GSXR1100R
The older i get the faster i was
Bakbroms i sväng kan ju va jättefarligtKawa Tina skrev:Jag bromsar 80% fram 20% bak vid hård inbromsning på rak sträcka. Om jag måste bromsa i sväng så försiktigt bara bakbroms och motorbroms.
Kawa Tina

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bakbroms i sväng kan ju va jättefarligtKawa Tina skrev:Jag bromsar 80% fram 20% bak vid hård inbromsning på rak sträcka. Om jag måste bromsa i sväng så försiktigt bara bakbroms och motorbroms.
Kawa Tina

Förebild? Med den konvalecensberättelsen? Snarare ett skräckexempel.GSXR1100R skrev:www.klantskalle.du hur har du kunnat bli så gammal med den körstilen![]()
Inser du inte hur många moppefuckos som tycker att du är en förebild, dom kommer genast att slänga sig in i första bästa stolpe för att va lika cool som gubb-valmers, mogna lite nu i din körstil![]()
På vadå, att gamla gubbar som du inte ska köra sporthoj på gatanvalmers skrev:Förebild? Med den konvalecensberättelsen? Snarare ett skräckexempel.

Pilsner skrev:Testa att köra runt i en cirkel, jämn gas, sitt kvar på samma plats på hojen och testa med att trycka på bakbromsen. Testa sedan samma med motorbroms och jämför skillnaden. -Detta går att använda "där ute"

oscar skrev:Vet inte om jag missförstått, men hur kör man i en cirkel med motorbroms?![]()

Ja, avgasbromsen är fullt tillräcklig på lastbilar.t-rex skrev:La cykeln i våras. Kollade iofs allt innan jag åkte vidare, men det tog ett par veckor innan jag insåg att jag slagit av bakbromspedalen...
Så jag får nog säga att jag använder fram mest...
valmers skrev:Ja, avgasbromsen är fullt tillräcklig på lastbilar.
HW skrev:Vad som är viktigare än bakbroms eller inte är armarnas läge!!!! Allt för ofta ser man förare som bromsar med böjda armbågar...ajja bajja! Den förklaringen tar vi en annan dag!
. |
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem
WP har länge varit synonymt... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
MC-Mässan närmar sig!
På årets stora motorcykelmä... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |