Hotande Utlänningar/Vart är landet på väg?

Status
Ej öppen för fler svar.
hållundan skrev:
Tjänsteposter som inte behövs?

Utveckla, gärna.

Min förklaring är att skattepengarna går till fel saker, varför ska Stefan Holm med flera få våra skattepengar för att dom är bra på idrott?
Varför får då inte Peter Solberg skattepengar? Han är ju asbra i rally...

Näe, ingen av dom ska ha ett öre, pengarna får dom väl tjäna själv precis som alla andra.

korvgubbe skrev:
...om 95% av de man umgås med tillhör någon av alla våra korthåriga, kängförklädda sammanslutningar är det en högst rimlig siffra!

nä umgås inte med rasister :kocko vanliga människor allt från 17 och uppåt...

Chris Ash skrev:
Markus är den halaste ålen av alla att diskutera med. Han har inte bemött många inlägg öht under hela SH:s historia.

Nu är du orättvis. Han kom med ett svar i går. Ville inte förklara men det verkade som han nästan närmade sig en presentation av vad han tycker.

Titta!? Nästan...

Markus skrev:
Nej, knappast ekonomin heller. Att alla i dessa gäng skulle ha så risigt med $ att de kvalar in under fattigdomskategorin finner jag otroligt.

V-Ä-R-D-E-R-I-N-G-A-R

Messiah skrev:
hahaha, nä men den lär väl, blir så trött på alla "brorduktig" som är så snälla och helylle..... tänk om alla miljarder som går till invandrare kunde gå till sjukvård, skola osv osv.
95% av alla som man pratar med om detta har samma åsikt
Varför drar alla barn alltid till med 95%? Fascinerande...

För den del av befolkningen som begriper något (alltså inte dina polare med upp till 95%-iga förståndsgåvor) är det tvärtom så att invandringen förefaller vara det enda som kan rädda oss från kommunalskattesatser på över 40%, det är en tia till på varje hundralapp vi tjänar, och att det beror på den svenska befolkningens skeva åldersfördelning. Enkelt uttryckt innebär det att färre unga skall ta hand om fler gamla, om vi inte kan öka andelen unga.

PollySmurf skrev:
Min förklaring är att skattepengarna går till fel saker, varför ska Stefan Holm med flera få våra skattepengar för att dom är bra på idrott?

.
Ska vi skänka pengarna åt de där jävla norrmännen, då vill fan inte jag vara med längre :zpy

PollySmurf skrev:

Näe, ingen av dom ska ha ett öre, pengarna får dom väl tjäna själv precis som alla andra.
De tjänar inga pengar på det dem gör? De får inga sponsorpengar? Inga prispengar? Jag förstår inte? Vill du att vi ska sluta släppa lite skattepengar till idrotts- och föreningsverksameten?

Bingo skrev:
Jag har bett dig redogöra för den. Om det har undgått ditt öga ber jag dig vänligast igen att göra det.

Nazister, inte i sin rätta bemärkelse, är småkriminella drägg som begår brott och skyller det på ett högre syfte. Om du tror att jag ska skriva en uppsats om det eller börja citera Helene Lööw så tror du fel.

PollySmurf skrev:

Vilka pengar menar du? Är det stödet från SOK?

Bingo skrev:
Varför drar alla barn alltid till med 95%? Fascinerande...

För den del av befolkningen som begriper något (alltså inte dina polare med upp till 95%-iga förståndsgåvor) är det tvärtom så att invandringen förefaller vara det enda som kan rädda oss från kommunalskattesatser på över 40%, det är en tia till på varje hundralapp vi tjänar, och att det beror på den svenska befolkningens skeva åldersfördelning. Enkelt uttryckt innebär det att färre unga skall ta hand om fler gamla, om vi inte kan öka andelen unga.

polare? har jag sagt polare? jobbar så man snackar oftast med folk i 20-60årsåldern

hållundan skrev:
De tjänar inga pengar på det dem gör? De får inga sponsorpengar? Inga prispengar? Jag förstår inte? Vill du att vi ska sluta släppa lite skattepengar till idrotts- och föreningsverksameten?

Nej, men såg på TV att dom där som var med i OS fick 500 tusen var, VARFÖR?
Dom överlever nog på sponsorpengarna.

Dom behöver väl inget stöd?

Markus skrev:
Nazister, inte i sin rätta bemärkelse, är småkriminella drägg som begår brott och skyller det på ett högre syfte. Om du tror att jag ska skriva en uppsats om det eller börja citera Helene Lööw så tror du fel.

Nä fan. Inte ska du behöva förklara dig.

PollySmurf skrev:
Nej, men såg på TV att dom där som var med i OS fick 500 tusen var, VARFÖR?
Dom överlever nog på sponsorpengarna.

Alla som var med i OS får det tillsammans ja. Det är dessutom resultatbaserat. Men det är klart, inte en svensk sitter ju och kollar på OS.... :rolleyes:

PollySmurf skrev:
Nej, men såg på TV att dom där som var med i OS fick 500 tusen, VARFÖR?
Dom överlever npg på sponsorpengarna.
Såg på TV och dom fick 500 000... 500K vad för nåt? Från vem?

Här har vi nog en stor faktor varför folks argument ofta är helt tokiga. FAKTA. Bakgrund, kritiskt lyssnande och en del engagemang krävs för vettiga diskussioner.

Det räcker inte alltid att lyssna lite på ena örat och lyfta ögonbrynet riktigt.

hållundan skrev:
Tjänsteposter som inte behövs?

Utveckla, gärna.

Nog är det OT, men det bads om det.

ifs lite smygübervänster, men något som stör mig enormt är när tjänstemän får höjda löner samtidigt som man skär ner resurserna på samma avdelning (syftar på lokalt sjukhus i staden Uppsala). Visst, deras jobb måste ju göras, men varför till löner som är överdrivna och för pengar som behövs på bättre ställen.

no2, det som det bara de senaste dagarna har stått i tidningarna om lyxpensionerna där stadsanställda själva har fått höja deras pensioner mm...

Kan fortsätta i flera timmar om jag skulle vilja...

Chris Ash skrev:
Alla som var med i OS får det tillsammans ja. Det är dessutom resultatbaserat. Men det är klart, inte en svensk sitter ju och kollar på OS.... :rolleyes:

Tillsammans?
Leta reda på fakta, sen tror jag dig. Jag har för mig dom sa "var".

Chris Ash skrev:
Japp det gör vi, vi skär ner på allting för att kunna ta emot några invandrare till. Helst vill vi ha såna som inte gör någonting.

Har du några siffror på hur stor minusaffär invandringen är?

nja, ca 200miljarder/år går till invardrar bidrag osv

Markus skrev:

Det trodde vi inte, vi har full koll på dina egenheter att spotta ur dig en massa skit som du aldrig ställer dig bakom eller kan förklara när folk ber dig förtydliga.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back