar dig hyfsat i ett ställ om du kanar på asfalt i dessa hastigheter.
Förstår inte varför vissa sätter likhetstecken mellan att kritisera ett beteende som är dumt och den kollektiva massan.
Många tycker uppenbarligen att det är dumt att åka i kortbyxor och att dom som gör det får skylla sig själv. Att påpeka det dumma i detta är lika med att omyndigförklara sig själv.
Visst finns det dubbelmoral, jag kör för fort ibland. Ibland stannar jag inte ordentligt stilla vid stopptecken. Detta gör många. Skulle någon påpeka det tokiga i detta så accepterar jag det. Har inte jag då rätt att tycka att något är dumt för att jag inte är helt laglydig? Nu får vissa ge sig....
Jag tycker att det är dumt att köra i kortbyxa, t-tröja och hjälm. Skjutsar denne någon en ung tjej, också utan skydd, då tycker jag det är tillräckligt dumt för att skriva en tråd om saken.
Min fråga var hur ni andra resonerade och att om det varit min kompis hade jag påtalat hur korkad han vore.
Jag ville inte veta vad ni tyckte om jag hade åkt efter honom eller om det var en bra grej om jag gjort så.
En del tolkar texten som fan själv läser bibeln!
Dom höjer ju inte premierna ens med 50 öre så länge de inte krockar.
Så att idiotförklara folk för något som inte ens har hänt är ju rätt så ytligt.
På tal om att höja premier så kan jag tänka mig säkert 30 andra faktorer och beteenden som är större volym-mässigt.
Klart jag vet att premierna inte höjs så länge inget händer men när/om ngt händer så blir t.ex. den ev. eftervården betydligt dyrare.
Varje människa tar ansvar för sitt eget liv. Så jag bryr mig inte om hur ngn annan mcförare är klädd mer än att jag tycker att personen i fråga är en idiot som inte värderar sitt eget liv högre. Hey, it´s a free world!![]()
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026